Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Elektriciteits problemen MTX-SH

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1079 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #46357 - Elektriciteits problemen MTX-SH
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5462 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JustinP 18-11-2007 14:07 Print topicpost
Posts: 204
Ik heb al uren lang draadjes doorgemeten, elektriciteitsschema's bekeken en allerlei draadcombinaties geprobeerd.

Mijn koplamp, achterlicht en remlicht werken enkel wanneer de motor draait, niet op de accu. De knipperlichten, neutraal-, knipper-, en olieindicatielampje werken wel op de accu.

Ik heb een splinternieuwe (volle) accu, een nieuw knipperlichtrelais en een nieuw contactslot.

Je zou zeggen dat het probleem bij het nieuwe contactslot ligt , maar deze heb ik exact hetzelfde aangesloten als het oude contactslot.
Ik moet er ook nog bijzeggen dat ik mijn brommer niet op het contactslot kan uitzetten, wat voorheen wel kon. Hij start altijd (ongeacht het contactslot aan of uit staat) en ik moet hem uitzetten met de stopknop.

Voorheen deden alle lampen het wel op de accu (met een oude accu en het oude contactslot).

Wie heeft dit probleem al eens gehad, of heeft een goede suggestie?

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 18-11-2007 om 14:07 uur.
 

rik hulkenberg 18-11-2007 14:41 Print reply

Posts: 10029
ik weet niet of jij hier wijzer uit word
http://www.brommer-f...KB/u1/1076528408.gif
als je dit volgt of het dan wel werkt
 
G33RT 18-11-2007 14:51 Print reply
Posts: 376
Bij mijn honda heeft het licht het nog nooit gedaan als de moter niet draaide...
 
Rick_koningslust 18-11-2007 14:51 Print reply

Posts: 1467
bij mij deed die dat toen ook niet? hoort dat wel zeker?
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
G33RT 18-11-2007 14:55 Print reply
Posts: 376
Volgens mij niet hoor, mn mbx werkt echt perfect alles werkt alles doet het, alles is goed aan gesloten, en het licht doet het niet als de moter niet draait, knipperlichten enzo wel trouwens...
 
rik hulkenberg 18-11-2007 14:59 Print reply

Posts: 10029
hoort idd niet kan wel als je blok meer als 15k toeren maakt
 
JustinP 18-11-2007 15:49 Print reply
Posts: 204
Voorheen deed hij dat toch wel. Daar zit de accu toch voor op de brommer? Of is deze officieel enkel om een gelijkmatige stroom te geven? Dat lijkt me niet want hoe meer toeren ik maak, hoe sterker het licht begint te branden.

@Rik; wat heeft het toerental daarmee te maken? Dat elektriciteitsschema hangt bij mij in de schuur op A3-formaat. En zo te zien klopt alles, er hangt alleen een zwart/rood draadje los onder het dashboard. Volgens het schema komt die van de wisselstroomgenerator en gaat hij naar de CDI-unit, maar ik zie de functie er dan niet van in.

Ook moet ik op de een of ander manier nog verklaren waarom ik mijn brommer niet op het contact uit kan zetten, nu heeft heel het contactslot geen zin.

Er ligt een watergekoeld NSR blok onder trouwens, maar dat maakt geen verschil lijkt me (vrijwel hetzelfde).

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 18-11-2007 om 16:08 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-11-2007 16:53 Print reply

Posts: 10560
massa van je contact slecht wss.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
ploe 18-11-2007 17:17 Print reply

Posts: 635
naar mijn weten heeft het contacslot niets te maken met je verlichting

en volgens mij is het heel normaal dat je verlichting niet op je accu werkt je remlicht wel natuurlijk

zou toch maar eens kijken of je alles wel zo als het hoort aangesloten hebt
 
www.placeonearth.nl
JustinP 18-11-2007 17:20 Print reply
Posts: 204
Toevallig net uitgeprobeerd, maakt helaas geen verschil. Aan de hand van het schema (net nog eens gekeken) kwam ik tot de conclusie dat de batterij en de zwarte contactdraad constant verbinding met elkaar maken (dan staat het contaktslot namelijk aan). Mijn rode draad van het contaktslot zit echter netjes aan de rode draad uit de kabelboom. Nu was er nóg een rode draad (staat niet op elek. schema), deze zat bij het vorige contaktslot met nog een paar kabels op de zwarte kabel aangesloten. Had ik ook opnieuw gesoldeerd op deze manier dus. Deze heb ik zojuist losgeknipt (zodat rood en zwart geen constante verbinding meer maken) maar zonder succes.
 
Makrolon 18-11-2007 17:24 Print reply

Posts: 6733
doet je remlicht, en knippers e.d. het ook als het contact uit is? het is normaal dat je verlichting niet op de accu werkt. dit is (standaard) nooit op mtx-sh. je normale verlichting zit zelfs niet achter het contactslot. ga eens alles doormeten vanaf het cdi tot aan je contactslot, wss zit daar ergens de fout voor het niet uitgaan.
 
KTM 525 EXC Supermoto
helly 18-11-2007 17:24 Print reply

Posts: 2424
is het precies hetzelfde contactslot?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
JustinP 18-11-2007 17:26 Print reply
Posts: 204
Ik heb alles al doorgemeten, en alles maakt verbinding.

Het is exact hetzelfde (maar nieuwe) contactslot.
 
chick 18-11-2007 17:28 Print reply

Posts: 417
bij zo'n 90 procent van de brommers doet t licht t alleen als de motor draait en dus t hoort bij je brommer dat ie t niet doet als t motortje niet draait als de rest zoals remlicht en knipperlichten en neutraal lampje wel branden dan heb je voor niks zitten meten want dan is alles gewoon netjes in orde en dat ie feller begint te branden naarmate je meer toeren maakt komt omdat je lichtspoel dan meer stroom oplevert, en op een gegeven moment gaat ie niet feller omdat er een spanningsregelaar tussen zit die zorgt ervoor dat de spanning niet te hoog word
 
lord of the bromfiets
Menu2t 18-11-2007 18:27 Print reply

Posts: 2815
dat je contactslot geen werking heeft ( lees niet uitgaat met contact ) komt omdat er iets mis is met je groene draad. Normaal is het zo dat als je deze los haalt, jou ''problemen'' zich voordoen. en dat je remlicht het niet doet zonder draaiende motor heeft hier volgens mij ook mee te maken
 
NSR Supersprint special!
JustinP 18-11-2007 18:43 Print reply
Posts: 204
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
dat je contactslot geen werking heeft ( lees niet uitgaat met contact ) komt omdat er iets mis is met je groene draad. Normaal is het zo dat als je deze los haalt, jou ''problemen'' zich voordoen. en dat je remlicht het niet doet zonder draaiende motor heeft hier volgens mij ook mee te maken


Aangezien ik aan mijn groene draad van mijn contaktslot een ander stekkertje moest klemmen (wat ik niet had), heb ik het oude gebruikte klemmetje er op gesoldeerd. Ik kan me voorstellen dat hij niet diep genoeg in het stroomkastje komt om contakt te maken, ik kan er even een stukje draad tussen houden om dat te testen. Bedankt.

Ik kwam er wel achter dat wanneer ik mijn 'verloren' draad (zwart/rood) tegen het zwart/wit draadje van het contaktslot of het zwart/wit draadje van de uitknop duw, de brommer uitvalt.

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 18-11-2007 om 18:44 uur.
 

Dit topic is 5462 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved