Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Cil. + Tand. Gilera zulu

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #46521 - Cil. + Tand. Gilera zulu
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KevinGilera 27-11-2007 22:42 Print topicpost

Posts: 336
Hoi, ik heb een Gilera zulu met standaard carb, standaard cil en metrakit uitlaat.
hij loopt nu 90 met 52 tandwiel achter.
Op 50cc.nl staat een eurokit 70cc (airsal)
Nu is mijn vraag of die cilinder echt zoveel sneller is als de originele omdat het de allergoedkoopste 70cc is.
en als ik nu een 70 tandwiel achter doe, dan verhoog ik toch het koppel van mijn motor, maar betekent dat ook dat ik mijn powerband verleg of heeft dat er niet mee te maken ?

Kevin
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185

Makrolon 27-11-2007 22:50 Print reply

Posts: 6733
je verhoogt dan de koppel aan t achterwiel (Denk ik?) hij krijgt iig meer trekkracht. maar de koppel van de motor blijft het zelfde! net als de powerband, die zal alleen bij andere snelheiden eindigen en beginnen. ik denk dat die 70 cc wel redelijk veel scheelt met ori, je hebt toch 20 cc meer hé. dus meer koppel sowieso
 
KTM 525 EXC Supermoto
Bonomel 27-11-2007 22:54 Print reply

Posts: 1363
als jij achter tandwiel 70 doet rijd je brommer egt niet meer fijn.
je top gaat nogal veel naar beneden en je moet heel snel schakelen omdat je heel snel door de versnellingen heen trekt.
En 70cc airsal is behoorlijk wat sneller als ori cilinder ja
 
BMW
KevinGilera 27-11-2007 23:31 Print reply

Posts: 336
maar als ik een 70 achter doe, dan hoef ik toch juist minder te schakelen omdat ik mijn vermogen over een breder toerengebied heb, dus bij bijvoorbeeld 52 tandwial achter moest je al bij 4000 terugschakelen om weer vlot op te kunnen trekken, en als je 70 achter hebt dan misschein pas bij 3000, want dan heb je meer koppel bij een lager toerental.
en heeft er misschien persoonlijke ervaring met 70cc airsal van gilera zulu / derbi senda

 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
Barrel 28-11-2007 0:00 Print reply

Posts: 493
zeker met 70cc moet je niet met 70 tandwiel gaan rijden, hij zal veel sneller door zn versnelling trekken waardoor je alleen maar eerder moet schakelen. ik zou voor 52/53 achter gaan en kijken met je voortandwielen afhankelijk wat je fijn vind.
 
Maar dat is mijn mening...
KevinGilera 28-11-2007 0:11 Print reply

Posts: 336
Op internet vond ik deze cilinder nog: Malossy MHR 50mm boring, dat is toch 80cc ??



Er staat dat hij voor Derbi Senda is dus hij zou dan toch ook op mijn zulu mmoeten passen ?
en kan mijn krukas wel 80cc aan als ik hem gewoon std laat, en moet ik mijn carter ook nog aanpassen ?
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
Timmetje1990 28-11-2007 0:42 Print reply

Posts: 801
50mm Boring is over het algemeen wel een 80cc, maar licht in princiepe aan de slag die je zuiger maakt. Of hij op je blok pakt durf ik niet zeker te zeggen, als je precies hetzelfde blok hebt als en Senda zou het geen probleem zijn, en je carters zal je hoogdwaarschijnlijk niet aan hoeven passen, alhoewel je krukas wel zeker sneller zal slijten maar direct vervangen zou ook niet moeten, in sommige gevallen wel aangeraden anders.
 
Tim heeft gesproken :'D
KevinGilera 28-11-2007 0:47 Print reply

Posts: 336
als ik er een 17.5 of 18mm carb op doe en dan die 80cc en standaard vertanding,zal hij dan rond de 100-110 of meer rond de 120-130 zitten ?

Dit bericht is gewijzigd door kevinspui op 28-11-2007 om 0:47 uur.
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
Royal Club 28-11-2007 9:55 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinspui
als ik er een 17.5 of 18mm carb op doe en dan die 80cc en standaard vertanding,zal hij dan rond de 100-110 of meer rond de 120-130 zitten ?

Dit bericht is gewijzigd door kevinspui op 28-11-2007 om 0:47 uur.


je ben wel heel optimistisch. maar wat is jou probleem met het niet aan willen passen van je tandwielen?

knal dr gewoon 14/47 op
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Spookrijder100 28-11-2007 16:07 Print reply

Posts: 2227
k heb ook een zulu met 70cc Airsel... k vin ut een super cilindertje...
k heb ook metrakit bocht, maar met ori demper

mijn vertanding is groot omdat k um heb opgehoogt, 16 - 70
top is 100

maar trekt ook heerlijk op...
met jou vertanding rijd die nog wel stukje sneller dan
maar die cilinder rijd gewoon heerlijk, onderin ook wel redelijke kracht, en hoog op toeren helemaal
 
KevinGilera 28-11-2007 20:24 Print reply

Posts: 336
Heb je met dat 70 tandwiel achter niet last van dat je teveel moet schakelen ?
En klinkt hij met die Metrakit een beetje zwaar of niet ?
Ik heb zelf namelijk ook een Metrakit.
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
HONDA MTX-TREME 28-11-2007 20:46 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinspui
Heb je met dat 70 tandwiel achter niet last van dat je teveel moet schakelen ?
En klinkt hij met die Metrakit een beetje zwaar of niet ?
Ik heb zelf namelijk ook een Metrakit.


Als je achter een groter tandwiel op legt heb je juist kortere versnelling (dus vaker moet schakelen).

Je moet je tanwielverhouding zodanig afstellen zodat hij in de laatste versnelling mooi trekt.

Die 70 airsal en die mhr zijn goede cilinders, krijg je iig stukken meer koppel mee.
Maar je ori tanwielverhouding zul je dan zeker moeten veranderen anders blijf je schakelen.

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 28-11-2007 om 20:46 uur.
 
KevinGilera 28-11-2007 20:48 Print reply

Posts: 336
maar ik wil het liefste niet harder als 120, Maar zou ik met die airsal of MHR mijn std. carb kunnen gebruiken of zou ik eerder een 18mm ongeveer moeten hebben ??
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
HONDA MTX-TREME 28-11-2007 20:52 Print reply

Posts: 1486
Hoe hard wil je gaan?

80/100/110?

Carburateur zal wel schelen maar ben je gelijk ook veel koppel kwijt.
 
_3s_ 28-11-2007 20:53 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinspui
maar ik wil het liefste niet harder als 120, Maar zou ik met die airsal of MHR mijn std. carb kunnen gebruiken of zou ik eerder een 18mm ongeveer moeten hebben ??


Ik zou voor grotere carb gaan, dan gaat je verbruik mss wel een beetje omhoog, maar daar heb je wel plezier aan dan.

en de stap van 50 naar 70 of 80 is echt heerlijk. ik heb het ook gedaan met mijn tsx. van 50 ori naar 70 eurokit. een pak meer koppel, kracht onderin. rijdt veel fijner!

succes
 
Jeuj TSW erbij! =D
KevinGilera 28-11-2007 21:25 Print reply

Posts: 336
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Hoe hard wil je gaan?

80/100/110?

Carburateur zal wel schelen maar ben je gelijk ook veel koppel kwijt.


dus als ik een grotere carb. neem verlies ik koppel
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185

Dit topic is 1248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved