Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #46572 - twv van 110 of 125cc 5bak?
|
Pagina 2 van 7
|
Dit topic is 9019 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
BSTS |
1-12-2007 19:18 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
140 km/h is wel erg optimistisch hoor.
zwaar vertand moet het makkelijk lukken met een 5 of 6 bak.
( ik heb het levende bewijs bereden )
|
|
sprintjah |
|
- Han - |
1-12-2007 19:18 |
Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
140 km/h is wel erg optimistisch hoor.
140 euro, geen km/h
|
|
<10.000 posts |
|
- Kevin - |
1-12-2007 19:18 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
ik weet niet wat je aan je blok tandwielen veranderen wil ?
Je tandwielen waar je ketting over rolt zou ik idd zo zwaar mogelijk doen,
15-42 heb je vast wel liggen, als het kan zwaarder natuurlijk
Zwaarste wat mogelijk is: 17 voor 35 achter. Heb ik geijkt 145 a 150 km/h mee gehaald.
Mooie vertanding is: 16 voor 42 achter. Dat zit nu op mijn MT8. Trekt echt verschrikkelijk hard op en heeft een top van 130 a 135 km/h.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
ja oke, maarja 300 euro voor malossi vind ik persoonlijk erg veel geld, terwijl 175 euro voor 125cc cilinder betaald.
Dat is verschil:p
mvg
Malossi is inderdaad een stukje duurder. Ik vind de Malossi wel de beste cilinder voor een mooie setup. Check mijn MT8 gallery en voertuiggevens anders even. Als je nog meer vragen hebt, kan ik waarschijnlijk wel beantwoorden.
|
|
|
|
wipe-out |
1-12-2007 19:19 |
Posts: 7672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]
140 euro, geen km/h
Hmm, ja, nu je het zegt, nu zie ik het :P.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Zwaarste wat mogelijk is: 17 voor 35 achter. Heb ik geijkt 145 a 150 km/h mee gehaald.
Op de weg, of op een testbank ofzo?
Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 1-12-2007 om 19:20 uur.
|
|
|
|
honda fryslan |
1-12-2007 19:20 |
Posts: 1914 |
140 is wel te halen maar dan moet je veel aanpassen... goede uitlaat(opmaat), carburateur, carters aanpassen, kop opmaat etc. etc..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Citta92 |
1-12-2007 19:21 |
Posts: 614 |
mopshop heeft geen 110cc meer, wel die 125cc parmakit.
Iemand ervaring ermee of enige ideeen over die cilinder? sneller of langzamer?
|
|
|
|
ikkejw |
1-12-2007 19:21 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Zwaarste wat mogelijk is: 17 voor 35 achter. Heb ik geijkt 145 a 150 km/h mee gehaald.
Mooie vertanding is: 16 voor 42 achter. Dat zit nu op mijn MT8. Trekt echt verschrikkelijk hard op en heeft een top van 130 a 135 km/h.
[...]
Malossi is inderdaad een stukje duurder. Ik vind de Malossi wel de beste cilinder voor een mooie setup. Check mijn MT8 gallery en voertuiggevens anders even. Als je nog meer vragen hebt, kan ik waarschijnlijk wel beantwoorden.
ik heb 17/42 op m'n 70 imi, rijdt tegen de 90, lekker laagtoerig bij < 60.
18/34 was het zwaarste geloof ik
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
honda fryslan |
1-12-2007 19:23 |
Posts: 1914 |
tandwiel 18 op een hondablok? vertel mij hoe je dat doet
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
- Han - |
1-12-2007 19:24 |
Posts: 9667 |
18 past niet, bij een 17 loopt die al af en toe een beetje aan op het carter
bestaat ok niet
|
|
<10.000 posts |
|
BSTS |
1-12-2007 19:24 |
Posts: 4241 |
Als je een cilinder hebt met zo verschrikkelijk veel koppel + ook nog eens een hele zware vertanding. dan trekt die echt lekker door ) koppel .
Top snelheid zou hoog moeten liggen, en trekkracht zou minderen.
maar ik weet wel zeker dat de kracht er genoeg is voor dikke 120 + zowieso.
|
|
sprintjah |
|
-simon- |
1-12-2007 19:25 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
Als je een cilinder hebt met zo verschrikkelijk veel koppel + ook nog eens een hele zware vertanding. dan trekt die echt lekker door ) koppel .
Top snelheid zou hoog moeten liggen, en trekkracht zou minderen.
maar ik weet wel zeker dat de kracht er genoeg is voor dikke 120 + zowieso.
120 is met geveilde 80 en 17-42 ofzo al te halen en dan is er ook nog meer te crossen en door de bossen te jagen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
BSTS |
1-12-2007 19:27 |
Posts: 4241 |
ik heb zelf een orgineel 80 cc blok helemaal op paar dingen na.
Ik heb een hpi ontsteking en een slome uitlaat, en ik rijd dikke 90 met mijn nsr ( zelfs nog 4 bak )
met een 6 bak haal ik zeker weten dikke 100 + want de kracht is er alleen de 2 versnellings en de tandwiel verhouding nog niet.
|
|
sprintjah |
|
Citta92 |
1-12-2007 19:27 |
Posts: 614 |
Wat is die parmakit nou ?
|
|
|
|
- Han - |
1-12-2007 19:28 |
Posts: 9667 |
zeta dacht ik
dus ook goed
|
|
<10.000 posts |
|
BSTS |
1-12-2007 19:29 |
Posts: 4241 |
daar zijn de meningen dus ook duidelijk voer verdeelt
nogmaals: athena of malossi overwegen.
|
|
sprintjah |
|
Dit topic is 9019 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 7
|
|