Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda xl 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 775 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46372 - Honda xl 125
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

clio 19-11-2007 10:35 Print topicpost

Posts: 6
Hallo,

Ben mijn honda 125 xl aan t regelen, of doe toch een poging.
Bij aankoop sloeg de ralenti steeds tilt, heel moeilijk regelbaar, als je reed begon hij bij een snelheid van 60/70 km per uur te sputteren.
Als ik luchtfilter afkoppelde stopte het gesputter.
Heb de carburator volledig uitgekuist, inclusief de spoeiers.Een technieker vertelde me hoe ik de aanslag moest verwijderen.Dit was al een hele verbetering.
Kocht ook nieuwe luchtschroef die staat op 1 1/2 toer.
Aan de gaskabel zelf regel ik de speling van de gashendel om hem op zijn toeren te laten draaien.
Hele verbetering maar... als hij koud staat gaat hij tot 4000 toeren, als hij warm is blijft hij lang rustig op zijn toerental draaien maar met de neiging stil te vallen.
Hij reageert pas als je regelschroef 1/2 tot 3/4 toer draait.
Zou de naftschroef versleten zijn of enig ander idee hoe dit probleem aanpakken??

grtz
Clio
 

KaWaReZ 19-11-2007 10:42 Print reply

Posts: 20582
ik DENK dat dit een afstellingsprobleem is (naftschroef) sproeier zal wellicht aan de grote kant zijn.

Bougie checken

uitlaat kan ook verstopt zitten met aanslag..

Denk dat ej hel hele zooitje goed zult moeten kuisen
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Intenso 19-11-2007 11:21 Print reply

Posts: 2922
te grote sproeier denk ik.
als je de luchtfilter eraf haald is het beter?
dan denk ik toch echt te grote sproeier en ook als hij warm is dat hij wil uitvallen enzo.
lijkt me een te grote sproeier.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
KaWaReZ 19-11-2007 11:30 Print reply

Posts: 20582
Een te rijk mengsel kan bij (2takt) 2 dingen betekenen...
1. de inlaat is te rijk (te grote sproeier/filter verstopt/sproeier los etc)
2. de uitlaat wordt belemmerd (te veel druk/dichtgekoekt etc)

waarschijnlijk zal het de eerste optie zijn


edit nav protuning paar posts hieronder

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 19-11-2007 om 14:21 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-11-2007 13:02 Print reply

Posts: 10835
hoe moest je de aanslag dan verwijderen volgens de techniker?

ben ik wel benieuwd naar
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
clio 19-11-2007 13:12 Print reply

Posts: 6
eerst en vooral thx voor de reacties!
die technieker raadde me aan een kabel uitelkaar te trekken en met een enkel draadje ervan zachtjes door elk gaatje van de carburator te gaan; uitblazen alleen volstond niet zo zei hij.
Ik heb dat hele ding dan uiteen genomen en er kwam inderdaad nog aanslag uit.

grtz

Clio

 
KaWaReZ 19-11-2007 13:46 Print reply

Posts: 20582
gasnaaldbuis eruithalen en hetzelfde doen met de gaatjes in de zijkant
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
PRO TUNING 19-11-2007 14:09 Print reply

Posts: 4000
Een XL125 is een 4-takt

Als de motor beter loopt als je de luchtfilterslang loshaalt, zit je filter verstopt.

Als dit al langer het geval is heeft de motor vast al vuil aangetrokken door het filter.

Laat je carburateur ultrasoon reinigen.

Controleer ook je klepspeling.

En monteer natuurlijk een nieuw (ingeoliede) luchtfilter.
 
KaWaReZ 19-11-2007 14:20 Print reply

Posts: 20582
filter verstopt kan ook idd (niet aan gedacht >.< )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved