Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - probleem, en teveel rook.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46410 - probleem, en teveel rook.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondaryan 21-11-2007 0:14 Print topicpost

Posts: 43
mijn honda mb5 setup:
-athena 70cc
-21 carb
-110 sproeier
-21 malossi spruitstuk
-4 versnellingsbak
-tank mengsmering 1:50
mijn honda heb ik een paar dagen geleden gekocht en bne er flink aan gaan sluitelen en hij reed uiteindelijk rond de 70.
toen ging ik olie in mijn versnellingsbak gieten omdat ik zag dat er nog niks in zat, en sindsdien komt er echt dikke witte rook uit me uitlaat maar hij rijd nog prima.

en hij rijd alleen goed zonder luchtfilter zodra ik me luchtfilter erop zet rijd hij niet meer goed. zelfs niet met een powerfilter.

wie kan mij helpen? en is dat van die rook een ernstig probleem??

dank alvast.

Dit bericht is gewijzigd door hondaryan op 21-11-2007 om 0:14 uur.
 

mtlover 21-11-2007 0:35 Print reply

Posts: 2372
Zuipt ie geen blokolie?
 
hondaryan 21-11-2007 0:48 Print reply

Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Zuipt ie geen blokolie?


kan dat? zal ik het kunnen oplossen door wat eruit te halen? hoeveel moet er eigenlijk in want ik heb er een liter ingegooid

 
rossitzr 21-11-2007 1:09 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondaryan
[...]


kan dat? zal ik het kunnen oplossen door wat eruit te halen? hoeveel moet er eigenlijk in want ik heb er een liter ingegooid



900 cc dus die 1 liter maakt opzich ook niet veel uit,
zeker niet zoals jij zei dat die helemaal leeg was.


normaal als je hem leeg laat lopen zit er nog zoon 100/120 cc in

en dan gooi je er ook nog 900 cc bij

dus altijd ongeveer 1 liter.

 
De Schout 21-11-2007 9:28 Print reply
Posts: 5326
die rook is wss blok olie. en krukaskeerring vervangen bij mb is leuk, moet je heel t blok voor splitsen maar denk niet dat dat kwaad kan want je lagers zullen wel redelijk naar de klote zijn als jij hele tijd zonder blokolie hebt rondgereden
wat betrreft je filter, zorgen dat je ori filter grote slangen heeft en dan proberen hoe die loopt. loopt t nog niet goed iets kleinere sproeier erin steken. wat voor uitlaat en tandwielverhouding heb je trouwens, want vind 70km/h erg langzaam eigelijk..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Matthijsar50 21-11-2007 10:50 Print reply

Posts: 1029
mischien loopt hij wel gewoon heel beroerd, doordat hij blokolie verbrand.. maar wat heeft blokolie in godsnaam met je krukaslagers te maken..?

die kunnen nog gewoon 100% wezen.. maarja omdat je nu je blok moet splitsten moet je wel nieuwe.. ik denk inderdaad ook dat het een krukaskeerring is..!

groet
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2007 10:56 Print reply

Posts: 10835
hij zei dat hij er al mee gereden had en later erachter kwam dat er geen blokolie in zat.

zonder olie gaan de lagers niet lang mee.
hoop dat de tandwielen e.d. nog wel goed genoeg zijn.

edit: bij een mb loopt de rechter krukaslager in de blokolie.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 21-11-2007 om 10:57 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Matthijsar50 21-11-2007 12:21 Print reply

Posts: 1029
ow dat wist ik niet.. maar ok
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Jarco 21-11-2007 12:46 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
die rook is wss blok olie. en krukaskeerring vervangen bij mb is leuk, moet je heel t blok voor splitsen maar denk niet dat dat kwaad kan want je lagers zullen wel redelijk naar de klote zijn als jij hele tijd zonder blokolie hebt rondgereden
wat betrreft je filter, zorgen dat je ori filter grote slangen heeft en dan proberen hoe die loopt. loopt t nog niet goed iets kleinere sproeier erin steken. wat voor uitlaat en tandwielverhouding heb je trouwens, want vind 70km/h erg langzaam eigelijk..


Idd, na een tijd sleutelen liep hij 70...
Hoe hard liep ie voor die tijd?
En haal eerst je koppelingskant maar eens los. Draai eens een je krukas kijken of ie nog soepel loopt en geen schurend geluid maakt..


Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 21-11-2007 om 12:46 uur.
 
hondaryan 21-11-2007 14:26 Print reply

Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Idd, na een tijd sleutelen liep hij 70...
Hoe hard liep ie voor die tijd?
En haal eerst je koppelingskant maar eens los. Draai eens een je krukas kijken of ie nog soepel loopt en geen schurend geluid maakt..


Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 21-11-2007 om 12:46 uur.

ik ga vanavond even kijken of dit het is.
hoop dat het te maken valt.
 

Dit topic is 522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved