Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verlengd achterbrug.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1153 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46398 - Verlengd achterbrug.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 22-11-2007 10:15 Print reply

Posts: 614
even looken naar zo achterbrug, subframe bedoel ik in dit geval een verleng stuk aan de voorkant, op het frame een stuk monteren zodat die ook circa 15 cm naar achtergaat.

Kijk naar sprintmotors of wat dan ook.
Mvg
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-11-2007 10:27 Print reply

Posts: 10835
mijn mt zal ook mtx brug in: (meer foto's in gallery van dat ding)



heb je een foto van een sprintmotor die heeft wat jij bedoeld?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Menu2t 22-11-2007 12:25 Print reply

Posts: 2815
over een brug van een crosser pasmaken. Kijk is in de gallery/het project van mt70-nolimit. die heeft de achterbrug van een oud type RM pas gemaakt. ziet er ook wel bruut uit.
 
NSR Supersprint special!
Citta92 22-11-2007 17:23 Print reply

Posts: 614
Moet je even op google en dan afbeeldingen en dan verlengde achterbrug of subframe intype dan zie je er meerdere.

Umm mtx is dat 10cm langer? lijkt niet zo, maar kan me vergissen.
Ik ga eerdaags naar een bedrijf en laten zien of ze subje voor mij kunnen berekenen.

Mvg
 
G33RT 22-11-2007 18:32 Print reply
Posts: 376
ik heb niet dit hele topic door gelezen, maar ik heb verschillende brommers gehad met verlenge achterbruggen. Bij een mb kan je de achterbrug ongeveer 5 cm verlengen, verleng je hem meer rijd het echt voor geen meter meer! Keren lukt niet meer en hij word gewoon onhandel baar, het enigste voordeel is dan dat je harder kan weg trekken, en voor een lang recht stuk is het ideeaal, maar voor de rest gewoon klote...
Gewoon een achterbrug lasse die ongeveer even lang is of mischien iets langer...
En iedereen die zegt dat een mb met 125cc niet te houden is ''omdat je zomaar actherover slaat'' kan niet rijden...
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-11-2007 18:49 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Moet je even op google en dan afbeeldingen en dan verlengde achterbrug of subframe intype dan zie je er meerdere.

Umm mtx is dat 10cm langer? lijkt niet zo, maar kan me vergissen.
Ik ga eerdaags naar een bedrijf en laten zien of ze subje voor mij kunnen berekenen.

Mvg


ik weet wel wat een verlengde achterbrug is. maar ik weet niet wat jij onder een subframe verstaat, vandaar dat ik om een foto vroeg.
maar goed, laat maar dan. bij google krijg ik zoveel foto's dat ik nog niet weet wat je bedoeld.

en 10cm is het ongeveer ja
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Citta92 23-11-2007 18:30 Print reply

Posts: 614
G33rt mijn autisa 110cc ging met gemak op achterwiel al leunde ik voorover, als je juist perfect schakeld vlieg je juist WEL op je achterwiel neem dat van mij aan.

125cc is wel degelijk te houden, maar zit nog te twijfelen tussen waterkoeling of luchtkoeling ivm warmte en rustiger.

Maar ik wil gewoon extra lange achterbrug.

Onder subframe versta ik onder de honda brommertjes dat voor de brug waar die aan je frame vastzit een stuk komt ( dik metaal "rond" waar aan beide zijdes 2 ophanging punten komen voor je achterbrug , waarna die circa 10/15cm naar achter komt te staan.

Mvg Laat ook even weten wat beter/sneller en rustiger is Waterkoeling of luchtkoeling.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-11-2007 18:43 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


[...]


XD

tov dat je zelf een achterbrug wil maken, dat gezeik over die vierkante achterbruggen is echt bull en napraterij, zullen er weinig zijn die het ook echt voor elkaar hebben gekregen puur op kracht.

wat noem jij op kracht ? heb er zelf 2 gebroken , 1 gewoon met crossen , en 1 met op achterwiel over drempel springen... orri brug hield dat wel


Denk je ook aan dingen als dat je ketting langer moet worden, en dat je je brug goed klem zet tijdens het lassen? door het verhitten gaat de boel vervormen en voor je het weet houdt je niets meer over dan een gekke smurrie spagethi




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


met een malossi 70cc, trek je al een mb de lucht in


als je wil jah , als je hem aan de grond wil houden kan dat ook prima met volgas...
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Citta92 24-11-2007 12:30 Print reply

Posts: 614
Wat is beter/sneller en stiller?

Waterkoeling 125cc of lucht 125cc?

Wil na voorjaar me mb helemaal ombouwen, frame laten spuiten kappen etc, gelijk watergekoelde blok maken.

Mvg
 
rik hulkenberg 24-11-2007 12:59 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Wat is beter/sneller en stiller?

Waterkoeling 125cc of lucht 125cc?

Wil na voorjaar me mb helemaal ombouwen, frame laten spuiten kappen etc, gelijk watergekoelde blok maken.

Mvg

dacht dat de malossi 110cc ac beter was dan de athena 125 cc ac
 
Citta92 24-11-2007 18:15 Print reply

Posts: 614
110cc is sneller dan kwa acceleratie sneller dan die 125cc?

Dan ga ik voor die 110cc.

 
THOMASJEUHHH 24-11-2007 19:03 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
110cc is sneller dan kwa acceleratie sneller dan die 125cc?

Dan ga ik voor die 110cc.



klopt, 110(malossi) is veel sneller als de 125cc maar de 125cc heeft dan weer meer koppel. tis maar wat je wilt.
 
bwoaahhppp,,..

Dit topic is 5919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved