Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder op puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46395 - cilinder op puch
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bjrnd dt 20-11-2007 16:34 Print topicpost
Posts: 109
hoi, ik wou men yamaha dt 50mx cilinder op een puch maxi doen maar het paste net niet, schilt echt net een milimeter wat kan ik doen om hem passent te maken.

het gaat over een 43mm 50cc cilinder
p.s ik beschik niet over een dremel.

alvst. bedankt

Dit bericht is gewijzigd door bjrnd dt op 20-11-2007 om 16:34 uur.
 

gangsterjens 20-11-2007 16:35 Print reply

Posts: 1553
wat wou je ermee opschieten?

met een schuurpapiertje schuren? wat scheeld er een MM?
 
Hoi
bjrnd dt 20-11-2007 16:40 Print reply
Posts: 109
de cilinder past bijna in het carter kan je het niet een beetje vijlen

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-11-2007 16:44 Print reply

Posts: 10835
er is iemand op dit forum die dit al eens gedaan had.
ik meen dat de hoogte ook niet helemaal goed was.

kan even niet op zijn naam komen...


je kan iig je carter iets groter vijlen (pas op dat er niks in je blok valt) of je cilinder hemd wat kleiner maken
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
sabar 20-11-2007 16:44 Print reply
Posts: 320
Hebben de dt50mx en de puch maxi wel de zelfde slag ? Als dat niet het geval is moei ff goed nagaan denken hoe je dat wilt aanpakken. Als dat wel het geval is dremelen of schuren.
 
-Bassie- 20-11-2007 16:46 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
er is iemand op dit forum die dit al eens gedaan had.
ik meen dat de hoogte ook niet helemaal goed was.

kan even niet op zijn naam komen...


je kan iig je carter iets groter vijlen (pas op dat er niks in je blok valt) of je cilinder hemd wat kleiner maken


cilinder moet ook opgehoogt worden want slag van puch is 43 en dt is 39,7

en wat jij bedoelde was dat gast die weddenschap had??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
bjrnd dt 20-11-2007 16:51 Print reply
Posts: 109
nee heb geen wddschap, maar hoe kan je het op hogen extra pakkingen?
 
Harold 20-11-2007 19:44 Print reply

Posts: 1052
Ophogen kan met pakkingen, maar een aluminiumplaatje oid lijkt mij beter.

Heb je al gekeken of de spoelkanalen wel overeen komen?
Gewoon even een pakking van een dt pakken en er op leggen, zie je het snel. Een dt cilinder heeft een 3e spoel kanaal aan de inlaat kant en ik vrees dat een puch carter daar te weinig "vlees" heeft om ook zo'n spoel kanaal te frezen.

wss moet je een stuk alu op het carter lassen om dat pas te krijgen.
Het kan overigens wel allemaal, is al is vaker gedaan.

Ik neem aan dat je graag een dt cilinder er op wilt zetten vanwege de membraan inlaat?

zoja, dan kun je veel beter een membraan inlaat op je carter maken.
voordeelen:
- dan kun je een puch cilinder houden
- de poorttimingen blijven goed (bij een dt cilinder zul je het een en ander aan moeten passen, wil je het leuk laten lopen)
- en de koeling blijft goed want bij een dt cilinder staan de koelribben de verkeerde richting op.
 

Dit topic is 696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved