ik heb m'n tsx gekocht van m'n broer, toen ik 15 was.
helemaal opgeknapt toen. niet orgineel, maar wel mooi.
zelf alles gespoten, en het kapwerk laten doen.
hier een foto:
maar gewoon spuitwerk blijft niet zo heel lang mooi.
en orgineel vind ik ze toch veel mooier.
dus besloten om em langzaam aan zeker orgineel te maken.
lente 2007 helemaal uitkaar gehaald om te restaureren.
via m'n werk 2 componentenlak besteld. frame daar in de ijzermenie laten spuiten, en zelf de 2k lak met de compressor gespoten:
ik heb toen ook vanalles nieuw gekocht. allemaal orgineel suzuki:
splinternieuwe achterbrug! zijn niet meer te vinden
bijna nieuwe monoveer(niet zo'n doorgezakt ding)
helmslot
spiegel
bagage rek (zgan. orginele lak)
schakelaar
dodemans knop
en nog paar klein spul.
heb nog een paar andere dingen laten poedercoaten.
alles klaargelegd voor het opbouwen:
halverwege het opbouwen:
nieuwe achterbrug goed te zien:
het wachten was toen nog op het blok.
hij liep vlak voor het restaureren ineens heel slecht.
probleem was de krukaskeering. dus het hele blok moest uit elkaar. ik heb em toen direct laten reviseren:
- nieuwe krukas lagers
- nieuwe krukas
- keeringen
- pakkingen
blokkap al eerder laten poedercoaten.
setup toen:
50cc orgineel. (met membraam)
12mm
orginele uitlaat
origele demper.
aan het kapwerk heb ik niks gedaan. dit heb ik altijd goed gepoetst, dus het glimt nog net zoals 2 jaar terug
m'n orginele uitlaat heb ik ooit bij een partij onderdelen gekocht. die heb ik ook gespoten. het hitteschildje is gepoedercoat:
eindresultaat:
toen tijdje niet veel veranderd aan m'n tsx.
totdat ik van hannes hier op het forum een complete achterkant heb gekocht:
- stalen achterspatbord, met het achterste gedeelte wat er niet vaak opzit
- orgineel achterlicht met de daarom horende knipperlichten
- plastic achterspatbord.
dit alles zonder roest of rottigheid. ik ben er erg blij mee. vooral met het ijzeren spatbord, deze zijn bijna altijd rot.
op de motormarkt heb ik toen 4 knipperlichten voor op het stuur gekocht. van die 4 heb ik 2 mooien gemaakt.
resultaat:
bij deze foto's zit er een gianelli uitlaat met chromen demper op. de orginele demper zit er nu weer op.
m'n plannen waar ik momenteel bezig ben komen morgen
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 22-11-2007 om 18:29 uur.