Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - twv van 110 of 125cc 5bak?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 710 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46572 - twv van 110 of 125cc 5bak?
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda fryslan 1-12-2007 19:30 Print reply

Posts: 1914
ik heb op de testbank 164 gehaald met een 6bak en tandwiel 17/38 (16200rpm) maar op de weg haalde ik net over de 150 op de autoteller..

Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 1-12-2007 om 19:33 uur.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
- Kevin - 1-12-2007 19:44 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
Hmm, ja, nu je het zegt, nu zie ik het :P.

Op de weg, of op een testbank ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 1-12-2007 om 19:20 uur.


Op de weg met laser apparatuur.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
18 past niet, bij een 17 loopt die al af en toe een beetje aan op het carter

bestaat ok niet


18 kan inderdaad niet zoals Honda Fryslan ook al bevestigde. 17 Tands voortandwiel past gewoon, ik had er wel een andere ketting op met minder brede schakels van Regina, type: gold:







Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
ik heb op de testbank 164 gehaald met een 6bak en tandwiel 17/38 (16200rpm) maar op de weg haalde ik net over de 150 op de autoteller..

Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 1-12-2007 om 19:33 uur.


Met wat voor blok was dat eigenlijk, heb wel eens wat foto's en filmpjes gezien. Zag er mooi uit! Nog steeds in je bezit ofniet? Ik heb nog een 6 bak liggen. Die is ook getuned (carters opmaat) en nog wat kleine dingen, maar ik vind mijn 5 bak beter presteren. Met die 6 bak had ik wel een hogere top. Met mijn 5 bak trek ik beter op.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 1-12-2007 om 19:45 uur.
 
- Han - 1-12-2007 19:47 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8


afbeelding


Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 1-12-2007 om 19:45 uur.


ja maar daar loopt die wel een beetje op aan als je je kapje erop hebt. Ik zag duidelijk toen slijtageplekken op men carter
 
<10.000 posts
- Kevin - 1-12-2007 19:49 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ja maar daar loopt die wel een beetje op aan als je je kapje erop hebt. Ik zag duidelijk toen slijtageplekken op men carter




Slijtplekken op je ontstekingskap bedoel je? Dan moet had je de ketting gewoon moeten spannen. Ik heb daar geen last van.

Edit: Ik heb er wel een ontstekingskap van een MTX-OT opzitten, ik weet niet of dat uit maakt met een andere ontstekingskap..

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 1-12-2007 om 19:54 uur.
 
ikkejw 1-12-2007 19:49 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
18 past niet, bij een 17 loopt die al af en toe een beetje aan op het carter

bestaat ok niet



bestaat zeker wel voor honda, of het in je carter past denk ik niet nee. waarschijnlijk moet je dan zelf gaan slijpen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
chineesboer 1-12-2007 21:10 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
ik heb op de testbank 164 gehaald met een 6bak en tandwiel 17/38 (16200rpm) maar op de weg haalde ik net over de 150 op de autoteller..

Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 1-12-2007 om 19:33 uur.



Uitdraai graag!
 
mr200r 2-12-2007 12:40 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
[...]



Uitdraai graag!


Zou ik ook weleens willen zien.


Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 2-12-2007 om 12:42 uur.
 
mr200r
PRO TUNING 2-12-2007 14:39 Print reply

Posts: 4000
Parmakit is net als de Athena 125 cc maar standaard wel sneller.
 
Citta92 2-12-2007 14:47 Print reply

Posts: 614
Ik krijg net mail van parmakit niet nemen, iemand hier een reden voor ?

Als die standaard al sneller is lijkt me juist één die ik wel moet nemen.
Of is die vastloper gevoelig?
 
vroembroem 2-12-2007 15:21 Print reply
Posts: 617
ik zou niet voor de mallosi gaan, is veel te duur. als je de 125cc athena haalt en dan goed laat tunen, poorten iets groter en dan boostpoorten laat maken ofzo, dan slijt ie volgens mij helemaal niet zo veel harder maar loopt denk ik wel een stuk harder dan de 110cc mallosi.
 
- Kevin - 2-12-2007 16:20 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Parmakit is net als de Athena 125 cc maar standaard wel sneller.


Hij bedoelt: de Parmakit is standaard sneller als de Athena 125 cc

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik krijg net mail van parmakit niet nemen, iemand hier een reden voor ?

Als die standaard al sneller is lijkt me juist één die ik wel moet nemen.
Of is die vastloper gevoelig?


Parmakit zou ik ook niet nemen, is niet heel snel. Afwerking is matig. Slijtage is groot. Tuningspotentie is laag.

Voor het standaard sneller verhaal zie hierboven. Malossi is standaard de snelste cilinder.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
ik zou niet voor de mallosi gaan, is veel te duur. als je de 125cc athena haalt en dan goed laat tunen, poorten iets groter en dan boostpoorten laat maken ofzo, dan slijt ie volgens mij helemaal niet zo veel harder maar loopt denk ik wel een stuk harder dan de 110cc mallosi.


Malossi is te koop voor 244,50 euro. De 300 euro die motoimport er voor vraagt is schandelig veel en niet redelijk!

Hier is hij voor 244,50 euro te koop:
http://www.opvoeren....l&Srtn=Cilinders

Ik zou voor deze cilinder kiezen. Je hoeft dan ook niet meteen de cilinder te laten bewerken zoals hierboven vermeld wordt. Een opmaat kop is wel een must. Maar dat is altijd wel zo

Zoals hierboven vermeld klopt het wel dat een Athena goed getuned harder loopt. Maar dat goed tunen kost ongeveer ook 80 euro. Heel veel harder zal het niet lopen, de malossi is al redelijk goed getuned. Het kan iets beter maar veel meer kan je er niet aan tunen. Als de Athena goed getuned wordt slijt hij waarschijnlijk nog harder dan een ongetunede Malossi.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 2-12-2007 om 16:21 uur.
 
Citta92 2-12-2007 16:24 Print reply

Posts: 614
Conclussie is gewoon 110 cc malossi is het beste voor het geld, athena slijt sneller en malossi minder snel.

Ik was pas bij de brommerboer hier in de buurt die vroeg alleen al om de zuiger van de 53mm 110cc malossi al 100 euro abnormaal prijsje natuurlijk.

Maar dan neem ik die 110cc malossi , kwa optrekken scheel dhet weinig he?
 
Citta92 2-12-2007 16:30 Print reply

Posts: 614
Me verder setup is trouwens niet alles.

21mm dell orto ( laten zitten of grotere?)
std vervroegde onsteking.
powerfiltertje
2 kleps membraam ( moet denk 4 of 6 kleps malossi worden of niet?)

Wat nog meer? proma 80cc pijpje.


 
stoeptegel 2-12-2007 16:31 Print reply

Posts: 3085
denk dat het vershcil wel zal meevallen.
Een bijkomende voordeel van de 110 malossi, is dat je echt merkt dat je op een 2takt rijdt.(sterke powerband).Bovendien trek je minder gauw je lagers en tandwielen aan gort zoals bij een 125 omdat de 110malossi wat midner koppel onderin heeft
 
80 cc ownatsj
Citta92 2-12-2007 16:33 Print reply

Posts: 614
Ik hoor mensen altyd zeggen van , ja mijn 110 of 125 cc trekt in 1/2/3 op zijn achterwiel, zijn dat fabeltjes of het werkelijkheid?

Want continu op je achterwiel wel klappen is niet erg goed voor je honda'tje:p
 

Dit topic is 9020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved