Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nogal veel rook, weinig toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46470 - nogal veel rook, weinig toeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DenAndres 24-11-2007 12:09 Print topicpost
Posts: 39
Hallo,
Mijn Yamaha rd50m rookt nogal redelijk veel vind ik, en hij trekt niet echt in toeren, krijg hem niet voorbij de 7000 toeren. (wat maar een povere 55 à 60km/u opleverd).
dit zou toch beter moeten kunnen, als ik mij niet vergis waren de rd's vroeger ferme racemachinen.
Er zit een nieuw uitlaatje op (snel type heb ik mij laten zeggen).
12mm carb (standaart)
50cc (standaart)
twv 13-?? achter weet ik nog niet zou eens moeten tellen.
iemand een idee wat dit zou zijn? zo'n rd zou je toch makkelijk tot de 10 000 toeren moeten trekken volgens mij...
 

Banaan 24-11-2007 12:28 Print reply

Posts: 5725
hoveel smeer je?
 
johankreidlerman 24-11-2007 13:03 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
hoveel smeer je?

jah daar dacht ik ook al aan dan rookt het ook zo en zijn ze ook niet vooruit te bakken
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
DenAndres 24-11-2007 15:05 Print reply
Posts: 39
geen idee, hoe kan ik dit zien?

oja nog belangrijk detail, er komt een vuil goedje (olie) uit mijn demper lopen...

Dit bericht is gewijzigd door DenAndres op 24-11-2007 om 15:10 uur.
 
koekie - Administrator 24-11-2007 15:12 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DenAndres
Hallo,
Mijn Yamaha rd50m rookt nogal redelijk veel vind ik, en hij trekt niet echt in toeren, krijg hem niet voorbij de 7000 toeren. (wat maar een povere 55 à 60km/u opleverd).
dit zou toch beter moeten kunnen, als ik mij niet vergis waren de rd's vroeger ferme racemachinen.
Er zit een nieuw uitlaatje op (snel type heb ik mij laten zeggen).
12mm carb (standaart)
50cc (standaart)
twv 13-?? achter weet ik nog niet zou eens moeten tellen.
iemand een idee wat dit zou zijn? zo'n rd zou je toch makkelijk tot de 10 000 toeren moeten trekken volgens mij...



standaard brommers zijn nooit snel, en touren kun je ook wel vergeren met een 12mm carb ern een 50cc standaard.

Als hij idd rookt doordat je teveel olie mengt, kan het nadat je de goeie verhouding erin hebt gegooid wel meer worden, rond de 8000 RPM ofzo, maar "met gemak 10.000 RPM halen" kun jhe wel vergeten
 
Haaks de hoek om!
DenAndres 24-11-2007 15:31 Print reply
Posts: 39
met mijn mb, gewoon snel uitlaatje, haal ik dat nogtans met gemak...
hoe zorg ik ervoor dat mijn olie volgens de goeie verhouding vermengd wordt?
 
RowdyCross 24-11-2007 15:32 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



standaard brommers zijn nooit snel, en touren kun je ook wel vergeren met een 12mm carb ern een 50cc standaard.

Als hij idd rookt doordat je teveel olie mengt, kan het nadat je de goeie verhouding erin hebt gegooid wel meer worden, rond de 8000 RPM ofzo, maar "met gemak 10.000 RPM halen" kun jhe wel vergeten


Valt wel mee hoe moeilijk dat is hoor.

Nja alleen hij heeft standaard en 12 carb en ik 17,5

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 24-11-2007 om 15:32 uur.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Makrolon 24-11-2007 16:36 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DenAndres
met mijn mb, gewoon snel uitlaatje, haal ik dat nogtans met gemak...
hoe zorg ik ervoor dat mijn olie volgens de goeie verhouding vermengd wordt?

dan heb jij geen std cylinder, die draaien nooit van zn leven 10 k. in zn vrij ja na 5 seconde t gas vast gehouden te hebben miss
 
KTM 525 EXC Supermoto
DenAndres 24-11-2007 16:39 Print reply
Posts: 39
kan mij nu iemand zeggen hoe ik ervoor zorg dat ik een goeie mengverhouding heb?
 
koekie - Administrator 24-11-2007 18:26 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]


Valt wel mee hoe moeilijk dat is hoor.

Nja alleen hij heeft standaard en 12 carb en ik 17,5

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 24-11-2007 om 15:32 uur.


Niet in z'n vrij he, maar gewoon in z'n versnelling.. dan word het echt wel ff lastig hoor


 
Haaks de hoek om!
derbi racer 24-11-2007 18:44 Print reply

Posts: 1037
warschijnlijk iets te rijk afgesteldals hij verder goed loopt gewoon door beren
 
mtx_owned 24-11-2007 18:51 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DenAndres
kan mij nu iemand zeggen hoe ik ervoor zorg dat ik een goeie mengverhouding heb?


smeer je zelf of heb je een oliepomp?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
DenAndres 25-11-2007 9:53 Print reply
Posts: 39
kheb een oliepomp
 
helly 25-11-2007 13:18 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DenAndres
kheb een oliepomp



Volgens bart the scootergek:

Je moet hem 1 keer goed afstellen, door volgas te geven moeten een streepje op de schijf waar de oliepompkabel aan vast zit en een streepje dat op het vaste deel van de oliepomp zit met elkaar overeenkomen. Zo zit het ongeveer, weet niet hoe het bij een RS zit maar het spreekt voor zich als je het ziet.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Remolino 27-11-2007 17:18 Print reply

Posts: 32
je kan ook ff naar je luchtfilter kijken of die misschien vies of verstopt is waardoor je te weinig lucht en te veel smeer/benzine krijgt.

 
Pol de MT5 Crosser 27-11-2007 17:26 Print reply

Posts: 2892
Ik weet even niet of een RD een waterkoeler is of luchtkoeler

maar als je rook wit is dan is je koppakking lek want dan verbrand je koelvloeistof

blauw dan ist toch een olie probleempjeeeeeeeeeeee
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?

Dit topic is 2150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved