Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch maxi electronica

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46328 - Puch maxi electronica
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joost. 16-11-2007 23:54 Print reply

Posts: 339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Bedankt allemaal!
De onsteking werkte eerst perfect, maar nu heb ik het blokje gereviseerd . Nouja dan haal ik morgen maar ff de onsteking eruit en meet ik alles door. Is de spoel ook door te meten?


ja je kunt de spoel ook doormeten omdat het eigenlijk een heel lang draadje is om 'n stukje plasic of metaal heengewikkeld
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
riccardot 16-11-2007 23:56 Print reply

Posts: 1096
En op wat voor weerstandswaarde zou ik dan uit moeten komen?
 
Makrolon 17-11-2007 0:13 Print reply

Posts: 6733
de preciese waarde zou ik niet weten, als het maar niet extreem hoog is (boven de 250 ohm oid.) en niet extreem laag (beneden de 50 ohm)
 
KTM 525 EXC Supermoto
riccardot 17-11-2007 0:28 Print reply

Posts: 1096
ok bedankt. Ik heb wel een onstekingsspoel met ingebouwde bobine (die zwarte dus), zijn die ook door te meten? Ik heb wel es gehoord dat je een bobine alleen kunt testen met wisselspanning.
 
PRO TUNING 17-11-2007 10:28 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
[...]



tja, maar een puch zet je ook niet op de goede tijd met je puntjes
daar heb je de grondplaat voor.

als jeje puntjes te ver open hebt vonkt ie niet, en heb je ze te ver dicht. vonkt ie ook niet...dus de afstelling van de punten heeft wel degelijk zin


Je punten afstand is mede verantwoordelijk voor je voorontsteking.

 
PRO TUNING 17-11-2007 10:46 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
ok bedankt. Ik heb wel een onstekingsspoel met ingebouwde bobine (die zwarte dus), zijn die ook door te meten? Ik heb wel es gehoord dat je een bobine alleen kunt testen met wisselspanning.



Zoals gezegd:

Demonteer je ontstekingsspoel
Hou je bougiekabel 10 mm vanaf de massa (metalen gedeelte) van je spoel
Leg 1 pool van een 4.5 V batterij aan de massa
Tik nu met het kleine zwarte draadje op de andere pool van de batterij
Er moet nu een vonk overspringen
Geen vonk ?? is de spoel te zwak / kapot

 
riccardot 17-11-2007 15:50 Print reply

Posts: 1096
Ik weet niet wat de oorzaak was, ik heb nu een andere onsteking erop gezet en werkt perfect.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 17-11-2007 om 15:58 uur.
 
riccardot 18-11-2007 10:31 Print reply

Posts: 1096
Nu het volgende probleem.. hij houdt in als ik volgas geef. Hetzelfde als voor het reviseren. Heb alle pakkingen vervangen, alles is goed aangedraaid etc..
Wat kan dit zijn? Oja, hij heeft een paar weken goed gelopen, heeft daarna heel slecht gelopen (hij hield opeens in op top), heb het blokje daarna gereviseerd en nu houdt hij dus weer in als ik volgas geef.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 18-11-2007 om 10:33 uur.
 
Vehikel 19-11-2007 17:10 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Nu het volgende probleem.. hij houdt in als ik volgas geef. Hetzelfde als voor het reviseren. Heb alle pakkingen vervangen, alles is goed aangedraaid etc..
Wat kan dit zijn? Oja, hij heeft een paar weken goed gelopen, heeft daarna heel slecht gelopen (hij hield opeens in op top), heb het blokje daarna gereviseerd en nu houdt hij dus weer in als ik volgas geef.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 18-11-2007 om 10:33 uur.

Dat lijkt mij het luchtfilter, probeer het eens zonder, of een nieuwe.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
riccardot 20-11-2007 17:15 Print reply

Posts: 1096
Zonder luchtfilter doet hij het minder maar hij rijdt nog steeds beroerd. Veel slechter dan voor het reviseren. Als ik nu gasgeef lijkt het alsof hij verzuipt, hij komt heel langzaam op toeren en opeens trekt hij weg. Voorheen trok hij al int begin.
 
Gradje 20-11-2007 17:59 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ik weet niet wat de oorzaak was, ik heb nu een andere onsteking erop gezet en werkt perfect.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 17-11-2007 om 15:58 uur.


Heb je je ontsteking ook goed gezet, dat die goed trekt enzo?
 
Rick_koningslust 20-11-2007 18:01 Print reply

Posts: 1467
denk inderdaad even je ontsteking afstellen
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
riccardot 21-11-2007 8:35 Print reply

Posts: 1096
Oke, ik zal vandaag eens de ontsteking afstellen. Ik had daar laatst eens snel naar gekeken, de contactpunten blijken precies open te gaan als de zuiger naar beneden begint te gaan. Ik zal eens ff op puchmaxi.nl kijken hoe het precies moet
 
Vehikel 21-11-2007 13:56 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Oke, ik zal vandaag eens de ontsteking afstellen. Ik had daar laatst eens snel naar gekeken, de contactpunten blijken precies open te gaan als de zuiger naar beneden begint te gaan. Ik zal eens ff op puchmaxi.nl kijken hoe het precies moet

Dat is véél ste laat, ik zou idd ff checken wat de waardes horen te zijn.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 3496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved