Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #46349 - begrenzer
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 18474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RS 666 18-11-2007 1:43 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
ik heb ook mensen gezien die halen de originele schakelaar weg (die met dan pinnetje) en nemen daarvoor in de plaats een druk schakelaar, die douwen ze dan op een plek onder hun zadelhoes, zodat je alleen maar op je zadel hoeft te drukken (wel op de juiste plek natuurlijk) maar dat valt niet op natuurlijk



wow das wel vet
 
- Han - 18-11-2007 10:22 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX.maxi S.......
ja dan zit aan de plug een tyrip voor het makkelijke trekken,

ik heb um onder mij olie tankje ook met tyrip aan de plug, en de bedrading tussen frame en tank.


plug and rip

maar op groot/klein licht aansluiten kan ook, dan ist alleen maar een knopje
 
<10.000 posts
Niek de Wildt 18-11-2007 10:54 Print reply
Posts: 7168
wat voor begrenzer?? als het een eurobegrenzer is, ergens binnen handbereik, dus rondom je tank, het liefst ergens vooraan bij je tellers daar achter kun je hem verstoppen.
ook een bekende plek is door je stuur heen trekken en het plugje uit je handvat laten steken.
mijn allerbeste eurobegrenzer truuk allertijden was een kapotte ipod video 60gieg gekocht, deze opengemaakt en gewoon de zooi waar het oordopje normaal in gaat eruit gesloopt en de eurobegrenzer er daar ingezet, en in me buddy (bij een derbi gpr) gezet.
vervolgens had ik mijn echte soundboard met echte ipod met een klikstekkertje gemaakt (dus de ipod draden die naar de speakers gingen doorgeknipt en er een in elkaar schuif stekkertje in gemaakt)
kortom als ik reed had ik de dummy ipod erin en als ik popo's zag trok ik dat stekkertje er gewoon uit als ik mijn kenteken bewijs pakte. (het is immers een buddy he) kortom begrenzer staat aan.
vervolgens op de rollerbank vinden de wouten hem misschien stotteren ofzo en ze willen hem meenemen naar technisch onderzoek.
dan pak je gewoon je ipod eruit (je dummy) met het klikstekkertje (waarvan hun denken dat die natuurlijk naar je speakers gaat)
en je heb zojuist je begrenzer losgekoppeld.
ze gaan bij technisch onderzoek eerst je brommer uit elkaar halen, en niet nog een keer op de rollerbank zetten, pas als ze de oorzaak (begrenzer) hebben gevonden.
vinden ze deze niet, dan zetten ze hem er niet nog een x op.
(hoe weet ik dit?? ik heb er een keer een werkstuk over gemaakt school is wel handig, gewoon één telefoontje van je decaan is genoeg).
edit: ook 100% door mij bedacht)

kortom nooit gezeik.

en nog een hele goeie (ook 100% door mij bedacht) doe je eurobegrenzer altijd aan (breek zelfs het plugje erin af zodat hij zoklein mogelijk is.
trek nu een draad van je cdi, door je frame naar je standaard (erg moeilijk maar het is te doen) ik heb 2 gaatjes moeten boren, 1 bij me cdi en 1 bij me frame waar hij bij me standaard aan komt)
trek het draadje door en hij komt uit bij je standaard, zoek een standaard die waar de eurobegenzer in past (en kit deze vast) je koopt nu een maak/breekschakelaar (hetzelfde princiepe als een pen) en tussen de massa draad en de begrenzer soldeer je nu de maak/breek schakelaar deze komt onderin je standaard, je standaar kan open of dicht zijn aan de onderkant (dan moet je een gaatje boren)
waar de schakelaar net uitsteekt (dus zegmaar het dopje van de pen) en lijm deze goed vast.
voila je hebt een begrenzer die je met je voet aan kan doen (of nog beter door hem op ze standaard te zetten.

als je helemaal gek wilt doen (dit heb ik 1 x bij een mtx gedaan)
dan zaag je je frame door op een punt en doe je je hele begrenzer en CDI in je frame, en last deze dicht (maak er nog een stuk staal omheen om het frame steviger te maken dan het eerst was) verstop vervolgens je begrenzer (kan ook weer in de standaard, aangezien je draden nu al in je frame zitten)

dit is natuurlijk erg veel werk, dus zul je het all1 doen als je een hele snelle 70cc hebt of bijv een 110cc, maar ik geef je 90% van slagen als je het netjes doet, dat ze het zelfs bij een technisch onderzoek niet vinden.(ze hebben geen zin je frame door te zagen)

tenslotte ben ik ook een fan van een kogelkraan in de uitlaat.
dit heb ik momenteel ook op mijn 110cc malossi mtx ik zal er een keer een foto van uploaden in mijn profiel
deze heeft dezelfde binnediameter als de pijp dus 0,0 vermogen verlies. (wel moet je je demper afzagen een stukje, anders is hij erg lang)
deze kan je ook omzetten met een choke hendel


deze 3 manieren zijn naar mijn mening de moeilijkst uit te voeren maar ook de beste/meest ontvindbare begrenzers.
de kogelkraan heb ik niet helemaal zelf bedacht, maar wel het idee van de choke hendel/kabel.
en de eerste 2 heb ik 100% zelf bedacht,

heeft iemand nog uitleg nodig inbox me maar


ps. binnekort maak ik er een duidelijke faq met foto's van.

 
Vets_Tom 18-11-2007 11:45 Print reply

Posts: 297
de kogel kraan ga ik zelf ook toe passen. Opzich is het zelf niet illegaal want als er geen hendel op je kogel kraan zit is het een permanente begrenzing.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
-TimP- 18-11-2007 12:08 Print reply

Posts: 1836
Na 3 keer opsturen doet die van mij het nog niet.. dus slechte ervaring mee
 
zxr club zx6r 2003
vespa_hein 18-11-2007 12:21 Print reply

Posts: 466
volgens mij hebben de meeste wel goede ervaringen met de euro begrenzer toch? Ik ben ook van plan er 1 te kopen aangezien mn brommer nu weer 45 loopt doordat ik was genaaid door die juten.
 
Gijs_derbi 18-11-2007 14:25 Print reply

Posts: 594
allemaal bedankt voor de reacties k denk dat ik hem idd ergens vooraan bij de tellers/koplamp maak! in 1 van die gaten van dat plastic/rubber.
 
50cc airsal te koop voor nieuwe type blok derbi! PM maar!
Dtje 18-11-2007 14:39 Print reply
Posts: 1107
KAn je een eurobegrenzer ook aansluiten op bv groot of klein licht?
 
je mama
Niek de Wildt 18-11-2007 14:56 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
KAn je een eurobegrenzer ook aansluiten op bv groot of klein licht?



natuurlijk een schakelaar die verbinding maakt/breekt voldoet altijd.

 
Dtje 18-11-2007 15:03 Print reply
Posts: 1107
Maar dan is het wel iligaal tog? Want dan kan je hem aan en uit doen. Terwijl je met zo plug hem weg kan gooien en je niks bij je hebt om hem aan of uit te zetten
 
je mama
G33RT 18-11-2007 15:10 Print reply
Posts: 376
Het best is inderdaad gewoon met het stekkertje, ik heb ook altijd een eurobegrenzer gehad, maar was te lui om um te verstoppen.
Ben er 3 keer mee gepakt, en alle 3 keren hebbe ze die begrenzer gevonden. Ik zij gewoon dat ik de brommer zo had gekocht en geen flauw idee had waar dat ding voor was.

Alle 3 keer onderuit gekomen
 
Gijs_derbi 18-11-2007 15:20 Print reply

Posts: 594
okee.. het aansluiten van zo'n ding,, word dat duidelijk uitgelegd enzo? of is dat moeilijk?
 
50cc airsal te koop voor nieuwe type blok derbi! PM maar!
Frysk 18-11-2007 15:36 Print reply

Posts: 34930
Lijkt me btw slim om je begrenzer rond 55/60 in te stellen als je uiterlijk er snel uit ziet (snelle uitlaat bijv)

zal binnenkort ook begrenzer kopen alleen ff denken waar aan te verstoppen...
 
giggitybyte
Gijs_derbi 18-11-2007 16:56 Print reply

Posts: 594
ik rijd ori ontgresnd loopt ongeveer 85 en heb weinig kabaal.. laat hem denk ik begrenzen op 55/60 of 60/65! nog ff kijken
 
50cc airsal te koop voor nieuwe type blok derbi! PM maar!
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-11-2007 17:10 Print reply

Posts: 10560

ik had hem bij mijn mt in knipperlichtschakelaar, als je deze naar links of rechts deed liep hij gewoon goed.
met knipperlicht uit was hij begrenst.

ik heb btw maar 2 weken oid met een begrenzer gereden , ik had paar x dat hij een overslag maakte , en ik betaal liever een x een boete als dat mijn brommer beroerd loopt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 18474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved