Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rs start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1231 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46362 - rs start niet
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MrOi 20-11-2007 20:22 Print reply

Posts: 3110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


kan je gewoon op me vragen antwoordden aub? ik vraag heeft weinig tot geen olie in je blok invloed op het starten?

ik snap zelf ook wel dat er olie in moet wat dnek je dat er nu inzit?


Nee heeft het niet. En beter breng je hem weg als je er zo weinig verstand van hebt..

Dit bericht is gewijzigd door MrOi op 20-11-2007 om 20:23 uur.
 
XT Supermotard For Sale!
helly 20-11-2007 20:27 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
[...]


Nee heeft het niet. En beter breng je hem weg als je er zo weinig verstand van hebt..

Dit bericht is gewijzigd door MrOi op 20-11-2007 om 20:23 uur.


of ik doe het om het te leren? hoe moet je het anders leren?
tis trouwens me 2e rs. ik heb een perfecte rs staan om op te rijden.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
helly 20-11-2007 20:28 Print reply

Posts: 2424
ff weer ontopic:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
Als nog steeds achterwiel neit blokkeert, zet je hem in zn vrij, laat je olie en koelvloeistof uit je blok lopen en haal je kopp-deksel van je blok af. Dan draaii je aan de gehele koppeling (ronde ding) als dat makkelijk gaat ronddraaiien heb je geen compressie, gaat dat met schokkende weerstand heb je wel compressie maar staat gewoon kopp te los. Dan draai borgmoer van je kopp los, je kan dan met schroevendraaiier die bus verdraaiien. Doe dit totdat hij wel ontkoppelt (kun je zien aan platen+voelen) en je bent klaar.



ik heb me koppelingsdeksel eraf gehaald en die draait met schokkende bewegingen naar rechts en links. dus is er volgens zeno hierboven compressie. maar ik snap niet wat de borgmoer hierboven is en hoe ik dus me koppeling strakker kan zetten. iemand die mij kan helpen?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
zeno 20-11-2007 20:49 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
ff weer ontopic:

[...]



ik heb me koppelingsdeksel eraf gehaald en die draait met schokkende bewegingen naar rechts en links. dus is er volgens zeno hierboven compressie. maar ik snap niet wat de borgmoer hierboven is en hoe ik dus me koppeling strakker kan zetten. iemand die mij kan helpen?


als hij goed schokkend heen en weer draait is het goed.

als je hem nog strakker wil kan je dat fijn regelen bij de bout bij je stuur onder het rubberen kapje, denk dat da tgenoeg is voor je.

met de borgmoer bedoel ik overigens de moer die midden op de koppeling zet, dat ding met die spleet erin in het midden zit wordt hierdoor vast gehouden. Als je deze verdraait kun je je koppeling ruwer afstellen.

blokkeert je achterwiel nou als je in de versnelling zonder koppeling in te knijpen wil aanrennen?

Dit bericht is gewijzigd door zeno op 20-11-2007 om 20:50 uur.
 
bier drinken en kut roepen
helly 20-11-2007 22:53 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
[...]


als hij goed schokkend heen en weer draait is het goed.

als je hem nog strakker wil kan je dat fijn regelen bij de bout bij je stuur onder het rubberen kapje, denk dat da tgenoeg is voor je.

met de borgmoer bedoel ik overigens de moer die midden op de koppeling zet, dat ding met die spleet erin in het midden zit wordt hierdoor vast gehouden. Als je deze verdraait kun je je koppeling ruwer afstellen.

blokkeert je achterwiel nou als je in de versnelling zonder koppeling in te knijpen wil aanrennen?

Dit bericht is gewijzigd door zeno op 20-11-2007 om 20:50 uur.


weet ik nog niet, kwam dus niet verder omdat ik niet snapte hoe ik die borgmoer moest aandraaien (welke moer het was). maar ik zal ff kijken. ik heb het aan me stuur al het straks mogelijk gedaan maar dan alsnog is de koppelinghendel heel los (gaat helemaal tegen de handvat aan, met gemak)

ik zal morgen even die borgmoer verdraaien, (rechtsom = strakker?)

maar als ik met me hand de koppelinghendeltje ofzo (waar je kabel aanvast zit aan je blok, met het veertje) helemaal induw dan draait die koppeling nog steeds schokkerig. of draait ie niet soepel als je de koppeling ingedrukt houd?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
RS 666 21-11-2007 1:20 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


weet ik nog niet, kwam dus niet verder omdat ik niet snapte hoe ik die borgmoer moest aandraaien (welke moer het was). maar ik zal ff kijken. ik heb het aan me stuur al het straks mogelijk gedaan maar dan alsnog is de koppelinghendel heel los (gaat helemaal tegen de handvat aan, met gemak)

ik zal morgen even die borgmoer verdraaien, (rechtsom = strakker?)

maar als ik met me hand de koppelinghendeltje ofzo (waar je kabel aanvast zit aan je blok, met het veertje) helemaal induw dan draait die koppeling nog steeds schokkerig. of draait ie niet soepel als je de koppeling ingedrukt houd?


mijn koppelingshendel gaat superlicht en komt ook tot me handvat en geen problemen mee nou is mijne wel 2007 model met 2007 derbi blok weet niet of het hier aan licht, maar ik denk niet dat het bij jou uitmaakt dat je hendel tege je handvat komt (correct me iv i'm wrong )

maar je moet ff paar dingen nu duidelijk ff zeggen/testen want ik snap het niet helemaal meer:
als je hem in z'n 1 zet en je koppeling los hebt en gaat dan rennen blokkeert je achterwiel?
en nu als je je koppeling in hebt blijft je achterwiel blokkeren of rolt ie mee?

en in z'n 2 ff zelfde verhaal
 
helly 21-11-2007 14:48 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lorenzo 666
[...]


mijn koppelingshendel gaat superlicht en komt ook tot me handvat en geen problemen mee nou is mijne wel 2007 model met 2007 derbi blok weet niet of het hier aan licht, maar ik denk niet dat het bij jou uitmaakt dat je hendel tege je handvat komt (correct me iv i'm wrong )

maar je moet ff paar dingen nu duidelijk ff zeggen/testen want ik snap het niet helemaal meer:
als je hem in z'n 1 zet en je koppeling los hebt en gaat dan rennen blokkeert je achterwiel?
en nu als je je koppeling in hebt blijft je achterwiel blokkeren of rolt ie mee?

en in z'n 2 ff zelfde verhaal


Als ik in z'n 1 ren en de koppeling loslaat. rijd haar gewoon maar wel moeilijke dan in neutraal. beetje schokkerig. maar achterwiel blokkeert niet.

precies hetzelfde MET de koppeling ingedrukt.

en 2 zelfde verhaal

dus schokkend naar voren toe, geen blokkeerende achterwiel

wat zou dat kunnen zijn?

 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
zeno 21-11-2007 15:49 Print reply

Posts: 1595
denk dat je koppeling gewoon gigantisch slipt. ik zou die borgmoer losdraaiien (midden op dat ronddraiiende ding, je koplleing dus, als je kopp deksel eraf hebt) en met een schroevendraaiier de middelste stift een par slagen IN draaiien. als je dan voorzichtig stukje loopt terwijl je koppeling los laat (moet hij wel in versnelling staan) voel je weerstand. Zodra hij hem helemaal pakt heb je ver genoeg gedraait, draai je borg moer weer vast, kopp deksel erop, olie en kvs erin, en kun je volgens mij rijden!
 
bier drinken en kut roepen
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2007 16:06 Print reply

Posts: 10835
op zich heeft starten niet zo heel veel met de koppeling te maken.

als je electrisch start, gaat de zuiger dan op en neer?
waarom je ontsteking vervroegd? Ik zou die maar weer zetten zoals hij moet staan...
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
helly 21-11-2007 19:42 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
op zich heeft starten niet zo heel veel met de koppeling te maken.

als je electrisch start, gaat de zuiger dan op en neer?
waarom je ontsteking vervroegd? Ik zou die maar weer zetten zoals hij moet staan...


zuiger gaat op en neer ja. um omdat dat ergens werd gezegt. moet ik hem op standaard afstelling zetten? moet je dan ergens een pijlje zien ofzoeits?



@zeno. dat zal ik morgen doen! bedankt
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
zeno 21-11-2007 20:03 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


zuiger gaat op en neer ja. um omdat dat ergens werd gezegt. moet ik hem op standaard afstelling zetten? moet je dan ergens een pijlje zien ofzoeits?



@zeno. dat zal ik morgen doen! bedankt


met dat rijden bedoelde ik dat t aanlopen lukt he :p moet je ontsteking en alles wel kloppen natuurlijk, nu weet je alleen zeker dat je compressie hebt
 
bier drinken en kut roepen
helly 21-11-2007 20:47 Print reply

Posts: 2424
Ok dus:

Koppeling strakker draaien.
ontsteking op standaard zetten.

En als ie dan niet start, wat ik waarschijnlijk vindt want koppeling heeft er niks mee te maken als hij in neutaal ook niet start. en onsteking bij alle standen niet starte.

Waarom start ie niet, als je bougie vonkt. benzine krijgt. en compressie heb?

 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
helly 22-11-2007 14:44 Print reply

Posts: 2424
Me borgmoer he is een groot moer met erin een gleuf. maar die gleuf is veel te groot voor mijn schroevedraaiers. hoe los ik dit op?

alvast bedankt
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Jelle rs50 22-11-2007 15:00 Print reply
Posts: 521
doe er nou eerst maar eens blokolie in. Toen ik mijn rs van biet kocht, was de koppeling ook aan het kutte, blokolie erin, en het was opgelost. Even ter illustratie. Dat ding wat op ej blok zit voor je koppeling, waar je kabel ook ingaat, dat moet als je er van recht boven kijkt, precies in het midden staan. en als ej hem ontkoppeld ongeveer 20grade ontkoppelen.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-11-2007 15:12 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
Ok dus:

Koppeling strakker draaien.
ontsteking op standaard zetten.

En als ie dan niet start, wat ik waarschijnlijk vindt want koppeling heeft er niks mee te maken als hij in neutaal ook niet start. en onsteking bij alle standen niet starte.

Waarom start ie niet, als je bougie vonkt. benzine krijgt. en compressie heb?



- niet op het goede moment vonken
- niet kunnen vonken in de cilinder (door compressie icm met zwakker
bobine en/of bougie)
- teveel benzine
- te weinig benzine (dan blijft je bougie droog)
- benzine die oud is en niet meer brand, of benzine waar (veelste)
veel olie in zit.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
Me borgmoer he is een groot moer met erin een gleuf. maar die gleuf is veel te groot voor mijn schroevedraaiers. hoe los ik dit op?

alvast bedankt


een ijzer plaatje zoeken in de dikte van de gleuf en dan om maak zagen. daar kun je dan waterpomptang oid op zetten.
Ofwel grotere schroevendraaier kopen.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 4710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved