wat voor begrenzer?? als het een eurobegrenzer is, ergens binnen handbereik, dus rondom je tank, het liefst ergens vooraan bij je tellers daar achter kun je hem verstoppen.
ook een bekende plek is door je stuur heen trekken en het plugje uit je handvat laten steken.
mijn allerbeste eurobegrenzer truuk allertijden was een kapotte ipod video 60gieg gekocht, deze opengemaakt en gewoon de zooi waar het oordopje normaal in gaat eruit gesloopt en de eurobegrenzer er daar ingezet, en in me buddy (bij een derbi gpr) gezet.
vervolgens had ik mijn echte soundboard met echte ipod met een klikstekkertje gemaakt (dus de ipod draden die naar de speakers gingen doorgeknipt en er een in elkaar schuif stekkertje in gemaakt)
kortom als ik reed had ik de dummy ipod erin en als ik popo's zag trok ik dat stekkertje er gewoon uit als ik mijn kenteken bewijs pakte. (het is immers een buddy he) kortom begrenzer staat aan.
vervolgens op de rollerbank vinden de wouten hem misschien stotteren ofzo en ze willen hem meenemen naar technisch onderzoek.
dan pak je gewoon je ipod eruit (je dummy) met het klikstekkertje (waarvan hun denken dat die natuurlijk naar je speakers gaat)
en je heb zojuist je begrenzer losgekoppeld.
ze gaan bij technisch onderzoek eerst je brommer uit elkaar halen, en niet nog een keer op de rollerbank zetten, pas als ze de oorzaak (begrenzer) hebben gevonden.
vinden ze deze niet, dan zetten ze hem er niet nog een x op.
(hoe weet ik dit?? ik heb er een keer een werkstuk over gemaakt school is wel handig, gewoon één telefoontje van je decaan is genoeg).
edit: ook 100% door mij bedacht)
kortom nooit gezeik.
en nog een hele goeie (ook 100% door mij bedacht) doe je eurobegrenzer altijd aan (breek zelfs het plugje erin af zodat hij zoklein mogelijk is.
trek nu een draad van je cdi, door je frame naar je standaard (erg moeilijk maar het is te doen) ik heb 2 gaatjes moeten boren, 1 bij me cdi en 1 bij me frame waar hij bij me standaard aan komt)
trek het draadje door en hij komt uit bij je standaard, zoek een standaard die waar de eurobegenzer in past (en kit deze vast) je koopt nu een maak/breekschakelaar (hetzelfde princiepe als een pen) en tussen de massa draad en de begrenzer soldeer je nu de maak/breek schakelaar deze komt onderin je standaard, je standaar kan open of dicht zijn aan de onderkant (dan moet je een gaatje boren)
waar de schakelaar net uitsteekt (dus zegmaar het dopje van de pen) en lijm deze goed vast.
voila je hebt een begrenzer die je met je voet aan kan doen (of nog beter door hem op ze standaard te zetten.
als je helemaal gek wilt doen (dit heb ik 1 x bij een mtx gedaan)
dan zaag je je frame door op een punt en doe je je hele begrenzer en CDI in je frame, en last deze dicht (maak er nog een stuk staal omheen om het frame steviger te maken dan het eerst was) verstop vervolgens je begrenzer (kan ook weer in de standaard, aangezien je draden nu al in je frame zitten)
dit is natuurlijk erg veel werk, dus zul je het all1 doen als je een hele snelle 70cc hebt of bijv een 110cc, maar ik geef je 90% van slagen als je het netjes doet, dat ze het zelfs bij een technisch onderzoek niet vinden.(ze hebben geen zin je frame door te zagen)
tenslotte ben ik ook een fan van een kogelkraan in de uitlaat.
dit heb ik momenteel ook op mijn 110cc malossi mtx ik zal er een keer een foto van uploaden in mijn profiel
deze heeft dezelfde binnediameter als de pijp dus 0,0 vermogen verlies. (wel moet je je demper afzagen een stukje, anders is hij erg lang)
deze kan je ook omzetten met een choke hendel
deze 3 manieren zijn naar mijn mening de moeilijkst uit te voeren maar ook de beste/meest ontvindbare begrenzers.
de kogelkraan heb ik niet helemaal zelf bedacht, maar wel het idee van de choke hendel/kabel.
en de eerste 2 heb ik 100% zelf bedacht,
heeft iemand nog uitleg nodig inbox me maar
ps. binnekort maak ik er een duidelijke faq met foto's van.
|