Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rs start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1188 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46362 - rs start niet
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JP-RS 18-11-2007 22:29 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


dus als hij wel rijd, zelfs als ik hard moet duwen heeft hij weinig compressie?

startmotor werkt nog ja, hoezo?


ja je moet knap sterk zijn om in je eentje zonder koppeling hem aan te duwen

 
helly 18-11-2007 22:31 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JP-RS
[...]


ja je moet knap sterk zijn om in je eentje zonder koppeling hem aan te duwen



dus 2 mogelijkheden: of me koppeling ontkoppeld constant.. of ik heb geen compressie..zal ff nieuwe pakking kopen enzo.

iemand die weet hoe ik kan controleren of me koppeling goed zit?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Jelle rs50 18-11-2007 22:38 Print reply
Posts: 521
ja, heb 'm laatst zelf ook afgesteld. Je moet hem zonder in te knijpen, goed kunnen aanlopen(veel weerstand), en als je 'm inknijpt bijna volledig in z'n vrij staan. de kabel zelf op de klem(bij spruitstuk) hoeft echt alles behalve strak, je moet hem juist stellen bij je stelschroef op je hendel.
 
Jelle rs50 18-11-2007 22:39 Print reply
Posts: 521
oow trouwens, gooi ff wat benzine in je cilinder(klein scheutje) en dan proberen aan te lopen. Mocht ie dan wel opeens lopen, dan weet je dat er iets voor het membraan niet goed zit(membraan, spruit, carb)

Dit bericht is gewijzigd door Jelle honda NSR op 18-11-2007 om 22:40 uur.
 
helly 18-11-2007 22:43 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
ja, heb 'm laatst zelf ook afgesteld. Je moet hem zonder in te knijpen, goed kunnen aanlopen(veel weerstand), en als je 'm inknijpt bijna volledig in z'n vrij staan. de kabel zelf op de klem(bij spruitstuk) hoeft echt alles behalve strak, je moet hem juist stellen bij je stelschroef op je hendel.


zonder in te knijpen wel kunnen duwen alleen moeilijk vooruit komend?

want dat had ik..


en ik heb al paar keer benzine in de cilinder gegooid. werkt ook niet.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Jelle rs50 18-11-2007 22:46 Print reply
Posts: 521
dan moet je hem dus strakker zetten, zodat ie beter ontkoppeld. heb je geen last van plakkerige koppelingsplaten. genoeg blokolie enzo? je moet gewoon even met het stelschroefje op je handel kutte.
 
helly 18-11-2007 22:49 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
dan moet je hem dus strakker zetten, zodat ie beter ontkoppeld. heb je geen last van plakkerige koppelingsplaten. genoeg blokolie enzo? je moet gewoon even met het stelschroefje op je handel kutte.


kan het te dikke olie zijn waardoor ie niet wil starten?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Jelle rs50 18-11-2007 23:07 Print reply
Posts: 521
je moet gewoon honda gearbox olie hale. 6 e ofzo.

 
helly 18-11-2007 23:54 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
je moet gewoon honda gearbox olie hale. 6 e ofzo.


maar zal dat zoveel schelen met het starten denk je?

 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
RS 666 19-11-2007 1:19 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]

maar zal dat zoveel schelen met het starten denk je?




als je nou eerst ff koppeling afsteld

en ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als ik moet aanrennen moet ik eerst me koppeling eerste stukje in omdat ie anders niet vooruit komt vanwege compressie
 
zeno 19-11-2007 17:20 Print reply

Posts: 1595
Als jouw koppeling niet ONTkoppelt, is je achterwiel dus hele tijd vast verbonden aan je krukas, Deze kan niet vrij draaiien omdat je cilinder+zuiger compressie heeft, right?

Als je koppeling de heletijd koppelt, is je achterwiel dus hele tijd onderbroken van krukas, dus kun je de hele tijd je wiel draiieen, ook als hij in versnelling staat en je je koppeling neit in knijpt.

Wat je moet doen: brommer in z'n 1, lopen zonder kopeling in te knijpen, als je achterwiel blokkeert grijpt je koppeling aan en heb je compressie
als je achterwiel niet blokkeert is of je kopp te los, of heb je geen compressie, draai dan stelbout bij je kopp heven helemaal uit, dan zou je kopp moeten aangrijpen.
Als nog steeds achterwiel neit blokkeert, zet je hem in zn vrij, laat je olie en koelvloeistof uit je blok lopen en haal je kopp-deksel van je blok af. Dan draaii je aan de gehele koppeling (ronde ding) als dat makkelijk gaat ronddraaiien heb je geen compressie, gaat dat met schokkende weerstand heb je wel compressie maar staat gewoon kopp te los. Dan draai borgmoer van je kopp los, je kan dan met schroevendraaiier die bus verdraaiien. Doe dit totdat hij wel ontkoppelt (kun je zien aan platen+voelen) en je bent klaar.
 
bier drinken en kut roepen
helly 19-11-2007 17:27 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
Als jouw koppeling niet ONTkoppelt, is je achterwiel dus hele tijd vast verbonden aan je krukas, Deze kan niet vrij draaiien omdat je cilinder+zuiger compressie heeft, right?

Als je koppeling de heletijd koppelt, is je achterwiel dus hele tijd onderbroken van krukas, dus kun je de hele tijd je wiel draiieen, ook als hij in versnelling staat en je je koppeling neit in knijpt.

Wat je moet doen: brommer in z'n 1, lopen zonder kopeling in te knijpen, als je achterwiel blokkeert grijpt je koppeling aan en heb je compressie
als je achterwiel niet blokkeert is of je kopp te los, of heb je geen compressie, draai dan stelbout bij je kopp heven helemaal uit, dan zou je kopp moeten aangrijpen.
Als nog steeds achterwiel neit blokkeert, zet je hem in zn vrij, laat je olie en koelvloeistof uit je blok lopen en haal je kopp-deksel van je blok af. Dan draaii je aan de gehele koppeling (ronde ding) als dat makkelijk gaat ronddraaiien heb je geen compressie, gaat dat met schokkende weerstand heb je wel compressie maar staat gewoon kopp te los. Dan draai borgmoer van je kopp los, je kan dan met schroevendraaiier die bus verdraaiien. Doe dit totdat hij wel ontkoppelt (kun je zien aan platen+voelen) en je bent klaar.


ok thanks ga ik na het eten is doen. maar tijdens het inlopen is het ook "schokkend" lopend.

 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
helly 20-11-2007 19:59 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
Als jouw koppeling niet ONTkoppelt, is je achterwiel dus hele tijd vast verbonden aan je krukas, Deze kan niet vrij draaiien omdat je cilinder+zuiger compressie heeft, right?

Als je koppeling de heletijd koppelt, is je achterwiel dus hele tijd onderbroken van krukas, dus kun je de hele tijd je wiel draiieen, ook als hij in versnelling staat en je je koppeling neit in knijpt.

Wat je moet doen: brommer in z'n 1, lopen zonder kopeling in te knijpen, als je achterwiel blokkeert grijpt je koppeling aan en heb je compressie
als je achterwiel niet blokkeert is of je kopp te los, of heb je geen compressie, draai dan stelbout bij je kopp heven helemaal uit, dan zou je kopp moeten aangrijpen.
Als nog steeds achterwiel neit blokkeert, zet je hem in zn vrij, laat je olie en koelvloeistof uit je blok lopen en haal je kopp-deksel van je blok af. Dan draaii je aan de gehele koppeling (ronde ding) als dat makkelijk gaat ronddraaiien heb je geen compressie, gaat dat met schokkende weerstand heb je wel compressie maar staat gewoon kopp te los. Dan draai borgmoer van je kopp los, je kan dan met schroevendraaiier die bus verdraaiien. Doe dit totdat hij wel ontkoppelt (kun je zien aan platen+voelen) en je bent klaar.



ik heb me koppelingsdeksel eraf gehaald en die draait met schokkende bewegingen naar rechts en links. dus is er volgens zeno hierboven compressie. maar ik snap niet wat de borgmoer hierboven is en hoe ik dus me koppeling strakker kan zetten. iemand die mij kan helpen?


trouwens er zat ook geen olie in me blok.. ik weet dat dit slecht is maar heeft dit invloed op het starten?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
zwarte-beuner 20-11-2007 20:01 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]



ik heb me koppelingsdeksel eraf gehaald en die draait met schokkende bewegingen naar rechts en links. dus is er volgens zeno hierboven compressie. maar ik snap niet wat de borgmoer hierboven is en hoe ik dus me koppeling strakker kan zetten. iemand die mij kan helpen?


trouwens er zat ook geen olie in me blok.. ik weet dat dit slecht is maar heeft dit invloed op het starten?


Uuh geen Olie ik zou daar eens mee beginne
 
brommerloos
helly 20-11-2007 20:02 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


Uuh geen Olie ik zou daar eens mee beginne


kan je gewoon op me vragen antwoordden aub? ik vraag heeft weinig tot geen olie in je blok invloed op het starten?

ik snap zelf ook wel dat er olie in moet wat dnek je dat er nu inzit?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me

Dit topic is 4709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved