Hallo,
Ben mijn honda 125 xl aan t regelen, of doe toch een poging.
Bij aankoop sloeg de ralenti steeds tilt, heel moeilijk regelbaar, als je reed begon hij bij een snelheid van 60/70 km per uur te sputteren.
Als ik luchtfilter afkoppelde stopte het gesputter.
Heb de carburator volledig uitgekuist, inclusief de spoeiers.Een technieker vertelde me hoe ik de aanslag moest verwijderen.Dit was al een hele verbetering.
Kocht ook nieuwe luchtschroef die staat op 1 1/2 toer.
Aan de gaskabel zelf regel ik de speling van de gashendel om hem op zijn toeren te laten draaien.
Hele verbetering maar... als hij koud staat gaat hij tot 4000 toeren, als hij warm is blijft hij lang rustig op zijn toerental draaien maar met de neiging stil te vallen.
Hij reageert pas als je regelschroef 1/2 tot 3/4 toer draait.
Zou de naftschroef versleten zijn of enig ander idee hoe dit probleem aanpakken??
grtz
Clio
|