Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch maxi electronica

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 692 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46328 - Puch maxi electronica
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 16-11-2007 17:09 Print topicpost

Posts: 1096
Mijn puch maxi wil niet vonken..
Ik heb keurig alle kabels aangesloten (geel op geel, zwart op zwart, grijs op grijs) en de drie bruine kabels op het frame bevestigd. Het licht doet het wel, maar vonken doet hij niet. De contactpunten staan niet helemaal goed, maar wijken maar een heel klein beetje af. Maar hij zou er toch mee moeten vonken. Kan het zijn dat mijn onstekingsspoel kapot is gegaan door kortsluiting of iets dergelijks?

gr Riccardo
 

MT5 supermotard 16-11-2007 17:38 Print reply
Posts: 159
misschien moet je je contactpunten wel goed zetten

 
riccardot 16-11-2007 18:13 Print reply

Posts: 1096
Oke ze staan nu goed. Maar hij vonkt nog steeds niet.
 
RowdyCross 16-11-2007 18:15 Print reply

Posts: 3211
Probeer is andere bougie
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
riccardot 16-11-2007 18:27 Print reply

Posts: 1096
Werkt ook niet.
 
riccardot 16-11-2007 18:33 Print reply

Posts: 1096
Moeten die bruine kabeltjes wel allemaal op het frame?
 
Vehikel 16-11-2007 18:39 Print reply

Posts: 2903
Ik zal eens alles losmaken, en alleen de onsteking aansluiten. (waarsch. alleen de bougiekabel op de bougie drukken, kweet niet hoe t bij een Puch zit).
Kijken of de puntjes ongeveer 0,4mm opengaan, dan zou ie iig een vonk moeten geven. Daarna is het een kwestie van draadjes volgen en 1 voor 1 weer aan te sluiten. En dan ook de onsteking op tijd zetten natuurlijk.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
ly16 16-11-2007 18:40 Print reply
Posts: 3
o een probleem dus
blijf het proberen ,
of vraag het aan een specialist zoals , erik39

Dit bericht is gewijzigd door ly16 op 16-11-2007 om 18:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ly16 op 16-11-2007 om 18:46 uur.
 
PRO TUNING 16-11-2007 20:04 Print reply

Posts: 4000
De ontstekingsspoel van een Bosch ontsteking gaan vaak kapot, je kunt ze simpel zelf controleren met een 4.5 V batterij of een 6 V acculader door de ontsteking te simuleren.
 
van bussel 16-11-2007 22:03 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
De ontstekingsspoel van een Bosch ontsteking gaan vaak kapot, je kunt ze simpel zelf controleren met een 4.5 V batterij of een 6 V acculader door de ontsteking te simuleren.



onzin..die dingen gaan helemaal niet vaak stuk..

en waar wou je die batterij op aan sluiten?
zo'n ontstekings spoel wekt electrischiteit op via magnetisme. daar kun je dus geen batterij op zetten^^


en sluit alles aan behalve de zwarte draad. deze is namelijk voor het uitzetten. als deze dus ergens contact maakt met het frame vonkt hij niet

als hij dan weer loopt trek je simpel weg de bougie dop van je bougie en dan stop ie er mee..dan weet je dat het aan de zwarte draad ligt.

die moet je dan even controleren of hij ergens contact maakt met het frame(of haal even je schakelaar los)


heeft hij wel gevonkt ?
 
Gradje 16-11-2007 22:36 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Ik zal eens alles losmaken, en alleen de onsteking aansluiten. (waarsch. alleen de bougiekabel op de bougie drukken, kweet niet hoe t bij een Puch zit).
Kijken of de puntjes ongeveer 0,4mm opengaan, dan zou ie iig een vonk moeten geven. Daarna is het een kwestie van draadjes volgen en 1 voor 1 weer aan te sluiten. En dan ook de onsteking op tijd zetten natuurlijk.



Ontsteking op tijd zetten heeft nog niets met de vonk te maken. Hij zal eerst moeten vonken. En om die Puch dan fatsoenlijk lopend te krijgen moet hij hem dan daarna natuurlijk wel op tijd zetten.
 
van bussel 16-11-2007 22:39 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]



Ontsteking op tijd zetten heeft nog niets met de vonk te maken. Hij zal eerst moeten vonken. En om die Puch dan fatsoenlijk lopend te krijgen moet hij hem dan daarna natuurlijk wel op tijd zetten.



tja, maar een puch zet je ook niet op de goede tijd met je puntjes
daar heb je de grondplaat voor.

als jeje puntjes te ver open hebt vonkt ie niet, en heb je ze te ver dicht. vonkt ie ook niet...dus de afstelling van de punten heeft wel degelijk zin
 
Vehikel 16-11-2007 22:47 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]



Ontsteking op tijd zetten heeft nog niets met de vonk te maken. Hij zal eerst moeten vonken. En om die Puch dan fatsoenlijk lopend te krijgen moet hij hem dan daarna natuurlijk wel op tijd zetten.

Nee, dat weet ik. Ik zei ook:
Kijken of de puntjes ongeveer 0,4mm opengaan, dan zou ie iig een vonk moeten geven.
Daarna is het een kwestie van draadjes volgen en 1 voor 1 weer aan te sluiten. En dan ook de onsteking op tijd zetten natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 16-11-2007 om 22:54 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Gradje 16-11-2007 23:07 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
[...]



tja, maar een puch zet je ook niet op de goede tijd met je puntjes
daar heb je de grondplaat voor.

als jeje puntjes te ver open hebt vonkt ie niet, en heb je ze te ver dicht. vonkt ie ook niet...dus de afstelling van de punten heeft wel degelijk zin


Dat zeg ik toch ook niet
Ik bedoelde dat het eerst noodzaak is om hem te laten vonken. Dus eerst punten goed afstellen en alles goed nakijken. Op tijd zetten is dan de finishing touch om hem goed te laten lopen

edit: @ topicstarter: Misschien moet je is op www.puchmaxi.nl kijken. Daar kun je best wel redelijk wat informatie vandaan halen. Misschien dat het je dan beter lukt.

Dit bericht is gewijzigd door Gradje op 16-11-2007 om 23:08 uur.
 
van bussel 16-11-2007 23:09 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]


Dat zeg ik toch ook niet
Ik bedoelde dat het eerst noodzaak is om hem te laten vonken. Dus eerst punten goed afstellen en alles goed nakijken. Op tijd zetten is dan de finishing touch om hem goed te laten lopen




daar kwam het wel op neer:P

want vehikel zei in zijn verhaaltje ook ''DAN ontsteking op tijd zetten''

maarja @ ts probeer al het boven genoemde even uit
en post je waarneming^^:P


of(kweet niet of het mag)
www.puchforum.net
daar kun je echt heeeel veel info krijgen. van die site heb ik ook heel veel geleerd



Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 16-11-2007 om 23:10 uur.
 
riccardot 16-11-2007 23:52 Print reply

Posts: 1096
Bedankt allemaal!
De onsteking werkte eerst perfect, maar nu heb ik het blokje gereviseerd . Nouja dan haal ik morgen maar ff de onsteking eruit en meet ik alles door. Is de spoel ook door te meten?
 

Dit topic is 3495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved