Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Ja, en hetzelfde geldt voor een te vroege of te late ontstekings timing...
Verder, gewoon ff water koken in de waterkoken, thermostaatje in een bakje leggen, en het net gekookte water eroverheen gieten (langzaam) en dan zal hij wel opengaan.
Verder heeft die bromboer misschien wel gelijk, de kans op een warmloper zal afnemen, maar omdat je langer rijd met een motor die niet op tempratuur komt zal de slijtage ook hoger liggen.
Gewoon ff je thermostaat testen, en als die goed is, lekker terug erin proppen
En als ik het goed heb zijn de thermostaten ''van tegenwoordig'' beveiligd, en als ze stuk gaan zullen ze altijd in de ''open stand'' blijven staan waardoor hij dus altijd koelt/flow heeft...
vraag ik me toch af hoe je een thermostaat kunt beveiligen.
thermostaat kan op 2 manieren kapot: hij gaat niet meer open, of hij gaat niet meer dicht. Meestal is het het eerste.
Hoe zou je dat dan willen beveiligen?
|