Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch vaag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 681 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46351 - puch vaag
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sanderpuchrider 17-11-2007 20:04 Print topicpost
Posts: 12
ik heb een puch maxi s.., neit 1e hands, hij is ooit voor 100 euro op gevoerd, en liep toen 130 (heb ik me laten vertelellen, niks gezien, dus niks is ckr) hij liep ong, 65 km per uur, en ik wou em harder laten lopen ,dus 50cc dr en en 70cc dr op, maah hij had eerst geen compressie, hij lekte, van melkpakken pakkingen gemaakt, tussen cater en cilinder zit 2 of 3 lagen pakken (van melkpak dus) en tussen de cilinder en cil.kop 2.
hij heeft nu compressie, hij krijgt megsel, (de boegie is nat) als ik de boegie op de cil. leg, en trap/draai aan vliegwiel vonkt iej, als ik em wil laten lopen, en dus gaa fietsen,(het is geen kickstart) dan krijgt ie dus mengsel. maah hij verbrand het heel soms. naa een tijdje trappen, verbrand iej het niet meer. hij spuit alles er bij de carbarateur er uit. daar komt dan dus een wolk met mengsel uit spuiten. ik snap dr niks van, ik heb dr al 2 verschillende zuigers opgehad. iemand al een idee?
Als ik informatie ben vergeten zal k et dr wel weer bij zetten.
 

van bussel 17-11-2007 20:09 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sanderpuchrider
ik heb een puch maxi s.., neit 1e hands, hij is ooit voor 100 euro op gevoerd, en liep toen 130 (heb ik me laten vertelellen, niks gezien, dus niks is ckr) hij liep ong, 65 km per uur, en ik wou em harder laten lopen ,dus 50cc dr en en 70cc dr op, maah hij had eerst geen compressie, hij lekte, van melkpakken pakkingen gemaakt, tussen cater en cilinder zit 2 of 3 lagen pakken (van melkpak dus) en tussen de cilinder en cil.kop 2.
hij heeft nu compressie, hij krijgt megsel, (de boegie is nat) als ik de boegie op de cil. leg, en trap/draai aan vliegwiel vonkt iej, als ik em wil laten lopen, en dus gaa fietsen,(het is geen kickstart) dan krijgt ie dus mengsel. maah hij verbrand het heel soms. naa een tijdje trappen, verbrand iej het niet meer. hij spuit alles er bij de carbarateur er uit. daar komt dan dus een wolk met mengsel uit spuiten. ik snap dr niks van, ik heb dr al 2 verschillende zuigers opgehad. iemand al een idee?
Als ik informatie ben vergeten zal k et dr wel weer bij zetten.



is dat ding goed afgesteld? niet te rijk?
zuiger op de goede manier er in gedaan?

ontsteking op tijd?

en heb je er niet wat veel pakkingen op zitten?(tussen cilinder en CARTER)

edit:
en lees je verhaal 2 of 3 keer door voordat je het post en verbeter het dan
scheeld ons een uur lezen



Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 17-11-2007 om 20:15 uur.
 
fs180 17-11-2007 20:47 Print reply

Posts: 1346
130
maar er zit dus geen filter op, doe die er eerst eeens op en kijk dan nog is, en stel de ontsteking of, op puchmaxi.nl staat precies hoe dat moet
enne doe er eerst normale pakkingen onder
max2 voet en max 1 kop

Dit bericht is gewijzigd door fs180 op 17-11-2007 om 20:48 uur.
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
sanderpuchrider 17-11-2007 20:59 Print reply
Posts: 12
Met de 50 cc liep hij goed, dus dan zou hij het nu tog ook gewoon moeten doen?(qua afstelleling van carbarateur) op de beide zuigers die ik er in heb gehad is het pijltje niet meer te zien, de 1e zuiger heb ik niet geprobeert om er andersom in te doen. maar de 2e zuiger die er nu in zit is niet aan bijde kanten even lang, k weet niet hoe ik dat duidelik kan uitleggen, maar ik zal het brobeeren, de zuiger is cilinder vormig, met een gat aan bijde kanten (waar die pen doorheen gaat die de zuiger aan de kruk bevestigt). met daaronder een inham; Als je de zuiger rechtop zet, lijkt het net of hij 2 benen heeft zegmaar, het ene been is niet even lang als de andere. dus het lijkt me tog dat de kortste kant naar de inlaat moet, zodat hij een langere inlaat tijd heeft.

Ontsteking is optijd afgesteld ja

Ja, beter dan dat hij lekt tog? het zou beter zijn als er minder pakkingen tussen zaten, maar dan zou hij lekken en heb je dr ook niks aan.

Het lijkt mij er mischien meer op, dat hij verzuipt? omdat hij;

1. het mengsel niet verbrand

2. alle mengsel er bij de carbarteur weer uitspuit, ik vind dat heel raar trouwens, hij hoort mengsel aan te zuigen, dat doet hij, maar spuit het even later net zo hard weer terug.
Dat doet hij trouwens pas naa een tijdje; als ik al een tijdje aan het fietsen ben.

Sorry, ik zal mijn berichten doorlezen in het vervolg.



 
sanderpuchrider 17-11-2007 21:01 Print reply
Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
130
maar er zit dus geen filter op, doe die er eerst eeens op en kijk dan nog is, en stel de ontsteking of, op puchmaxi.nl staat precies hoe dat moet
enne doe er eerst normale pakkingen onder
max2 voet en max 1 kop

Dit bericht is gewijzigd door fs180 op 17-11-2007 om 20:48 uur.




jawel, er zit een een filter op. ontstking is afgestelt. normale pakking lekt. dus dat werkt alleen nog maar slechter, hij lekte zo erg, dat als ik mijn hand tegen de cilinder en cilinder kop legde, de lucht voelde.
 
-Bassie- 17-11-2007 21:03 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sanderpuchrider
[...]




jawel, er zit een een filter op. ontstking is afgestelt. normale pakking lekt. dus dat werkt alleen nog maar slechter, hij lekte zo erg, dat als ik mijn hand tegen de cilinder en cilinder kop legde, de lucht voelde.


als dat zo is is dan je cilinder kop niet zo krom als een hoepel??

en gewone pakkingen worden er voor gemaakt ander normale pakking met vloeibare pakking maar verder niks anders doen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
fs180 17-11-2007 21:03 Print reply

Posts: 1346
ik bedoel dus NIEUWE pakkingen
maar hij heeft een blowback, ja dat hoort opzich, heeft hij gereden met deze uitlaat?
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
sanderpuchrider 17-11-2007 21:05 Print reply
Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
ik bedoel dus NIEUWE pakkingen
maar hij heeft een blowback, ja dat hoort opzich, heeft hij gereden met deze uitlaat?



blow back, wat is dat? ja de 50cc heeft gereden met deze uitlaat, ook zonder uitlaat spuit hij het mengsel er bij de carbarateur uit...

edit: BLow black, ik dnek dat het woord al zegt wat het is, ik heb bij de 50cc weleens gehad, dat hij de 2 delen van de vilter vanelkaar afschoot, dus het hoort. Maar dit was wel heel veel, de gas wolk was ong 20 lang

Dit bericht is gewijzigd door sanderpuchrider op 17-11-2007 om 21:07 uur.

Dit bericht is gewijzigd door sanderpuchrider op 17-11-2007 om 21:07 uur.
 
sanderpuchrider 17-11-2007 21:25 Print reply
Posts: 12
ik zal morgen nog eens probeeren, om de zuiger er andersom in te doen. nogmaals ontsteking afstellen, kijken of we nog een kleinere sproeier hebben, die dr in. en nog wat dingetjes.
 
sabar 17-11-2007 22:10 Print reply
Posts: 320
1. koop normale pakkingen
2. heb je alles opnieuw afgesteld na de 70 cc erop te zetten
3. probeer eens met shoke
4. probeer is met vinger (half) voor de luchtinlaat van de carburateur
 
TSX.maxi S....... 17-11-2007 22:51 Print reply
Posts: 511
melkpak pakking bij de kop, daar moet je zoon stalen pakking hebben anders blaas je um er uit.
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
sanderpuchrider 18-11-2007 12:18 Print reply
Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
1. koop normale pakkingen
2. heb je alles opnieuw afgesteld na de 70 cc erop te zetten
3. probeer eens met shoke
4. probeer is met vinger (half) voor de luchtinlaat van de carburateur




1. Als je alle berichten heb gelezen.., was je het volgende tegen gekomen..,; dan lekt hij, en dat schiet nog minder op.

2. Alleen de ontsteking, qua carbarateur zou je tog niks hoeven veranderen, want hij heeft met de 50cc mt deze carb. ook gelopen.

3. Heb ik gedaan

4. OKe, zal ik doen, maar ik denk niet dat het helpt, want hij krijgt mengsel, ik denk eerder te veel, dus dan zou ik juist niet mijn vinger er op moeten doen.

bdankt
 
sanderpuchrider 18-11-2007 12:19 Print reply
Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX.maxi S.......
melkpak pakking bij de kop, daar moet je zoon stalen pakking hebben anders blaas je um er uit.



Met die stalen pakking lekt hij. anders blaas ik wat er uit, de pakking? dat is nog niet gebeurt.

Ik zal het vandaag nog is probeeren met overal een pakking minder tussen.
 
gangsterjens 18-11-2007 12:46 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sanderpuchrider
[...]




1. Als je alle berichten heb gelezen.., was je het volgende tegen gekomen..,; dan lekt hij, en dat schiet nog minder op.

2. Alleen de ontsteking, qua carbarateur zou je tog niks hoeven veranderen, want hij heeft met de 50cc mt deze carb. ook gelopen.

3. Heb ik gedaan

4. OKe, zal ik doen, maar ik denk niet dat het helpt, want hij krijgt mengsel, ik denk eerder te veel, dus dan zou ik juist niet mijn vinger er op moeten doen.

bdankt

grotere sproeier is misschien ook wel handig bij 70cc
 
Hoi
fs180 18-11-2007 13:11 Print reply

Posts: 1346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sanderpuchrider
[...]



blow back, wat is dat? ja de 50cc heeft gereden met deze uitlaat, ook zonder uitlaat spuit hij het mengsel er bij de carbarateur uit...

edit: BLow black, ik dnek dat het woord al zegt wat het is, ik heb bij de 50cc weleens gehad, dat hij de 2 delen van de vilter vanelkaar afschoot, dus het hoort. Maar dit was wel heel veel, de gas wolk was ong 20 lang

Dit bericht is gewijzigd door sanderpuchrider op 17-11-2007 om 21:07 uur.

Dit bericht is gewijzigd door sanderpuchrider op 17-11-2007 om 21:07 uur.

het prbleem bij een blowback is dat het mengsel niet de uitlaatpoort uitkomt, meestal licht het aan de pakkingen/valse lucht, anderzijds is een verstopte uitlaat of verkeerde zuiger mogelijk, maar in dit geval is de zuiger wel goed
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
sanderpuchrider 18-11-2007 19:18 Print reply
Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
[...]

het prbleem bij een blowback is dat het mengsel niet de uitlaatpoort uitkomt, meestal licht het aan de pakkingen/valse lucht, anderzijds is een verstopte uitlaat of verkeerde zuiger mogelijk, maar in dit geval is de zuiger wel goed


dus tog maar probeeren met wat minder pakkingen... Ik wou dat vndaag probeeren, maar verjaardag vn men moeder. Ben niet met brommer bezig geweest, ik moest iedereen vermaken:P
 

Dit topic is 1050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved