Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stuk?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46567 - stuk?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 960 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jacket 1-12-2007 14:48 Print topicpost

Posts: 502
ik ben gister op me plaat gegaan, er was opzig weinig aan de hand met me brommer, de beschermkap op me uitlaat gekrast en me koppelinshendel zit een beetje scheef. maar ik wou weer opstappen en wegrijden gister schakelde tot zijn 3 en viel uit, wou daarna niet meer starten. ben dus terug gelopen. in de garage daarna gestart leek niks aan de hand starte gewoon weer dus dacht ok is goed.

vanmorgen wou ik ff rijden. starten deed ie gewoon reed weg maar maakte heel snel overtoeren(zo klinkt het)weer tot zen drie maar hij trekt gewooon niet meer ben dus maar omgekeerd en terug gereden.

als ik hem start hoor je getik weet niet waar het vandaan komt.

iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

 

Niek de Wildt 1-12-2007 14:51 Print reply
Posts: 7168
dat hij veel toeren maakt tot ze 3 kan te maken hebben met je koppelingshendel, dat deze nu een beetje aan de kabel trekt en dus lichtelijk ontkoppeld en dus maak je meer toeren, of valse lucht door de klap die hij heeft gemaakt.
maar ik denk het eerste
 
rubenzzz 1-12-2007 14:52 Print reply
Posts: 222
Tikkend geluid is nooit iets goeds. Betekend mischien dat je zuiger tegen de wand van je cilinder aankomt. Ik zou eerst onderzoeken wat het is en dan pas gaan rijden anders kost het je nog veel geld.
 
Quad Power!
jacket 1-12-2007 14:53 Print reply

Posts: 502
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
dat hij veel toeren maakt tot ze 3 kan te maken hebben met je koppelingshendel, dat deze nu een beetje aan de kabel trekt en dus lichtelijk ontkoppeld en dus maak je meer toeren, of valse lucht door de klap die hij heeft gemaakt.
maar ik denk het eerste



kan ie daardoor ook slecht lopen?
en dat getik dan?:S
 
Jeffer 1-12-2007 15:07 Print reply

Posts: 468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubenzzz
Tikkend geluid is nooit iets goeds. Betekend mischien dat je zuiger tegen de wand van je cilinder aankomt. Ik zou eerst onderzoeken wat het is en dan pas gaan rijden anders kost het je nog veel geld.


dit lijkt me erg sterk komt het uit je bak of meer bij de cilinder

Dit bericht is gewijzigd door Jeffer op 1-12-2007 om 15:08 uur.
 
Plop?
jacket 1-12-2007 15:33 Print reply

Posts: 502
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeffer
[...]


dit lijkt me erg sterk komt het uit je bak of meer bij de cilinder

Dit bericht is gewijzigd door Jeffer op 1-12-2007 om 15:08 uur.



dat kan je dus niet duidelijk horen,

 
Viertakt 1-12-2007 15:51 Print reply

Posts: 3586
Kijk eventjes of hij geen valse lucht trekt.
 
Viertakt uber alles.
jacket 1-12-2007 19:17 Print reply

Posts: 502
denk nu


zoals t klinkt dat t iets met me shoke is(zit op me stuur) maar als ik hem op me stuur dicht heb (dus shoke niet aan) klinkt ie alsof ie aan stuit (uit) waar kan t nog meer zitten? dat er iets niet klopt met me shoke

Dit bericht is gewijzigd door jacket op 1-12-2007 om 19:21 uur.
 
BSTS 1-12-2007 19:22 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubenzzz
Tikkend geluid is nooit iets goeds. Betekend mischien dat je zuiger tegen de wand van je cilinder aankomt. Ik zou eerst onderzoeken wat het is en dan pas gaan rijden anders kost het je nog veel geld.



heb je wel eens een zuiger en cilinder gezien die elkaar niet raken ?

Dit is niet jou probleem waarschijnlijk.

Ik zou als ik jou was idd je koppeling checken.
Kijk ff als het koppeling armpje boven op je blok beweegt wanneer je stuurt. Soms als de koppeling kabel niet goed ligt wil de kabel wel eens aantrekken als je stuurt.

Verder zou ik alle slangetjes etc checken, en afdichtingen.
Dat er niet iets los is gekomen, na de val.

Luchtfilter slang ?

( als dit alles niet het geval is, mischien je membraan kleppen checken ) Dit kan ook leiden tot overtoeren. En kan ook getik geven als je motor loopt.
 
sprintjah
benellifan 1-12-2007 19:24 Print reply
Posts: 1553
wat ook tot getik kan leiden is zijn koppeling haal een nieuwe hendel en stel je kabel af dan is een groot deel verholpen denk ik wat betreft je kabelchoke haal hem eraf aangezien een goed afgestelde brommer eigenlijk nooit choke nodig heeft
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
jacket 2-12-2007 18:03 Print reply

Posts: 502
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
wat ook tot getik kan leiden is zijn koppeling haal een nieuwe hendel en stel je kabel af dan is een groot deel verholpen denk ik wat betreft je kabelchoke haal hem eraf aangezien een goed afgestelde brommer eigenlijk nooit choke nodig heeft


ok maar ik denk dat me choke open staat waardoor die te veel benzine krijgt en geen lucht zo klinkt het. waar kan dat zitten?? kan dit kloppen? maar me choke op me stuur staat gewoon dicht? waar kan dit dan zo zijn?

en over die koppeling zal kijken>> maar hoe kan dat dan getik veroorzaken???

 
Jsze-MT5 6-12-2007 13:06 Print reply

Posts: 619
jah presies ik denk dat hij ergens valse lucht zuigt en de misschien moet je effe kijken en in de cilinder. of hij geen beschadegingen heeft. en of er niks krom is
 
goeie moggel
Elco 6-12-2007 14:27 Print reply
Posts: 4527
en ketting enzo is wel goed, had me broer, door de wink viel de brommer om, en terug rijden schoot die telkens uit de versnelling enzo, stond de ketting hartstikke losl

het lijkt me machtig sterk dat de cill kapot is, je bak kan een klap hebben gehad, ga er anders even mee naar de dealer ofzo, laat je die kijken wat het is
 
Makrolon 6-12-2007 14:32 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
wat ook tot getik kan leiden is zijn koppeling haal een nieuwe hendel en stel je kabel af dan is een groot deel verholpen denk ik wat betreft je kabelchoke haal hem eraf aangezien een goed afgestelde brommer eigenlijk nooit choke nodig heeft

een goed afgestelde brommer moet juist met de choke starten, anders heb je ene te grote sproeier er in wss.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 960 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved