Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TIKKEN...probleem gevonden..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 926 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4642 - TIKKEN...probleem gevonden..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 9-7-2002?23:10 Print topicpost
Posts: 10000
anderen schenen er ook al last van te hebben...tikken uit de cilinder....

alles gecontroleerd...weet niet wat het was....bleken de meesten ook nog 70cc te hebben...

ik ging net kijken...
ori zuiger naast 70 malossi....

smallend past in de breedte precies in de ori zuiger...maar bij de malossi kan ie 2mm ofzo heen en weer...omdat 70 grotere boring heeft...

daardoor komt het smallend tegen de zuiger tijdens het lopen...en dat tikt dus....

nou moet ik nog een oplossing bedenken om het weg te halen...moet opvulling hebben...

ringetjes??
tierippies??
waterleiding met goeie diameter???

jullie suggesties??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

de_koen 10-7-2002?11:46 Print reply

Posts: 5595
Dat kannet zeker niet zijn volges mij want je drijfstang kan niet meer verticaal bewegen als je zuiger in de cilinder steekt.Tenzij je small-end en big-end lagers zo rot zijn.Maar dan zul je eerder die horen dan iets anders.Ben je zeker dat het niet je zuigerveren zijn? Een beetje actieve meewerking van de zuigerveren kan heus geen kwaad hoor zolang ze niet in je uitlaatpoort blijven zitten is er niks aan de hand.

edit: Wat wel voor problemen kan zorgen is dat je small-end verticaal kan gaan bewegen ,probeer der anders eens gewoon wat rondelen tussen te steken maar zie dat ze nog een beetje speling hebben ,en kijk es of je dan nog tikken hoort

[This message is edited by kawa-250 on 10-7-2002 11:55]
 
Honda 5-Bak te koop
Blukaap 10-7-2002?12:07 Print reply

Posts: 10006
Hij bedoelt de links/rechts beweging vd naaldlager over de pistonpen heen.
 
Bastila is lief
Ralf 10-7-2002?12:18 Print reply

Posts: 9073
Ik zou het in ieder geval niet opvullen...
 
Blorn 10-7-2002?13:57 Print reply

Posts: 13825
er zijn bredere naaldlagers te krijgen misschien zal dat heloen... denk het haast wel want een maat van me had een fox met 70euro en daar zat standaard al zo'n breed naaldlagertje bij...
 
Chris. 10-7-2002?15:21 Print reply
Posts: 83
he ik heb dat getik dus ook !!!! Ik heb net een nieuwe 70 cc metra kit cilinder erop gezet met een metrakit uitlaat en een 14.5 carb. Ik heb al eens het big-end lager vervangen maar hij blijft nog steeds tikken! Ik heb wel een milimetertje speling op het small-end lager (onder aan de drijfstang) en de bovenste zuigerveer lekt een heel klein beetje bij het zuigerveerslotje. zou dat het kunne zijn?? Volgens mij kunnen de zuigerveren dus niet tikken eigenlijk als er geen stukken vanaf zijn, of heb ik het nou verkeerd?
 
Chris. 10-7-2002?15:27 Print reply
Posts: 83
ohja hij tikt bij mij aleen tussen de 1000 en 4000 toeren als je het gas terug laat.
 
de_koen 10-7-2002?15:27 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Originally posted by: Gilera Super Motard?

he ik heb dat getik dus ook !!!! Ik heb net een nieuwe 70 cc metra kit cilinder erop gezet met een metrakit uitlaat en een 14.5 carb. Ik heb al eens het big-end lager vervangen maar hij blijft nog steeds tikken! Ik heb wel een milimetertje speling op het small-end lager (onder aan de drijfstang) en de bovenste zuigerveer lekt een heel klein beetje bij het zuigerveerslotje. zou dat het kunne zijn?? Volgens mij kunnen de zuigerveren dus niet tikken eigenlijk als er geen stukken vanaf zijn, of heb ik het nou verkeerd?

Aan je small-end zit je zuiger he.En big-end zit tussen de krukwangen.
En GSM is toch watergekoeld he? Wel raar dat je dan nog hoort want die dempen rammel geluidjes echt hard.
Maar zuigerveren kunnen zeker rammelen hoor zonder stuk te zijn,gewoon op en neer in de zuiger.
 
Honda 5-Bak te koop
Blukaap 10-7-2002?18:21 Print reply

Posts: 10006
Oftewel: doen wat ik nu ook maar doe (die van mij tikt nl ook, met 70cc en blablabla) : Negeren, lekker laten tikken, zolang ie goed rijdt is er niks aan het handje.
 
Bastila is lief
barry 11-7-2002?14:05 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Gilera Super Motard?

ohja hij tikt bij mij aleen tussen de 1000 en 4000 toeren als je het gas terug laat.

Pim hier:
Misschien heb je hetzelfde al ik had en komt je vliegwiel tegen je spoelen :n :a (me krukas had zoooo veel speling ja )was ook alleen in lage toeren, maar als je zeker weet dat het uit de cilinder komt dan kan het ook wat anders zijn
 
He?
Martijn 13-7-2002?19:09 Print reply
Posts: 10000
fijn...het is dus iets minder dan een mm maar genoeg om te tikken...ga es kijkn naar zon breejer lagertje...verder laat ik em zo lekker lopen...tis alleen irritant...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
the-roadrunner 13-7-2002?19:15 Print reply
Posts: 499
misschien hebben jullie het zelfde als wat ik heb gehad, een stootrand in je cil.
Kon ook eerst niet vinden wat het was.
 
lalalalalala echt v@
Martijn 14-7-2002?03:26 Print reply
Posts: 10000
die stootrand slijt toch later weg??? dnek ik ...trouwens....

door de milli-milli-micro speling die je altijd hebt op smallend en bigend lager komt je zuiger bij hogere toeren ietsiepietsie hoger....en hij tikt juist in de lage toerne.....verklaar dat eens met je stootrandverhaal....als ie in de lage toeren dus echt wel onder de stootrand zit...

en de tikken kloppen ook niet met het op en neer gaan met de zuiger .... hij tik veel slomer dan dat de zuiger bij de kop komt....echt veeeeeel slomer....

neenee...ik geloof nix van dat stootrandgedoe bij lage toeren...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved