Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda Nsr problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 553 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46548 - Honda Nsr problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MotoGPnsr 29-11-2007 23:23 Print topicpost

Posts: 332
Hoii allemaal,

ik heb 3 problemen met mn nsr en ik weet van alle 3 niet hoe het komt. graag wat hulp.

probleem 1: het duurd echt heeeeel lang voordat ik gas kan geven. Daarmee bedoel ik dat ie wel (1x kicken)aanslaat en stationair loopt, maar dat als ik gas geef hoor ik: "bluhhhh". en na een tijdje, als ik stationair de straat uit gereden/gelopen ben dan kan ik langzamer aan meer gas gaan geven.
misschien verzuipt ie ofzo?

probleem 2: als ik rij en ik geef gas terug hoor ik geratel onder mn brommer, ik hoor het niet meer als ik gas geef. maar het lijkt wel erger te zij als ik een bocht door ga, dus als mn brommer schuiner ligt.

probleem 3: de verlichting, ik vind het heel raar, want af en toe doen mn voorlamp en achterlamp het, af en toe niet, en af en toe zwak. en als ik rij kan ie ook opeens aan en uitgaan (zelfde met cockpit)

dit alles kwam nadat mn blok er af was geweest i.v.m stukje zuigerveer wat in mn krukaskamer viel.
het blok is niet uit elkaar geweest maar we hebben hem met wat schudden + luchtcompressor eruit gekregen.

koppaking en voetpakking zijn beide vernieuwd, en nieuwe zuiger+veren zitten erop.


Setup:
gehoonde 70cc
20mm carberateur
sproeier: ?
bougie is wel paar maanden oud? maar deed het voordat mn blok uit elkaar ging goed.


omdat dit zoveel vraagjes zijn heb ik er maar een aparte post voor gemaakt en niet bij het kleine vragen topic neergezet

weet iemand waar dit allemaal door komt?
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children

falco 29-11-2007 23:29 Print reply

Posts: 3724
1: is normaal met een koude motor staat de afstelling in feite altijd iets armer, dus kan idd zijn dat bij ''bwwuaahpt'' met een koude motor maakt verder niet uit als het maar niet voorkomt met een warme motor.

2: zou denken krukaslagerspeling, is dit niet het geval dan zou ik gaan kijken naar je ketting, hangt ie niet te slap?

3:is gewoon een kwestie van alles goed aansluiten, is dit wel het geval dan zal er ergens een breuk in de kabelboom zitten waardoor de bedrading van je licht niet 100% contact maakt.


 
MotoGPnsr 29-11-2007 23:38 Print reply

Posts: 332
nou in principe hangt me ketting heel slap jahh kwam ik vanmiddag pas achter, maar ik had niet gedacht dat die dat geluid maakte

maar dat met bwuahp geluid dat houd ie echt een minuut/2 minuten lang
en hij heeft ook totaal GEEN power bij stoplichten. en het opnieuw optrekken na een bocht.

en dat geluid heeft ie nu ALTIJD bij de +-7000 toeren, en kheb er al een keertje half uurtje mee gereden, toen werd het wel minder maar nog steeds.

voorbeeld: een fietser die gemiddeld wegfietst (laten we zeggen "vrouw van 40" die trekt harder op dan ik, en dan bedoel ik ook echt 50 meter
fietsers die achter me staan raken gewoon geirriteerd ervan..
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
helly 29-11-2007 23:47 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
Hoii allemaal,

ik heb 3 problemen met mn nsr en ik weet van alle 3 niet hoe het komt. graag wat hulp.

probleem 1: het duurd echt heeeeel lang voordat ik gas kan geven. Daarmee bedoel ik dat ie wel (1x kicken)aanslaat en stationair loopt, maar dat als ik gas geef hoor ik: "bluhhhh". en na een tijdje, als ik stationair de straat uit gereden/gelopen ben dan kan ik langzamer aan meer gas gaan geven.
misschien verzuipt ie ofzo?

probleem 2: als ik rij en ik geef gas terug hoor ik geratel onder mn brommer, ik hoor het niet meer als ik gas geef. maar het lijkt wel erger te zij als ik een bocht door ga, dus als mn brommer schuiner ligt.

probleem 3: de verlichting, ik vind het heel raar, want af en toe doen mn voorlamp en achterlamp het, af en toe niet, en af en toe zwak. en als ik rij kan ie ook opeens aan en uitgaan (zelfde met cockpit)

dit alles kwam nadat mn blok er af was geweest i.v.m stukje zuigerveer wat in mn krukaskamer viel.
het blok is niet uit elkaar geweest maar we hebben hem met wat schudden + luchtcompressor eruit gekregen.

koppaking en voetpakking zijn beide vernieuwd, en nieuwe zuiger+veren zitten erop.


Setup:
gehoonde 70cc
20mm carberateur
sproeier: ?
bougie is wel paar maanden oud? maar deed het voordat mn blok uit elkaar ging goed.


omdat dit zoveel vraagjes zijn heb ik er maar een aparte post voor gemaakt en niet bij het kleine vragen topic neergezet

weet iemand waar dit allemaal door komt?


1. loopt je vlotter goed vol?
2. komt waarschijnlijk door die stukje zuigerveer.. misschien zit er nog wat in of heeft het iets beschadigt in je blok.. verder weet ik niet
3. heb je dat je lampen aangaan als je je contactslot 1 stand verder zet? en anders blijven ze uit? dan misschien ligt het aan je contactpuntjes daarzo.. kan ook ergens een los draadje zijn.. (daar zou ik eerst voor zoeken).. en accu zou het eventueel ook kunnen zijn.

 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
mtlover 29-11-2007 23:53 Print reply

Posts: 2372
1) Gasschuif/kabel die blijft hangen of valse lucht, spuiten met de deobus dus.

2) Daar is je stukje zuigerveer?

3) De massa op je blok/frame is niet goed genoeg of je hebt last van andere losse contacten rondom je blok.
 
MotoGPnsr 30-11-2007 0:02 Print reply

Posts: 332
zou allemaal kunnen

luchtafstelling blijkt ook voor geen meter te kloppen. wat ik er ook mee doe, blijft zelfde lopen.

vlotterbak kan ook niet lekker vol stromen. kep een doorzichtig slangetje dus als ik mn kraantje open zet zie ik het wel stromen.
maar khad een keer dat ie overliep dus klein beetje lopen buigen met die vlotter, en loopt nu niet meer over.

stukje zuigerveer is er helemaal uit, want samen met het andere stukje zuigerveer vormt ie precies 1 complete veer.

elektronika is niet echt mijn ding...
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
rik hulkenberg 30-11-2007 0:04 Print reply

Posts: 10029
meet eens of er spanning van je kabelboom naar de lichtschakelaar gaat is een geel draadje
 
MotoGPnsr 30-11-2007 0:05 Print reply

Posts: 332
denk het wel want als mn schakelaar op: LO staat doet ie het af en toe, net als wat ik omschreef

op HI, doet ie niks

Dit bericht is gewijzigd door MotoGPnsr op 30-11-2007 om 0:06 uur.
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
rik hulkenberg 30-11-2007 0:08 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
denk het wel want als mn schakelaar op: LO staat doet ie het af en toe, net als wat ik omschreef

op HI, doet ie niks

Dit bericht is gewijzigd door MotoGPnsr op 30-11-2007 om 0:06 uur.

hi is grootlicht en lo is dimlicht vervang je lamp eens
edit meet anders eens de verbinding tussen je geledraad en de witte en blauw moet je effe schakelen met groot en klein licht

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 30-11-2007 om 0:11 uur.
 
Menu2t 30-11-2007 8:28 Print reply

Posts: 2815
geluid: span je ketting op en smeer hem, wedden dat het over is.
afstelling: geef hem eens wat meer lucht ( met de luchtschroef ) je zei dat hij hier niet op reageerde? zoek indd ff naar valse lucht.
electronica: kabeltjes van je ontsteking wel goed aangesloten?
 
NSR Supersprint special!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-11-2007 8:43 Print reply

Posts: 10835
is dat gasgeven alleen als die koud is of ook als die warm is?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
NSR2 Chauffeur 30-11-2007 11:26 Print reply

Posts: 703
Wat is de kleur van de bogie dan? Ofterwijl is hij wel goed af gesteld? En de lucht schroef moet gewoon 1,5 slagen naar buiten, dan is het meestal wel goed!
En anders probeer gewoon een nieuwe bogie, die kosten ook bijna niets, en dan weet je zeker of het daar wel/niet aan ligt! Want de bogie kan zo goed als nieuw zijn, maar dat hoeft niet te zeggen dat hij goed is!!
 

Dit topic is 565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved