Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vastloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1187 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46522 - Vastloper
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

D-C00l 28-11-2007 14:49 Print topicpost
Posts: 44
Hallo, ik heb met mijn scooter een vastloper gehad en mede daardoor heb ik nu vragen!
Vraag 1: Als je scooter een vastloper heeft gehad, is het dan altijd noodzakelijk om er een (nieuwe/andere) cilinder op te plaatsen?
Vraag 2: Wat veroorzaakt eigenlijk percies een vastloper?
Vraag 3: Loopt een orrigineel standaart blok even snel vast als een 50cc snel blok? ( 50cc snel zat eronder en is nu vastgelopen)

Wie heeft antwoorden voor mij??

Groeten
 

Djeep 28-11-2007 14:51 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: D-C00l
Hallo, ik heb met mijn scooter een vastloper gehad en mede daardoor heb ik nu vragen!
Vraag 1: Als je scooter een vastloper heeft gehad, is het dan altijd noodzakelijk om er een (nieuwe/andere) cilinder op te plaatsen?
Vraag 2: Wat veroorzaakt eigenlijk percies een vastloper?
Vraag 3: Loopt een orrigineel standaart blok even snel vast als een 50cc snel blok? ( 50cc snel zat eronder en is nu vastgelopen)

Wie heeft antwoorden voor mij??

Groeten


1. kijk en leer (als je een goede vastloper hebt, zit er een of meerde krassen in je cilinder en valt meestal niet mee te rijden)
2. Slecht afgesteld, Cilinder gewoon op, Speling op je krukas/andere lagers, steen in je cilinder gezogen door slecht filter, kan alles zijn.
3. 50cc snel kan sneller vastlopen, meer toeren en is er niet op gebouwd.

Edit: je zou ook even kunnen zoeken met de zoekfunctie, staat genoeg over op het forum

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 28-11-2007 om 14:54 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Ewout 28-11-2007 15:05 Print reply
Posts: 155
meestel loopt hij aan de uitlaat kant vast daar wordt hij het warmsete dus kan door te wijnig koeling komen
te weinig koeling kan door een te schraal mengsel komen
dus te weinig benzine en te veel lucht
of te weinig olie smering in je benzine

Dit bericht is gewijzigd door Ewout op 28-11-2007 om 15:05 uur.
 
Slipstream 28-11-2007 15:12 Print reply

Posts: 581
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ewout
meestel loopt hij aan de uitlaat kant vast daar wordt hij het warmsete dus kan door te wijnig koeling komen
te weinig koeling kan door een te schraal mengsel komen
dus te weinig benzine en te veel lucht
of te weinig olie smering in je benzine

Dit bericht is gewijzigd door Ewout op 28-11-2007 om 15:05 uur.

a.K.a slecht afgesteld
 
Ik deel geen handtekeningen uit
Royal Club 28-11-2007 15:16 Print reply

Posts: 60390
als het een gietijzer is kan je beter een nieuwe imi kopen

kosten minder als honen+ zuiger+ pakkingset
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
dezejongeman 28-11-2007 16:08 Print reply

Posts: 39
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
als het een gietijzer is kan je beter een nieuwe imi kopen

kosten minder als honen+ zuiger+ pakkingset

maar dan heb je ook net niks ik zou liever honen of meteen iets goeds.
 
Royal Club 28-11-2007 16:10 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dezejongeman
[...]

maar dan heb je ook net niks ik zou liever honen of meteen iets goeds.


staat er ergens dat het 120 moet lopen dan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
zeno 28-11-2007 16:19 Print reply

Posts: 1595
vastloper kan door 100 dingen komen, van slechte afstelling, snelle warmeverandering tot slechte smering, van lostrillen naaldlager tot versleten krukas... valt niet veel over te zeggen tot je de onderdelen van binnen ziet

hoe sneller je cilinder (meer toeren) hoe meer belasting voor je krukas, dus kans is iets groter ja. Maar meeste originele krukassen kunnen ook de wat snellere 50cc's wel hebben. Als je naar 70 of 80cc gaat is een sterkere krukas altijd aan te raden

dus trek je cilinder open en kijk of hij nog te gebruiken is
 
bier drinken en kut roepen
D-C00l 28-11-2007 16:47 Print reply
Posts: 44
Maar wanneer kan je weten of je cilinder nog wel te gebruiken is en wanneer niet?? En kan je ook zien waardoor het is gebeurt, want anders moet ik alles gaan nachecken ( zoals jullie zeiden kon het door 100derden dingen komen,)..
 
Djeep 28-11-2007 17:13 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: D-C00l
Maar wanneer kan je weten of je cilinder nog wel te gebruiken is en wanneer niet?? En kan je ook zien waardoor het is gebeurt, want anders moet ik alles gaan nachecken ( zoals jullie zeiden kon het door 100derden dingen komen,)..


Naja je ziet wel of je hem nog kan gebruiken of niet.. en anders gewoon proberen
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
D-C00l 28-11-2007 20:34 Print reply
Posts: 44
Het probleem is dat ik het niet kan proberen, er zit geen electrische start meer op en de kickstart is vast gelopen???
Ik weet niet of die normaal is bij een vastloper, dat de kickstart niks meer doet? Er is geen beweging in te krijgen!
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-11-2007 20:36 Print reply

Posts: 10835
je weet niet eens precies wat er vastgelopen is?

voor hetzelfde geld is het een lager wat vast zit en is je cilinder nog goed.

dat wordt dan uit elkaar halen en kijken wat de schade is.

als je cilinder vast gezeten heeft dan zie je aan de sporen waardoor dat gekomen is.
Als hij echt vast zit op de zuiger zoals je denkt dan moet je je cilinder opboren om hem weer fatsoenlijk te krijgen. (als hij niet te krom is geworden door de hitte oid)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
D-C00l 28-11-2007 20:52 Print reply
Posts: 44
Nou k zal wel even uitleggen wat er precies gebeurde, k reedt ongeveer 40 km/u ( was nog aan het optrekken) en opeens hoorde ik een soort combinatie van scheurend en brekend geluid. Ongeveer 0.5 seconde hierna viel de scooter uit en ging ik kijken of ik hem weer aan kon krijgen, waaruit dus bleek dat de kickstart helemaal vast zit en er geen beweging in is te krijgen.


Heb hierdoor 2 km naar huis moeten lopen met 95 kilo aan mn arm, niet echt een pretje:P
 
HONDA MTX-TREME 28-11-2007 20:54 Print reply

Posts: 1486
Dat klinkt als een vastloper.

Snellere cilinder loopt meestal sneller vast dan ori mits ze beide goed staan afgesteld.

Trek eerst je cilinder open en bid.

Kijk gewoon wat een andere cilinder kost en wat het hoonen van je "vastloper" kost en maak op basis van dat je keuze.
 
Dtje 28-11-2007 20:56 Print reply
Posts: 1107
Als je een vastlopen gehad hebt zit de kickstarter vast maar haal die clinder er gewoon af.

En een compleet nieuwe cilinder setjes kost tocht niet veel.

Dit bericht is gewijzigd door Dtje op 28-11-2007 om 20:57 uur.
 
je mama
_3s_ 28-11-2007 20:57 Print reply

Posts: 899
je kan haast niet zeggen waardoor je vastloper gekomen is zonder je blok open te hebben gehad.

dus trek ff je cilinderkop er af en alles wijst zich wel uit.

veel succes

 
Jeuj TSW erbij! =D

Dit topic is 3225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved