Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha dt gas/benzine/lucht probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1181 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46577 - Yamaha dt gas/benzine/lucht problee...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 1-12-2007 20:35 Print topicpost

Posts: 6016
Hallo,

Mijn dt start en trekt goed in alle versnellingen, alleen als hij bv in zijn 4 rijdt en optrekt en dan het gas loslaat, en koppeling in, bijft hij hangen in de toeren als het ware. iemand een idee om dit te verhelpen?

Groeten, Chiel
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Thijsje 1-12-2007 20:40 Print reply

Posts: 1687
heeft hij dat anders ook

ik vermoed dan valse lucht, of dat hij m niet compleet ontkoppelt.
als je m in de vry zet,, en hangt ff aan het gas,, en weer loslaat,, heeft hij het dan ook nog?

als hy m niet compleet ontkoppelt, *(in de 4 rij je nog n beetje) neemt hy de krukas als het ware nog mee,, als je snapt hoe ik dat bedoel......


maar ga eens met deodorant spuiten, verandert hij van toerental, heb je daar valse lucht.....

suukses
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ChielTZR 1-12-2007 20:46 Print reply

Posts: 6016
in zijn vrij is het hetzelfde, maar in zijn vrij maak ik nie zoveel toeren om het blok zo min mogelijk te belasten, kan het mischien de gasnaald zijn? (vorige week ofzo namelijk vervangen, daarvoor zat er nooit een in)!

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Thijsje 1-12-2007 20:59 Print reply

Posts: 1687
dat je gasnaald te laag staat zou kunnen ja.

maar in je vry kun je opzich wel ff 1 keer aan gas hangen hoor.
neem aan dat hij wel goed gesmeerd word, of is de cilinder helemaal nieuw??


en je gasschroef?
die anders mischien wat meer uitdraaien.


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 1-12-2007 om 21:22 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ChielTZR 1-12-2007 21:22 Print reply

Posts: 6016
Nee, cilinder is zeker niet nieuw, 1 keer kan ook geen kwaad

zal morgen effe gasnaald proberen
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
benellifan 1-12-2007 21:24 Print reply
Posts: 1553
mijn 4takt staat soms ruim een halve minuut in zijn vrij te brullen volgas en met een 2takt kan dat helemaal omdat ik last heb van klepjes enzo
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
ChielTZR 1-12-2007 21:26 Print reply

Posts: 6016
toch denk ik dat het voor een 2takt niet goed is om een minuut ofzo volgas te draaien (behalve belast)
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Thijsje 1-12-2007 21:26 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
mijn 4takt staat soms ruim een halve minuut in zijn vrij te brullen volgas en met een 2takt kan dat helemaal omdat ik last heb van klepjes enzo

ghi
4takt is compleet andere techniek dan 2takt
kun je opzich niet gaan vergelijken.

daarby denk ik dat die 4takt van jou watergekoeld is...
deze is *denk ik wel* lucht gekoeld,, en als je in devry staat heeft deze dan geen koeling, maar watergekoeld wel.

zit nogal verschil in.

by die 2takt zul je daardoor oko snel warmloop plekken kunnen krijgen.

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ChielTZR 1-12-2007 21:28 Print reply

Posts: 6016
zou het niet slecht zijn voor het big-end en andere lagers? (krukas)?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Thijsje 1-12-2007 21:32 Print reply

Posts: 1687
dat denk ik niet.
in de 1 komt hij aan het eind ook aan vies veel toeren hoor,,.
tis metname in de vry slecht voor de smering van de cilinder/zuiger..
deze worden namelijk te weinig gekoeld.

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ChielTZR 1-12-2007 21:35 Print reply

Posts: 6016
ja, oke

enne, hoe zit het met die gasnaald precies? het clipje omhoog zorgt voor meer benzine? of andersom?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Viertakt 1-12-2007 21:38 Print reply

Posts: 3586
omg wat zijn jullie paranoïde dan, als jij eventjes volgas geeft in zn vrij ontploft ie niet ofzo, en als hij daarna niet meer in toeren wil zakken zet je het contact uit, klaar, god 10 seconden volgas geven is niet erg hoor.

Maar het probleem wat jij beschrijft lijkt het meeste op valse lucht, pak een bus deo, laat je brom stationair lopen en spuit langs je carburateur en je cilinder, kijk of je brommer hierop reageert door anders te gaan lopen zodra je spuit, is dat het geval, dan heb je valse lucht.

Ohja, valse lucht kan schadelijker zijn voor een brommer dan eventjes vol gas janken in zn vrij, aangezien hij dan een veel te arm mengsel krijgt en daardoor warm kan lopen.
 
Viertakt uber alles.
Thijsje 1-12-2007 21:41 Print reply

Posts: 1687
tjah, de lagers krijgen de smering wel...
de cilinder is gewoon koeling nodig..


als je bijv. het clipje in de hoogste stand hebt, komt de gasnaald het diepst in je carb. hij krijgt dan minder benzine, maar meer lucht.
zoals je weet krijg je by valse lucht (te veel lucht dus) hoger toeren tal.
daarom zeg ik dat je de gasnaald wat hoger moet doen, dus het clipje wat lager.. zo krijgt hij meer benzine, en loopt dus waarscheinlijk lager in toeren.

snap je ?
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ChielTZR 1-12-2007 21:42 Print reply

Posts: 6016
valse lucht zou ook kunne, al zou ik niet weten waar hij dat zou hebben! zal morge wel effe wat proberen

Bedankt voor alle info

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Thijsje 1-12-2007 21:42 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
omg wat zijn jullie paranoïde dan, als jij eventjes volgas geeft in zn vrij ontploft ie niet ofzo, en als hij daarna niet meer in toeren wil zakken zet je het contact uit, klaar, god 10 seconden volgas geven is niet erg hoor.

Maar het probleem wat jij beschrijft lijkt het meeste op valse lucht, pak een bus deo, laat je brom stationair lopen en spuit langs je carburateur en je cilinder, kijk of je brommer hierop reageert door anders te gaan lopen zodra je spuit, is dat het geval, dan heb je valse lucht.

Ohja, valse lucht kan schadelijker zijn voor een brommer dan eventjes vol gas janken in zn vrij, aangezien hij dan een veel te arm mengsel krijgt en daardoor warm kan lopen.

..
ik vermoed toch zijn gasnaald, omdat deze er eerst niet inzat.
nu krijgt hij minder benzine, want hij heeft de gasnaald geplaats. hij krijgt dus meer lucht, oftewel hogere toeren.

en daarby kun je beter voorzichtig zijn, dan dat je n warmloper*(vastloper)* krijgt, dan ben je nog verder van huis.
idd valse lucht kan heel schadelijk zijn.. spreek uit ervaring ghehe

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 1-12-2007 om 21:43 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ChielTZR 1-12-2007 21:43 Print reply

Posts: 6016
ja , snap het nu
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 2326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved