Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - twv van 110 of 125cc 5bak?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 810 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46572 - twv van 110 of 125cc 5bak?
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RowdyCross 2-12-2007 16:35 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik hoor mensen altyd zeggen van , ja mijn 110 of 125 cc trekt in 1/2/3 op zijn achterwiel, zijn dat fabeltjes of het werkelijkheid?

Want continu op je achterwiel wel klappen is niet erg goed voor je honda'tje:p


Ligt eraan of hoeveel gas je geeft en wat je zithouding is denk ik
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
crossgek - Forum en Sales Moderator 2-12-2007 16:38 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik hoor mensen altyd zeggen van , ja mijn 110 of 125 cc trekt in 1/2/3 op zijn achterwiel, zijn dat fabeltjes of het werkelijkheid?

Want continu op je achterwiel wel klappen is niet erg goed voor je honda'tje:p


licht aan je vertanding , je zithouding , je brommerhoogte , je gewicht.

als je een normale vertanding hebt , en brommer niet te hoog hebt staan kun je voorwiel prima aan de grond houden..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Vuile Beunkoe 2-12-2007 16:39 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Me verder setup is trouwens niet alles.

21mm dell orto ( laten zitten of grotere?) Mag wel groter, 24mm misstaat niet
std vervroegde onsteking. Goed zo, hoeft echt niet altijd HPI
powerfiltertje Maak hier maar een goed onderhouden schuimfilter van
2 kleps membraam ( moet denk 4 of 6 kleps malossi worden of niet?)Ik weet het niet helemaal zeker, maar een 6klepper zal wsl beter presteren

Wat nog meer? proma 80cc pijpje. Gare kutpijp, leuk op 80 ori. Beter hang je er een homoet onder




 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
- Kevin - 2-12-2007 16:42 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Me verder setup is trouwens niet alles.

21mm dell orto ( laten zitten of grotere?)
std vervroegde onsteking.
powerfiltertje
2 kleps membraam ( moet denk 4 of 6 kleps malossi worden of niet?)

Wat nog meer? proma 80cc pijpje.


Inderdaad nog wel wat leuker te maken

  • Ik zou minimaal een 26 mm carb nemen, 28 mm doet het nog iets leuker
  • Standaard ontsteking doet het prima, heb ik ook een jaar mee gereden. Trok hard genoeg op en had een prima topsnelheid (binnenrotor is nog leuker uiteraard :P)
  • Powerfilter zou ik vervangen door Twin Air schuimfilter
  • Als je voor de Malossi gaat zou ik een 6 kleps carbon membraam nemen
  • Proma is wel leuk, een opmaat doet het beter. Maar met mijn proma heb ik ook leuke resultaten behaald


Koop alsjeblieft geen Homoet onderlangs uitlaat zoals Hellracer zegt. Deze presteerde bij mij veel minder goed dan de Proma. Homoet is recentelijk weer verkocht vanwege de te lage prestaties. Proma is een mooi dunwandige bovenlangse uitlaat. Opmaat is natuurlijk het mooist, bovenlangs opmaat helemaal .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
denk dat het verschil wel zal meevallen.
Een bijkomende voordeel van de 110 malossi, is dat je echt merkt dat je op een 2takt rijdt.(sterke powerband).Bovendien trek je minder gauw je lagers en tandwielen aan gort zoals bij een 125 omdat de 110malossi wat midner koppel onderin heeft


Dat is inderdaad zo. Malossi is wel een echte cilinder waarbij je merkt dat je 2takt rijdt. De powerband is aardig lang en sterk. Geen cilinder om rustig aan / langzaam mee te rijden. Onderin is het vermogen iets minder inderdaad.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik hoor mensen altyd zeggen van , ja mijn 110 of 125 cc trekt in 1/2/3 op zijn achterwiel, zijn dat fabeltjes of het werkelijkheid?

Want continu op je achterwiel wel klappen is niet erg goed voor je honda'tje:p


Dat ligt aan een aantal zaken:


  • Je vertanding
  • Je koppeling
  • Je rijstijl


Die klappen kan je Honda wel hebben, soms een voorvork revisie, nieuwe keerringen erin. Dat er wat breekt of krom gaat heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt.

Edit: sommige zijn wel heel snel met hun reply, nouja ter extra info dan maar


Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 2-12-2007 om 16:51 uur.
 
Citta92 2-12-2007 16:52 Print reply

Posts: 614
Oke

Volgende setup word hem.

110cc malossi met 80cc kop, kan eventueel later nog opmaat gemaakt worden.

proma 80cc (kan na de winter homoet of opmaatje worden)

21mm dell orto( word 26 of 28 dslide.)

Onsteking hou ik lekker bij std HPI is weer Te.

Verder tandwiel verhouding zal rond 17/39 worden?

Mvg
 
driver004 2-12-2007 17:07 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Oke

Volgende setup word hem.

110cc malossi met 80cc kop, kan eventueel later nog opmaat gemaakt worden.

proma 80cc (kan na de winter homoet of opmaatje worden)

21mm dell orto( word 26 of 28 dslide.)

Onsteking hou ik lekker bij std HPI is weer Te.

Verder tandwiel verhouding zal rond 17/39 worden?

Mvg


je kan best je 21 mm houden presteerd ook gewoon goed

ik heb nu ook wegens omstandheden een 24 op met mtx ipv 28 d slide
en presteerd tog als een dolle
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
vroembroem 2-12-2007 17:10 Print reply
Posts: 617
als ik jou was zou ik nog twee dingen veranderen. namelijk de standaard ontsteking (dus standaard cdi?) cdi is volgens mij begrenst op 11000 toeren ofzo? zou een mps 300 of daytona cdi halen, kost je max 40 eutjes. enne de standaard 80 kop geeft volgens mij veel te veel compressie, weet het niet zeker maar zou het risico niet nemen.

 
- Kevin - 2-12-2007 17:20 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
je kan best je 21 mm houden presteerd ook gewoon goed

ik heb nu ook wegens omstandheden een 24 op met mtx ipv 28 d slide
en presteerd tog als een dolle


OMG Noob

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
als ik jou was zou ik nog twee dingen veranderen. namelijk de standaard ontsteking (dus standaard cdi?) cdi is volgens mij begrenst op 11000 toeren ofzo? zou een mps 300 of daytona cdi halen, kost je max 40 eutjes. enne de standaard 80 kop geeft volgens mij veel te veel compressie, weet het niet zeker maar zou het risico niet nemen.



Mwah, dat is geen must. De standaard CDI kan het ook wel aan en met een goede setup kom je al een heel eind. Je standaard 80 kop moet je niet houden. Gewoon even op maat laten draaien en laten vlakken. Kost niet zo heel veel. Of je doet het lekker zelf, leuk en goedkoop.
 
driver004 2-12-2007 17:31 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


OMG Noob

[...]


Mwah, dat is geen must. De standaard CDI kan het ook wel aan en met een goede setup kom je al een heel eind. Je standaard 80 kop moet je niet houden. Gewoon even op maat laten draaien en laten vlakken. Kost niet zo heel veel. Of je doet het lekker zelf, leuk en goedkoop.

wa noob
nee jij met je super mt

ik ben bang dat ik meer ervering heb met extreme setups vooral op mtx
en heb het uit getest dat het amper verschil maakt tussen een 24 mikuni tm en 28keihin pwk bij die 28 trekt die onderin iets minder midden in beter als 24 en powerband zelfde als 24tm dus amper verschil

en verder waarom een 28+ carb op zon setup?
21 doet het ook gewoon goed
een 28 beter aleen die zuipt die 5liter tankjes zo leeg
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Citta92 2-12-2007 17:57 Print reply

Posts: 614
Wacht even ik snap 't even niet ivm CDI
Laat die maar 11.000 toeren door ? daar klopt met mijn eigen ervaring geen ruk van.

Ik heb athena 70cc gereden en ree op top bij 12.500 toeren.

11.000 was die dus gewoon voorbij.

Oke 21mm hou ik even maandje ofz zodat ik lekker kan sparen voor, grote carb en opmaat kop.

Kan het wel std kop of is dat zonde van de cilinder die je verrot sla?

mvg

 
vroembroem 2-12-2007 18:09 Print reply
Posts: 617
pin me er niet op vast hoor maar volgens mij was de originele cdi (de denshingen) begrenst op 11000 toeren ofzo. maarja tis makkelijk uit te testen he, gwooon met je setupje kijken of ie ineens begrenst bij die toeren, zoja andere halen. enne die kop zou ik zeker niet doen, als het het zaakje niet verpest dan begrenst het de boel wel heel erg. beetje zonde om dan zo'n snelle cil te halen.
 
- Kevin - 2-12-2007 18:23 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]

wa noob
nee jij met je super mt

ik ben bang dat ik meer ervering heb met extreme setups vooral op mtx
en heb het uit getest dat het amper verschil maakt tussen een 24 mikuni tm en 28keihin pwk bij die 28 trekt die onderin iets minder midden in beter als 24 en powerband zelfde als 24tm dus amper verschil

en verder waarom een 28+ carb op zon setup?
21 doet het ook gewoon goed
een 28 beter aleen die zuipt die 5liter tankjes zo leeg


Ik heb inderdaad een super MT8, dat heb je helemaal goed .

Ik ben bang dat je nu toch een vergelijking gaat maken waarvan je de feiten helemaal NIET weet. Kan me niet schelen wie er meer ervaring heeft met extreme setups. Als je meer ervaring had, dan had je dat maar moeten laten merken in je post.

Als ik extreem wil ga ik wel om me R6R rijden .

Ik had het niet over het verschil tussen een 24 TM en een 28 PWK. Als jij uit je test concludeerde dat het amper verschil maakt, vraag ik me sterk af of je tests wel valide zijn. Of je ook echt alle andere andere variabele instellingen hetzelfde hebt gehouden etc. Het verschil is aanzienlijk groot met een 24 mm TM of een 28 PWK (met serienummer uiteraard, niet goedkope namaak troep).

21 mm Carb op een 113 cc Malossi is gewoon te klein. Het kan misschien wel zuinig zijn. Maar dat is het wel het laatste wat belangrijk is. Verbruik is echt onbelangrijk. Dan tank je gewoon wat vaker.

Je geeft tenslotte zelf nog aan dat je met een 24 mm rijdt .

Ps: laat je ori cilinderkop uitdraaien en vlakken, zo duur is het niet.
 
-simon- 2-12-2007 18:27 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Ik heb inderdaad een super MT8, dat heb je helemaal goed .

Ik ben bang dat je nu toch een vergelijking gaat maken waarvan je de feiten helemaal NIET weet. Kan me niet schelen wie er meer ervaring heeft met extreme setups. Als je meer ervaring had, dan had je dat maar moeten laten merken in je post.

Als ik extreem wil ga ik wel om me R6R rijden .

Ik had het niet over het verschil tussen een 24 TM en een 28 PWK. Als jij uit je test concludeerde dat het amper verschil maakt, vraag ik me sterk af of je tests wel valide zijn. Of je ook echt alle andere andere variabele instellingen hetzelfde hebt gehouden etc. Het verschil is aanzienlijk groot met een 24 mm TM of een 28 PWK (met serienummer uiteraard, niet goedkope namaak troep).

21 mm Carb op een 113 cc Malossi is gewoon te klein. Het kan misschien wel zuinig zijn. Maar dat is het wel het laatste wat belangrijk is. Verbruik is echt onbelangrijk. Dan tank je gewoon wat vaker.

Je geeft tenslotte zelf nog aan dat je met een 24 mm rijdt .

Ps: laat je ori cilinderkop uitdraaien en vlakken, zo duur is het niet.


zoon cilinderkop moet je dat dan ook berkenen als je die uitdraait?
ik weet wel dat dat het beste is maar als je hem zo wat wijder draait is het dan ook goed? en moet je de hele verbrandings kamer uitdraaien of maar een klein randje.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
- Kevin - 2-12-2007 18:27 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
zoon cilinderkop moet je dat dan ook berkenen als je die uitdraait?
ik weet wel dat dat het beste is maar als je hem zo wat wijder draait is het dan ook goed? en moet je de hele verbrandings kamer uitdraaien of maar een klein randje.


Waarom denk je dat het een opmaat kop heet .
 
-simon- 2-12-2007 18:32 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Waarom denk je dat het een opmaat kop heet .


ja oke. maar als ik hem wat ruimer draai heeft dit ook al zin en is het minder slecht voor me cilinder. want ik heb voor met R2 een athena besteld en ik wil er nog wel mischien nog wel een keer opmaat kop met losse binne kop voor laten draaien maar kan ik dan wel gewoon ff met ori kop blijven rijden?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 9023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved