Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verlengd achterbrug.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1213 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46398 - Verlengd achterbrug.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 20-11-2007 18:41 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Honda_freak, ik heb wel vaker gelast hoor.

Ketting moet langer worden kwestie van verlengen he.

Dat zijn de kleine dingen, de grote dingen waar ik me op moet focussen vind ik belangrijker dan die kleine dingen.


dat kan ik toch niet reuken? jij geeft het niet aan, dus voor je het vergeet en gaat lopen janken, waarschuw ik je ff hooooooor

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 20-11-2007 om 18:41 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Citta92 20-11-2007 18:45 Print reply

Posts: 614
bedoel het niet aanvallend, maar probeer me eerst te focussen op het maken van de brug,.
 
honda_freak 20-11-2007 18:54 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
bedoel het niet aanvallend, maar probeer me eerst te focussen op het maken van de brug,.


ik ook niet, maar wat ik er mee wil zeggen is dat het grote project van een achterbrug maken bestaat uit allemaal kleine facetten die goed moeten gebeuren, anders is je basis al verkeerd en blijft er weinig van je grote project over
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Citta92 20-11-2007 18:56 Print reply

Posts: 614
Ik heb me brug nog als ding waarmee ik alles opmaat kan maken.
Dus breedt dikte etc.
 
Sypie_Honda 20-11-2007 19:04 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


[...]


XD

tov dat je zelf een achterbrug wil maken, dat gezeik over die vierkante achterbruggen is echt bull en napraterij, zullen er weinig zijn die het ook echt voor elkaar hebben gekregen puur op kracht.

Denk je ook aan dingen als dat je ketting langer moet worden, en dat je je brug goed klem zet tijdens het lassen? door het verhitten gaat de boel vervormen en voor je het weet houdt je niets meer over dan een gekke smurrie spagethi



jah napraterij

heb ooit een MT gehad waar ook een in zat.

nu heb ik nooit echt met dat ding gereden, want ik heb hem meteen uitmekaar gehaald.

maar toen ik hem er uithaalde schrok ik er van hoe ligt zo'n ding eigenlijk was, toewel je juist zou zeggen dat hij zwaarder moet zijn. omdat ze dikkere koker moeten gebruiken om de zelfde strekte te verkrijgen als de ori buis.

en ze kosten ook nog eens 100¤, dikke oplichterij. voor 2.5 tientje heb je ook al een MBX brug, die 10x sterker en mooier is.
nu moet je er alleen nog even 2 steuntjes oplassen, middagje werk.

en zo'n vierkante immi brug is even lang als ori MB.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 20-11-2007 om 19:04 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
zwarte-beuner 20-11-2007 19:58 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


een vierkante achterbrug is minder sterk als de ori ronde.
en idd een 125cc athena oid kan gerust op een brommer frame. want zo als ik wellis gezien heb scheelt er tussen een mt5 en 8 frame niks of weinig dus zal bij mb ook wel zijn. en omhoog komen valt bij een mb denk ik wel mee omdat je ook al voor over zit.


met een malossi 70cc, trek je al een mb de lucht in
 
brommerloos
MT5 supermotard 20-11-2007 21:02 Print reply
Posts: 159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Oke gieten is niet zo slim idee.
Je dan maak ik hem , maar hij word wel vierkant, ik ga hem zo maken dat die extreem laag komt dat ik amper vering over hou, maar nu zat ik te denken, dan moet wel alles mee naar achter gaan hé . anders is het ook niet mooi.

Dus achterlicht circa 15 cm naar achter spatbord eveneens.
Wil me voorvork van onder verder naar voren zien te krijgen.
Hoe moet ik dit aanpakken, en het is een veer die voorvork hé?

Mvg
(het is ook de bedoeling om soort project ervan te maken "unieke" )


tmoet iets als een dragster worden als ik zo lees
 
Matthijsar50 20-11-2007 21:23 Print reply

Posts: 1029
ik heb het makkelijkste idee voor als je geen wheelies wil, FRONT GEWICHTEN!!

zoiets moet genoeg wezen..:P
 
Peugeot 106 rallye ph2!
MT5 supermotard 20-11-2007 21:29 Print reply
Posts: 159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
ik heb het makkelijkste idee voor als je geen wheelies wil, FRONT GEWICHTEN!!

afbeelding zoiets moet genoeg wezen..:P


 
Citta92 21-11-2007 17:56 Print reply

Posts: 614
Gaat me niet alleen om wheelyen, het is wel tof maar alles gaat verrot.,
Verlengd achterbrug ten eerste ziet het er uniek uit, ten tweede heb je iets wat jezelf gemaakt hebt en mensen van opkijken.
Heeft iemand toevallig nog oude cross brug of subframe die ik passend kan maken?

Mvg
 
PRO TUNING 22-11-2007 8:50 Print reply

Posts: 4000
http://vertemati.netsons.org/en/main/

Kijk hier maar eens bij het 1993 model
 
Citta92 22-11-2007 8:59 Print reply

Posts: 614
dat is mooie achterbrug, maar nodig veel aanpassingen nodig als ik naar de ophanging en dikte kijkt.
Nu ga ik denk subframepje lassen.
Waar moet ik op letten ?

Me veer zou naar achtermoeten, maar omdat ik de houder op me brug eraf slijp en die 15 cm naar voren zet heb ik geen andere veer nodig, wel langere ketting , maar die verleng ik .
Heb nog 5 kettingen leggen.
Waar moet ik nog meer naar kijken, achterwiel met schijf wil ik ook wel, trommel vind ik maaar niks. boven de 70km/u.

Iemand nog meer suggesties?
 
geert-nsr 22-11-2007 9:48 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
dat is mooie achterbrug, maar nodig veel aanpassingen nodig als ik naar de ophanging en dikte kijkt.
Nu ga ik denk subframepje lassen.
Waar moet ik op letten ?

Me veer zou naar achtermoeten, maar omdat ik de houder op me brug eraf slijp en die 15 cm naar voren zet heb ik geen andere veer nodig, wel langere ketting , maar die verleng ik .
Heb nog 5 kettingen leggen.
Waar moet ik nog meer naar kijken, achterwiel met schijf wil ik ook wel, trommel vind ik maaar niks. boven de 70km/u.

Iemand nog meer suggesties?

gewoon aan iets beginnen en niet meteen alles tegelijk willen doen.
neem gewoon een cross achterbrug en maak die pas. chrome vierkante achterbrug is igg rommel.
 
Citta92 22-11-2007 9:52 Print reply

Posts: 614
Ja maar kijk naar de cross brug, als je die eenmaal passend heb is dat gigantisch veel werk, en omdat je alles moet aanpassen kan je zwakke punten creeeren.
Daarom lijkt me een subframe toch het best.
Das minst werk en togh erg mooi uiterlijk.

Mvg
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-11-2007 9:56 Print reply

Posts: 10835
wat bedoel je precies met een subframe? normaal is dat het achter stuk waar het zadel en achterspatbord op zit.
bij een mb kan die er niet af, of je moet gaan slijpen.

ik snap niet dat je niet gewoon een brug van een mtx ot erin zet. Past meteen in het frame en achterwiel past er ook zo in.
hoef je alleen maar veerbevestiging voor je duoshock te maken.

die brug is 10cm langer en als je de veren op de brug wat verder naar achteren erop last dan staat hij zo laag als je zelf wil.

trommelrem is geen probleem voor achter, ook niet als je 100 rijd, schijfrem is mijns inziens alleen voor de looks. maar dat moet je natuurlijk zelf weten
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 5921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved