Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - beste carbu voor derbi 50cc 14k rpm?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46386 - beste carbu voor derbi 50cc 14k rpm...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

para 19-11-2007 21:24 Print topicpost
Posts: 31
Ik had graag eens geweten van mensen die er WEL iets van kennen wat zij de beste carburateur vinden voor een 14k+ draaiend 50cc derbi blok.

-Uitlaat(zelfbouw) heeft een vrij dunne powerband die net de breedte van de versnellingen dekt vanaf 4de versnelling, en alle andere onderdelen zijn daar ook naar aangepast.

De carbu moet vooral goed lopen bij lang volgas, en daar ook goed af te stellen zijn.(dus half throttle en stationair is minder belangrijk).

Ik heb reeds ondervonden dat 21 en 24mm pwk's van slechtere kwaliteit zijn, en ze zijn meer ontworpen voor mid range rpm's.

Dit bericht is gewijzigd door para op 19-11-2007 om 21:26 uur.
 

rubbert 19-11-2007 21:26 Print reply

Posts: 8825
orriginele derbi cilinder zit erop denk?

maar keihin's zijn naar mijn weten 1 van de beste carb's die er zijn, die op heeel veel sprintertjes zitten
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
-simon- 19-11-2007 21:29 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
orriginele derbi cilinder zit erop denk?

maar keihin's zijn naar mijn weten 1 van de beste carb's die er zijn, die op heeel veel sprintertjes zitten


maar echte keihins zijn er vanaf 28mm dus 21 en 24mm is immi.

@ts: mischien een mikuni 21 of 24 vlak. maar dat zou ik ook niet zeker weten. mischien dat iemand met meer ervaring met deze carbs dat weet. of 19 of 21 delorto. en verder denk ik dat het ook je afstelling is dat hij in het middengebied meer doet.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
bart de scootergek 19-11-2007 22:02 Print reply

Posts: 8916
Hoe groter je carb, des te meer piekvermogen je krijgt. Een wat kleinere carb levert over een groter gebied fatsoenlijk vermogen, maar het topvermogen is lager. Dus als je een flink piekvermogen wilt en je verder niks geeft om het middengebied dan moet je zo groot mogelijk.

Fatsoenlijke carb is dan een Mikuni TM24, heb het idee dat veel groter gaan niet echt meer helpt.
 
Honda RC-33
para 19-11-2007 23:11 Print reply
Posts: 31
Ik heb idd ook zitten denken aan een tm 24, maar vroeg me af of er ook nog andere zijn van rond de 22mm.

Het probleem van nep keihin's is dat alles wat erin zit voor 28mm gemaakt is, , als je er dan een 21mm boring in steekt is de bv sproeibuis, en vooral de lengte van aansluiting tot gasnaald te lang in proportie.

een probleem is wel dat de breedte van het membraan aan de inlaatkant een probleem begint te vormern als je groter dan 22mm gaat vind ik, dan moet je de ronde vorm van de carbu van boven en van onder beginnen plat te pletten, wat niet ideaal meer is.

Zouden er anders nog round slide's zijn die goed scoren?
Tot nu toe is mijn ervaring met dellorto niet echt goed...

Ik heb een oude 20mm van mikuni liggen, draait op alle toerentallen mooi zuiver, maar op de hoogste toerentallen voel je mooi dat hij tekort komt.

Echt jammer dat er zo weinig top kwaliteits 50cc carbu's zijn (dus rond de 22mm)

Dit bericht is gewijzigd door para op 19-11-2007 om 23:12 uur.
 
bart de scootergek 20-11-2007 8:03 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: para
Ik heb idd ook zitten denken aan een tm 24, maar vroeg me af of er ook nog andere zijn van rond de 22mm.

Het probleem van nep keihin's is dat alles wat erin zit voor 28mm gemaakt is, , als je er dan een 21mm boring in steekt is de bv sproeibuis, en vooral de lengte van aansluiting tot gasnaald te lang in proportie.

een probleem is wel dat de breedte van het membraan aan de inlaatkant een probleem begint te vormern als je groter dan 22mm gaat vind ik, dan moet je de ronde vorm van de carbu van boven en van onder beginnen plat te pletten, wat niet ideaal meer is.

Zouden er anders nog round slide's zijn die goed scoren?
Tot nu toe is mijn ervaring met dellorto niet echt goed...

Ik heb een oude 20mm van mikuni liggen, draait op alle toerentallen mooi zuiver, maar op de hoogste toerentallen voel je mooi dat hij tekort komt.

Echt jammer dat er zo weinig top kwaliteits 50cc carbu's zijn (dus rond de 22mm)

Dit bericht is gewijzigd door para op 19-11-2007 om 23:12 uur.


Keihin heeft wel een PE 20mm. Nette rondschuif carb. Ik heb ervaring met de PE28 op mijn vroegere CR80, dus moet wel fatsoenlijk spul zijn.
Al die SOBW racers rijden er ook mee, probleempje is dat je ze echt heel wat minder vaak tegen komt dan de keihin 18mm.

 
Honda RC-33

Dit topic is 1208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved