Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gereviseerde mt5 niet starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 940 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46511 - gereviseerde mt5 niet starten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 849 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

leonmt5 27-11-2007 16:20 Print topicpost

Posts: 799
hallo,

Ik heb een mt5 die heb ik gereviseerd.
ik kan hem alleen aanlopent aan krijgen. ik wil graag de kickstarter gebruiken, dat lukt ook maar alleen met de choke aan, als je de choke loslaat gaat hij weer uit, ook als je dan weer gas geeft. is dit een lucht probleem of een sproeier afstelling?

setup:

70cc imitatie cilinder
uitgedraaide cilinderkop
dellorto spaco carburateur
sproeier 108


zou iemand mij hiermee kunnen helpen,

alvast bedankt,

groeten,

leon
 
bert : bezopen en rijd toch.

-Bassie- 27-11-2007 16:22 Print reply

Posts: 6617
hoe groot is je carburateur??

en welke uitlaat?
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
PaterMT5 27-11-2007 16:34 Print reply

Posts: 312
Valse lucht ?

Sproeier verstopt / te klein ?

 
jeroenmtx 27-11-2007 17:07 Print reply
Posts: 208
je moet er sproeier 125 indoen

ik heb precies dezelfde setup. ook alles immitatie en er zit 125 in.
 
leonmt5 27-11-2007 17:17 Print reply

Posts: 799
k denk zelf dat de sproeier te klein is, nu loopt hij maar hij valt steeds weg, als je gas geeft valt hij even weg. en hij gaat slecht in toeren dus ik denk dat de sproeier te klein is.
ga zo wel ff nieuwe sproeier halen bij dijkman:P
bedankt voor de reakties

groeten,

leon
 
bert : bezopen en rijd toch.
Pol de MT5 Crosser 27-11-2007 17:22 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
je moet er sproeier 125 indoen

ik heb precies dezelfde setup. ook alles immitatie en er zit 125 in.



Met een 108 zou die dan ook moeten lopen als hij het met een 125 beter doet.

Ik denk eerder valse lucht.
Nu krijgt hij duidelijk teveel lucht.
Als je hem choked geef je hem namelijk extra benzine dus als hij het dan wel doet dan moet hij dus MEER benzine oof MINDER lucht. Maar als hij ook uitvalt zou ik eerder denken aan valse lucht

Heb je al je pakkingen vernieuwd?

Kijk anders even achter je vliegwiel lekt het daar dan is je krukaskering dus lek daar kan hij ook valse lucht pakken.

En anders toch met sproeiers aan de gang GROTERE dus

Dit bericht is gewijzigd door Pol de MT5 Crosser op 27-11-2007 om 17:23 uur.
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
benellifan 27-11-2007 17:28 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser
[...]



Met een 108 zou die dan ook moeten lopen als hij het met een 125 beter doet.

Ik denk eerder valse lucht.
Nu krijgt hij duidelijk teveel lucht.
Als je hem choked geef je hem namelijk extra benzine dus als hij het dan wel doet dan moet hij dus MEER benzine oof MINDER lucht. Maar als hij ook uitvalt zou ik eerder denken aan valse lucht

Heb je al je pakkingen vernieuwd?

Kijk anders even achter je vliegwiel lekt het daar dan is je krukaskering dus lek daar kan hij ook valse lucht pakken.

En anders toch met sproeiers aan de gang GROTERE dus

Dit bericht is gewijzigd door Pol de MT5 Crosser op 27-11-2007 om 17:23 uur.



iedereen zegt altijd valse lucht maar 9 van de 10 keer is het gewoon afstellen dus ga je carb fatsoenlijk afstellen desnoods icm de faq hier en kom daarna terug

 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Pol de MT5 Crosser 27-11-2007 17:30 Print reply

Posts: 2892
oke maar als hij helemaal uitvalt zodra hij de choke uit doet dan moet hij wel even een heel stuk groter gaan met ze sproeiers dus ik denk eerder valse lucht...

als je spoeier afstelling slecht is moet je je brommer nog wel draaiende kunnen houden meestal met beetje gas geven etc.
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
thomas_bal 27-11-2007 17:34 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser
[...]



Met een 108 zou die dan ook moeten lopen als hij het met een 125 beter doet.

Ik denk eerder valse lucht.
Nu krijgt hij duidelijk teveel lucht.
Als je hem choked geef je hem namelijk extra benzine dus als hij het dan wel doet dan moet hij dus MEER benzine oof MINDER lucht. Maar als hij ook uitvalt zou ik eerder denken aan valse lucht

Heb je al je pakkingen vernieuwd?

Kijk anders even achter je vliegwiel lekt het daar dan is je krukaskering dus lek daar kan hij ook valse lucht pakken.

En anders toch met sproeiers aan de gang GROTERE dus

Dit bericht is gewijzigd door Pol de MT5 Crosser op 27-11-2007 om 17:23 uur.



choke geeft niet meer benzine maar geeft hem minder lucht
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-11-2007 17:35 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomas_bal
[...]



choke geeft niet meer benzine maar geeft hem minder lucht



bij een puch of vespa ja, zo goed als alle andere carbs geven meer benzine
 
PaterMT5 27-11-2007 18:45 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



bij een puch of vespa ja, zo goed als alle andere carbs geven meer benzine


Spartamet carburateur (TK & Bing) uiteraard ook
 
Sypie_Honda 27-11-2007 18:47 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



bij een puch of vespa ja, zo goed als alle andere carbs geven meer benzine


komt opt zelfde neer, omdat je de luchttoevoer gedeeltelijk afsluit, gaat de lucht sneller stromen. en omdat de lucht sneller stroomt onstaat er een grotere onderdruk boven de sproeierbuis, dus er word meer benzine door heen gezogen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 849 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved