Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #46449 - "kleine vragen" topic - deel 28
|
Pagina 12 van 203
|
Dit topic is 85598 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-11-2007 16:43 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
nee, kennis van motorblokken, kwam geen wikipedia aan te pas
[...]
14,7 delen lucht op 1 deel benzine
in kilogrammen
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Royal Club |
24-11-2007 16:43 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
nee, kennis van motorblokken, kwam geen wikipedia aan te pas
[...]
14,7 delen lucht op 1 deel benzine
ah. weer wat geleerd
weet iemand of remschijven van een appie RS nieuw model (die voor de derbi gevallen) op een tzr passen? lijken verdacht veel op elkaar namelijk
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-11-2007 16:44 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]
Ja dacht ik dus al, want houd nu opeens heel erg in op de top (4 weken niet gereden) en tis wat kouder geworden en was goed afgesteld.
dan was hij niet goed afgesteld.
verschil tussen zomer en winter moet niet zo erg zijn dat je niet meer met je brommer kunt rijden. Hooguit beetje verschil merken.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
RowdyCross |
24-11-2007 16:44 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
in kilogrammen
Ja ok maar 147 kg lucht op 10 kg bezine is hetzelfde als 14,7 op 1
Edit : In verhouding dan
Dus delen is ook gewoon goed , we zijn geen natuurkunde geleerde
Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 24-11-2007 om 16:45 uur.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-11-2007 16:46 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Ik wil graag de elektronische ontsteking van een Yamaha Dtr (oude type)... maar deze zijn bijna niet te krijgen... is er een alternatief of zijn er nog andere modellen geweest met deze ontsteking? Ik wil btw. geen binnenrotor.
Of heeft één van jullie z'n ontsteking voor me liggen?!
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 24-11-2007 om 15:52 uur.
neem contact op met hem:
http://www.brommerforum.nl/user/4559
wellicht heeft die nog wat liggen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]
Ja ok maar 147 kg lucht op 10 kg bezine is hetzelfde als 14,7 op 1
Edit : In verhouding dan
Dus delen is ook gewoon goed , we zijn geen natuurkunde geleerde
Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 24-11-2007 om 16:45 uur.
dat was slechts ter aanvulling. Ik bedoelde dat het niet in liters is, maar in kilogrammen
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 24-11-2007 om 16:47 uur.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Djeep |
24-11-2007 16:46 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
dan was hij niet goed afgesteld.
verschil tussen zomer en winter moet niet zo erg zijn dat je niet meer met je brommer kunt rijden. Hooguit beetje verschil merken.
Nou ik merkte dus een beetje verschil, hij hield in op de top, choke open en toen ging ie wel normaal.
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
ikkejw |
24-11-2007 16:46 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]
Ja ok maar 147 kg lucht op 10 kg bezine is hetzelfde als 14,7 op 1
Edit : In verhouding dan
Dus delen is ook gewoon goed , we zijn geen natuurkunde geleerde
Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 24-11-2007 om 16:45 uur.
lucht is niet even zwaar als benzine
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Erik 39 |
24-11-2007 17:36 |
Posts: 15088 |
Ik heb 20 min gewoon vol gereden op mn derbi, nu kan ik de cilinder 2 sec vasthouden (dan moet mn hand eraf anders verbrand ik hem)
Dan wordt de cilinder toch niet te heet, en koelt hij dus?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Elco |
24-11-2007 17:42 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik heb 20 min gewoon vol gereden op mn derbi, nu kan ik de cilinder 2 sec vasthouden (dan moet mn hand eraf anders verbrand ik hem)
Dan wordt de cilinder toch niet te heet, en koelt hij dus?
uuuhm, cill word wel aardig warm, maar als je hebt gejaad kan je wel langer dan 2 seconden vasthouden toch
|
|
|
|
Makrolon |
24-11-2007 17:42 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik heb 20 min gewoon vol gereden op mn derbi, nu kan ik de cilinder 2 sec vasthouden (dan moet mn hand eraf anders verbrand ik hem)
Dan wordt de cilinder toch niet te heet, en koelt hij dus?
ja is wel goed denk ik, hij moet iig niet zo heet worden dat je m bij aanraken al er af moet halen. voel aan de rad of die warm is enzo, zo ja dan koelt hij.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Djeep |
24-11-2007 17:43 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik heb 20 min gewoon vol gereden op mn derbi, nu kan ik de cilinder 2 sec vasthouden (dan moet mn hand eraf anders verbrand ik hem)
Dan wordt de cilinder toch niet te heet, en koelt hij dus?
Doe je helemaal fout, je moet met je tong voelen... Tjek gewoon je radiateur, is die warm dan koelt hij
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
RowdyCross |
24-11-2007 17:45 |
Posts: 3211 |
Ik kan altijd gwn me hand op me cilinder leggen.. verbrand nooit me hand
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Vuile Beunkoe |
24-11-2007 17:48 |
Posts: 6114 |
Dan moet je eens een keer goed gaan jagen...
is vrij normaal hoor als ie lekker warm word
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
-simon- |
24-11-2007 17:49 |
Posts: 8211 |
ik wil binnekort het blok van mijn gpr gaan reviseren. dus nieuwe krukas lagers en keeringen erin. nou had ik op internet een werkplaatshandboek gevonden en daarin halen de met een of andere trekker de krukas uit het blok. moet dat persee zo of doen jullie het altijd anders en hoe dan?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Djeep |
24-11-2007 17:51 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
ik wil binnekort het blok van mijn gpr gaan reviseren. dus nieuwe krukas lagers en keeringen erin. nou had ik op internet een werkplaatshandboek gevonden en daarin halen de met een of andere trekker de krukas uit het blok. moet dat persee zo of doen jullie het altijd anders en hoe dan?
Kweenie hoe GPR werkt, maar met HONDA is gewoon rustig carters openwrikken en dan gaat je krukas ook mee, vervolgens moer op schroefdraad en rustig met een rubbere hamer slaan.
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Dit topic is 85598 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 12 van 203
|
|