Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verlengd achterbrug.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46398 - Verlengd achterbrug.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 20-11-2007 17:48 Print topicpost

Posts: 614
Hallo,

Ik ben van plan om enige aan me brommer te veranderen, zelf wat creatief zijn enz.
't gaat over een honda mb 80.
Er zit nu weer orginele 80cc op , maar d'r komt een 125cc aan, en omdat die zo snel wheely's trekt en alles wil krom trekken wil ik een achterbrug zelf lassen.

Mijn bedoeling is om hem extra stevig te maken en hem zo 10/15 cm te verlengen.
Hierbij bedoel ik aan het einde.
Me vierkante brug van nu is voor de maten , de rest word die flinkt verlengt zodat ik niet tijdens optrekken op me achterwiel schiet.
Hierbij win ik me optrek snelheidstyd mee, en rijdt die stuk lekkerder lijkt me.

Wat is jullie "ervaring" of mening hierover, het is zeer uniek bij honda, maar lijkt me leuk om te doen, want 125cc op 50cc frame is niet zomaar iets hé.

Mvg
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 20-11-2007 17:50 Print reply

Posts: 10560
pak een brug van een motor oid die al langer is en maak deze pas in je brommer
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-simon- 20-11-2007 17:50 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Hallo,

Ik ben van plan om enige aan me brommer te veranderen, zelf wat creatief zijn enz.
't gaat over een honda mb 80.
Er zit nu weer orginele 80cc op , maar d'r komt een 125cc aan, en omdat die zo snel wheely's trekt en alles wil krom trekken wil ik een achterbrug zelf lassen.

Mijn bedoeling is om hem extra stevig te maken en hem zo 10/15 cm te verlengen.
Hierbij bedoel ik aan het einde.
Me vierkante brug van nu is voor de maten , de rest word die flinkt verlengt zodat ik niet tijdens optrekken op me achterwiel schiet.
Hierbij win ik me optrek snelheidstyd mee, en rijdt die stuk lekkerder lijkt me.

Wat is jullie "ervaring" of mening hierover, het is zeer uniek bij honda, maar lijkt me leuk om te doen, want 125cc op 50cc frame is niet zomaar iets hé.

Mvg


probeer anders een mtx ot brug die passen in iedergeval zo in mt en dan volgens mij ook wel in mb. zijn een stukje langer. je moet er dan alleen twinshock ophanging opmaken.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Harm 20-11-2007 17:50 Print reply

Posts: 3032
Uhm zon 125cc ofzo is echt niet extreem. Tenzij je aan moderne crossblokken gaat denken. Verder zijn er echt geen aanpassingen nodig en zeker niet als je al een vierkante achterbrug hebt.
 
http://www.durtikkers.tk
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-11-2007 17:52 Print reply

Posts: 10560

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Uhm zon 125cc ofzo is echt niet extreem. Tenzij je aan moderne crossblokken gaat denken. Verder zijn er echt geen aanpassingen nodig en zeker niet als je al een vierkante achterbrug hebt.



die 4kante achtbruggen zijn slapste troep ooit.
een legering van ontbijtkoek en boter en daar een laagje chroom op ...
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Evilmex 20-11-2007 17:53 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Uhm zon 125cc ofzo is echt niet extreem. Tenzij je aan moderne crossblokken gaat denken. Verder zijn er echt geen aanpassingen nodig en zeker niet als je al een vierkante achterbrug hebt.


De originele ronde achterbrug is steviger dan een vierkante aftermarkt zooi

 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
-simon- 20-11-2007 17:53 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Uhm zon 125cc ofzo is echt niet extreem. Tenzij je aan moderne crossblokken gaat denken. Verder zijn er echt geen aanpassingen nodig en zeker niet als je al een vierkante achterbrug hebt.


een vierkante achterbrug is minder sterk als de ori ronde.
en idd een 125cc athena oid kan gerust op een brommer frame. want zo als ik wellis gezien heb scheelt er tussen een mt5 en 8 frame niks of weinig dus zal bij mb ook wel zijn. en omhoog komen valt bij een mb denk ik wel mee omdat je ook al voor over zit.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Citta92 20-11-2007 17:54 Print reply

Posts: 614
Harm hier verbeeld jij je erg in.
Me 80cc trekt ook wheely in zijn 1 zonder koppeling te schieten en de 2e versnelling wil die ook nog.
Heb al 110cc gehad, nu is me VIERKANTE achterbrug al niet helemaal 100% recht meer.

Het gaat me natuurlijk ook om het uiterlijk.
Eventueel me achterbrug dan ook laten gieten, het is niet bedoeling om een achterbrug van crosser of andere motor af te slopen, maar de bedoeling is dat ik hem helemaal zelf maak zonder andere achterbrug passend te maken.

Ik wil dan ook dat me brommer erg laag word ( me voorvork word ingekort).

Dan nog een vraagje, me voorvork zit dat net zoals in elkaar als bij een zundapp ? met veer onderin die je kan inkorten?

MVg
 
-simon- 20-11-2007 17:55 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Harm hier verbeeld jij je erg in.
Me 80cc trekt ook wheely in zijn 1 zonder koppeling te schieten en de 2e versnelling wil die ook nog.
Heb al 110cc gehad, nu is me VIERKANTE achterbrug al niet helemaal 100% recht meer.

Het gaat me natuurlijk ook om het uiterlijk.
Eventueel me achterbrug dan ook laten gieten, het is niet bedoeling om een achterbrug van crosser of andere motor af te slopen, maar de bedoeling is dat ik hem helemaal zelf maak zonder andere achterbrug passend te maken.

Ik wil dan ook dat me brommer erg laag word ( me voorvork word ingekort).

Dan nog een vraagje, me voorvork zit dat net zoals in elkaar als bij een zundapp ? met veer onderin die je kan inkorten?

MVg


achterbrug gieten wil je die 125 gebruiken of nog enigsinds vooruit te komen ofzo. als je hem toch persee zelf wil maken mooi van koker lassen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Harm 20-11-2007 17:56 Print reply

Posts: 3032
Ok ik heb me dan vergist in de kwaliteit van die vierkante achterbrug

Maar het is opzich wel leuk qua optiek, maar blijf van mening dat het niet nodig is en het sturen zal ook wel minder worden met een lange wielbasis.
 
http://www.durtikkers.tk
Citta92 20-11-2007 17:58 Print reply

Posts: 614
Oke gieten is niet zo slim idee.
Je dan maak ik hem , maar hij word wel vierkant, ik ga hem zo maken dat die extreem laag komt dat ik amper vering over hou, maar nu zat ik te denken, dan moet wel alles mee naar achter gaan hé . anders is het ook niet mooi.

Dus achterlicht circa 15 cm naar achter spatbord eveneens.
Wil me voorvork van onder verder naar voren zien te krijgen.
Hoe moet ik dit aanpakken, en het is een veer die voorvork hé?

Mvg
(het is ook de bedoeling om soort project ervan te maken "unieke" )

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-11-2007 18:02 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Harm hier verbeeld jij je erg in.
Me 80cc trekt ook wheely in zijn 1 zonder koppeling te schieten en de 2e versnelling wil die ook nog.
Heb al 110cc gehad, nu is me VIERKANTE achterbrug al niet helemaal 100% recht meer.

Het gaat me natuurlijk ook om het uiterlijk.
Eventueel me achterbrug dan ook laten gieten, het is niet bedoeling om een achterbrug van crosser of andere motor af te slopen, maar de bedoeling is dat ik hem helemaal zelf maak zonder andere achterbrug passend te maken.

Ik wil dan ook dat me brommer erg laag word ( me voorvork word ingekort).

Dan nog een vraagje, me voorvork zit dat net zoals in elkaar als bij een zundapp ? met veer onderin die je kan inkorten?

MVg


gieten
goed plan dan buigt niet... dat breekt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Citta92 20-11-2007 18:05 Print reply

Posts: 614
Crossgek, weetje wat ze vroeger met snelle kreidlers en zundapp deden?
Ja achterbrug gieten en voor de rest alles zo licht mogelijk maken, maar omdat zundapp frame 2x zo sterk is als een honda mb framepje gaat dit niet lukken.
Ze goten al die achterbrugger anders trokt het krom.
Zie jij het maar eens verrot te krijgen met 110/125 cc (niet dus)
 
-simon- 20-11-2007 18:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Crossgek, weetje wat ze vroeger met snelle kreidlers en zundapp deden?
Ja achterbrug gieten en voor de rest alles zo licht mogelijk maken, maar omdat zundapp frame 2x zo sterk is als een honda mb framepje gaat dit niet lukken.
Ze goten al die achterbrugger anders trokt het krom.
Zie jij het maar eens verrot te krijgen met 110/125 cc (niet dus)


zundapp frame is sowiezo volgens mij bijna helemaal gegoten. en het kan ook wel maar is denk ik duurder als zelf lassen en het buigt niet maar breekt dus als het niet sterk genoeg zou zijn of door lompigheid.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
ktmstyled 20-11-2007 18:07 Print reply
Posts: 1806
mbx achterbrug??
of iets van appie rs om monobrug? dat is ook vast wel nice
 
going sideways!
Citta92 20-11-2007 18:10 Print reply

Posts: 614
nee zoals ik al zei wil ik er één zelf maken.
Helemaal op eigen style.
Ik ga hem een knik geven op achterste punt.
zeg maar net zoals een vierkant achterbrug , maar dan dat die hoger komt en op laatst waar die wiel bevestigt word wil ik hem een knik geve zodat die nog lager word en me vering hoger staat.
Kan iemand eventueel foto bewerken van een mb met verlengd achterbrug? ik zelf kan dat niet.

Met die info die ik jullie gegeven heb is dat denk wel te lukken.

Mvg
 

Dit topic is 5920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved