Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 28

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46449 - "kleine vragen" topic - deel 28
Pagina 12 van 203
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 201, 202, 203Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 85598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-11-2007 16:43 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


nee, kennis van motorblokken, kwam geen wikipedia aan te pas

[...]


14,7 delen lucht op 1 deel benzine



in kilogrammen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Royal Club 24-11-2007 16:43 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


nee, kennis van motorblokken, kwam geen wikipedia aan te pas

[...]


14,7 delen lucht op 1 deel benzine



ah. weer wat geleerd

weet iemand of remschijven van een appie RS nieuw model (die voor de derbi gevallen) op een tzr passen? lijken verdacht veel op elkaar namelijk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-11-2007 16:44 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Ja dacht ik dus al, want houd nu opeens heel erg in op de top (4 weken niet gereden) en tis wat kouder geworden en was goed afgesteld.



dan was hij niet goed afgesteld.

verschil tussen zomer en winter moet niet zo erg zijn dat je niet meer met je brommer kunt rijden. Hooguit beetje verschil merken.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
RowdyCross 24-11-2007 16:44 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


in kilogrammen



Ja ok maar 147 kg lucht op 10 kg bezine is hetzelfde als 14,7 op 1

Edit : In verhouding dan

Dus delen is ook gewoon goed , we zijn geen natuurkunde geleerde

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 24-11-2007 om 16:45 uur.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-11-2007 16:46 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Ik wil graag de elektronische ontsteking van een Yamaha Dtr (oude type)... maar deze zijn bijna niet te krijgen... is er een alternatief of zijn er nog andere modellen geweest met deze ontsteking? Ik wil btw. geen binnenrotor.


Of heeft één van jullie z'n ontsteking voor me liggen?!



Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 24-11-2007 om 15:52 uur.


neem contact op met hem:
http://www.brommerforum.nl/user/4559

wellicht heeft die nog wat liggen.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]



Ja ok maar 147 kg lucht op 10 kg bezine is hetzelfde als 14,7 op 1

Edit : In verhouding dan

Dus delen is ook gewoon goed , we zijn geen natuurkunde geleerde

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 24-11-2007 om 16:45 uur.



dat was slechts ter aanvulling. Ik bedoelde dat het niet in liters is, maar in kilogrammen

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 24-11-2007 om 16:47 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Djeep 24-11-2007 16:46 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



dan was hij niet goed afgesteld.

verschil tussen zomer en winter moet niet zo erg zijn dat je niet meer met je brommer kunt rijden. Hooguit beetje verschil merken.


Nou ik merkte dus een beetje verschil, hij hield in op de top, choke open en toen ging ie wel normaal.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
ikkejw 24-11-2007 16:46 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]



Ja ok maar 147 kg lucht op 10 kg bezine is hetzelfde als 14,7 op 1

Edit : In verhouding dan

Dus delen is ook gewoon goed , we zijn geen natuurkunde geleerde

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 24-11-2007 om 16:45 uur.



lucht is niet even zwaar als benzine
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Erik 39 24-11-2007 17:36 Print reply

Posts: 15088
Ik heb 20 min gewoon vol gereden op mn derbi, nu kan ik de cilinder 2 sec vasthouden (dan moet mn hand eraf anders verbrand ik hem)
Dan wordt de cilinder toch niet te heet, en koelt hij dus?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Elco 24-11-2007 17:42 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik heb 20 min gewoon vol gereden op mn derbi, nu kan ik de cilinder 2 sec vasthouden (dan moet mn hand eraf anders verbrand ik hem)
Dan wordt de cilinder toch niet te heet, en koelt hij dus?



uuuhm, cill word wel aardig warm, maar als je hebt gejaad kan je wel langer dan 2 seconden vasthouden toch
 
Makrolon 24-11-2007 17:42 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik heb 20 min gewoon vol gereden op mn derbi, nu kan ik de cilinder 2 sec vasthouden (dan moet mn hand eraf anders verbrand ik hem)
Dan wordt de cilinder toch niet te heet, en koelt hij dus?

ja is wel goed denk ik, hij moet iig niet zo heet worden dat je m bij aanraken al er af moet halen. voel aan de rad of die warm is enzo, zo ja dan koelt hij.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Djeep 24-11-2007 17:43 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik heb 20 min gewoon vol gereden op mn derbi, nu kan ik de cilinder 2 sec vasthouden (dan moet mn hand eraf anders verbrand ik hem)
Dan wordt de cilinder toch niet te heet, en koelt hij dus?


Doe je helemaal fout, je moet met je tong voelen... Tjek gewoon je radiateur, is die warm dan koelt hij
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
RowdyCross 24-11-2007 17:45 Print reply

Posts: 3211
Ik kan altijd gwn me hand op me cilinder leggen.. verbrand nooit me hand
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Vuile Beunkoe 24-11-2007 17:48 Print reply

Posts: 6114
Dan moet je eens een keer goed gaan jagen...

is vrij normaal hoor als ie lekker warm word
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
-simon- 24-11-2007 17:49 Print reply

Posts: 8211
ik wil binnekort het blok van mijn gpr gaan reviseren. dus nieuwe krukas lagers en keeringen erin. nou had ik op internet een werkplaatshandboek gevonden en daarin halen de met een of andere trekker de krukas uit het blok. moet dat persee zo of doen jullie het altijd anders en hoe dan?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Djeep 24-11-2007 17:51 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
ik wil binnekort het blok van mijn gpr gaan reviseren. dus nieuwe krukas lagers en keeringen erin. nou had ik op internet een werkplaatshandboek gevonden en daarin halen de met een of andere trekker de krukas uit het blok. moet dat persee zo of doen jullie het altijd anders en hoe dan?


Kweenie hoe GPR werkt, maar met HONDA is gewoon rustig carters openwrikken en dan gaat je krukas ook mee, vervolgens moer op schroefdraad en rustig met een rubbere hamer slaan.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?

Dit topic is 85598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 203
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 201, 202, 203Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved