benellifan |
20-11-2007 17:59 |
Posts: 1553 |
ff een helicoil setje halen
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Rick_koningslust |
20-11-2007 18:00 |
Posts: 1467 |
kan je er niet toevallig met een dremel slijpschijfje in sleuf in slijpen? en dan eruit draaien met de schroevendraaier?
|
|
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken |
|
ndewaal |
20-11-2007 18:00 |
Posts: 28 |
kan je dat iets uitleggen?
|
|
|
|
Rick_koningslust |
20-11-2007 18:02 |
Posts: 1467 |
ik weet niet of je er bij kunt. maar je hebt zo'n hele kleine schijfjes voor op de dremel, als je daarmee een sleuf slijpt in het stukje waar eerst de "kop"op zat, kun je hem er na mischien eruit draaien
|
|
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken |
|
RowdyCross |
20-11-2007 18:03 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ndewaal
kan je dat iets uitleggen?
Dat deed die toch , met dremel slijpschijfje een gleuf in het tapeind slijpen , een schroevendraaier pakken en eruit draaien
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
20-11-2007 18:03 |
Posts: 10560 |
strip oplassen en losdraaien
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
MTRudolf |
20-11-2007 18:27 |
Posts: 2464 |
uitboren met linkse tap werkt ook goed
|
|
|
|
tuony |
20-11-2007 18:46 |
Posts: 297 |
uitboren en dan een helicoil derin, das als je et goed doet sterker dan daarvoor.
moet je der wel ff een beetje locktide, veerringetje ed omdat het draad heel fijn en glad is kan ie er dan langzaam uitgaan trillen.
Had ik na 15000 km met me uitlaat bout in me cil ..
|
|
Poekoe! |
|
superior mt7 |
20-11-2007 18:48 |
Posts: 2675 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
uitboren met linkse tap werkt ook goed
dit is beste oplossing voor eruit krijgen, maar let op als die bout te vast zit breekt je linkste tap erin af, en dies gehard en dat krijg je niet echt gemakkelijk eruit geboord
|
|
V8 |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-11-2007 18:51 |
Posts: 17929 |
uitboren is ook geen succes meestal, aangezien je alu zachter is en je boor geheid gaat zoeken, geen succes dus
linkse tap, sleufje met dremel en stripje erop lassen wil wel werken
allerbeste is er een gat van 4 mm in proberen te boren, in fatsoenlijk kolomboor, dan linkse tap erin en voordat je gaat draaien alu rondom tapeind goed heet stoken zodat alu uitzet en t makkelijker losgaat
|
|
|
|
spoorlijncrosser |
20-11-2007 19:13 |
Posts: 2687 |
griptank erop wil ook wel s helpen
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-11-2007 19:15 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spoorlijncrosser
griptank erop wil ook wel s helpen
griptank bestaat niet, mocht je griptnag bedoelen, dan moet je de startpost nogs lezen
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
20-11-2007 19:19 |
Posts: 14999 |
griptang bedoel je denk ik, maar hij zei dat je er niet bij kwam met een tang dagt ik
Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 20-11-2007 om 19:19 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
De Schout |
20-11-2007 19:21 |
Posts: 5327 |
als tie vlakt ligt, m8 moer overheen leggen en vol lassen. draai je em er zo uit.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Harold |
20-11-2007 19:30 |
Posts: 1052 |
Als je gaat boren (om m met een linkse tap er uit te draaien) maak dan het afgebroken gedeelte goed vlak en zorg dat je een net puntje er in slaat. Met een centerpunt goed in het midden van de bout, anders gaat het niet goed.
Als je het met een linkse tap niet aandurft (als het te vast zit bijv) kun je het altijd staps gewijs tot 6 mm uitboren en eventueel M7 of M8 tappen (voor M7 (tot 5,6mm uitboren en dan de restjes van er uitpulken) kun je bijv een tapeind van een am6 blok pakken)
|
|
|
|