MT5 supermotard |
16-11-2007 17:38 |
Posts: 159 |
misschien moet je je contactpunten wel goed zetten
|
|
|
|
riccardot |
16-11-2007 18:13 |
Posts: 1096 |
Oke ze staan nu goed. Maar hij vonkt nog steeds niet.
|
|
|
|
RowdyCross |
16-11-2007 18:15 |
Posts: 3211 |
Probeer is andere bougie
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
riccardot |
16-11-2007 18:27 |
Posts: 1096 |
Werkt ook niet.
|
|
|
|
riccardot |
16-11-2007 18:33 |
Posts: 1096 |
Moeten die bruine kabeltjes wel allemaal op het frame?
|
|
|
|
Vehikel |
16-11-2007 18:39 |
Posts: 2903 |
Ik zal eens alles losmaken, en alleen de onsteking aansluiten. (waarsch. alleen de bougiekabel op de bougie drukken, kweet niet hoe t bij een Puch zit).
Kijken of de puntjes ongeveer 0,4mm opengaan, dan zou ie iig een vonk moeten geven. Daarna is het een kwestie van draadjes volgen en 1 voor 1 weer aan te sluiten. En dan ook de onsteking op tijd zetten natuurlijk.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
ly16 |
16-11-2007 18:40 |
Posts: 3 |
o een probleem dus
blijf het proberen ,
of vraag het aan een specialist zoals , erik39
Dit bericht is gewijzigd door ly16 op 16-11-2007 om 18:41 uur.
Dit bericht is gewijzigd door ly16 op 16-11-2007 om 18:46 uur.
|
|
|
|
PRO TUNING |
16-11-2007 20:04 |
Posts: 4000 |
De ontstekingsspoel van een Bosch ontsteking gaan vaak kapot, je kunt ze simpel zelf controleren met een 4.5 V batterij of een 6 V acculader door de ontsteking te simuleren.
|
|
|
|
van bussel |
16-11-2007 22:03 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
De ontstekingsspoel van een Bosch ontsteking gaan vaak kapot, je kunt ze simpel zelf controleren met een 4.5 V batterij of een 6 V acculader door de ontsteking te simuleren.
onzin..die dingen gaan helemaal niet vaak stuk..
en waar wou je die batterij op aan sluiten?
zo'n ontstekings spoel wekt electrischiteit op via magnetisme. daar kun je dus geen batterij op zetten^^
en sluit alles aan behalve de zwarte draad. deze is namelijk voor het uitzetten. als deze dus ergens contact maakt met het frame vonkt hij niet
als hij dan weer loopt trek je simpel weg de bougie dop van je bougie en dan stop ie er mee..dan weet je dat het aan de zwarte draad ligt.
die moet je dan even controleren of hij ergens contact maakt met het frame(of haal even je schakelaar los)
heeft hij wel gevonkt ?
|
|
|
|
Gradje |
16-11-2007 22:36 |
Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Ik zal eens alles losmaken, en alleen de onsteking aansluiten. (waarsch. alleen de bougiekabel op de bougie drukken, kweet niet hoe t bij een Puch zit).
Kijken of de puntjes ongeveer 0,4mm opengaan, dan zou ie iig een vonk moeten geven. Daarna is het een kwestie van draadjes volgen en 1 voor 1 weer aan te sluiten. En dan ook de onsteking op tijd zetten natuurlijk.
Ontsteking op tijd zetten heeft nog niets met de vonk te maken. Hij zal eerst moeten vonken. En om die Puch dan fatsoenlijk lopend te krijgen moet hij hem dan daarna natuurlijk wel op tijd zetten.
|
|
|
|
van bussel |
16-11-2007 22:39 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]
Ontsteking op tijd zetten heeft nog niets met de vonk te maken. Hij zal eerst moeten vonken. En om die Puch dan fatsoenlijk lopend te krijgen moet hij hem dan daarna natuurlijk wel op tijd zetten.
tja, maar een puch zet je ook niet op de goede tijd met je puntjes
daar heb je de grondplaat voor.
als jeje puntjes te ver open hebt vonkt ie niet, en heb je ze te ver dicht. vonkt ie ook niet...dus de afstelling van de punten heeft wel degelijk zin
|
|
|
|
Vehikel |
16-11-2007 22:47 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]
Ontsteking op tijd zetten heeft nog niets met de vonk te maken. Hij zal eerst moeten vonken. En om die Puch dan fatsoenlijk lopend te krijgen moet hij hem dan daarna natuurlijk wel op tijd zetten.
Nee, dat weet ik. Ik zei ook:
Kijken of de puntjes ongeveer 0,4mm opengaan, dan zou ie iig een vonk moeten geven.
Daarna is het een kwestie van draadjes volgen en 1 voor 1 weer aan te sluiten. En dan ook de onsteking op tijd zetten natuurlijk.
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 16-11-2007 om 22:54 uur.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Gradje |
16-11-2007 23:07 |
Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van bussel
[...]
tja, maar een puch zet je ook niet op de goede tijd met je puntjes
daar heb je de grondplaat voor.
als jeje puntjes te ver open hebt vonkt ie niet, en heb je ze te ver dicht. vonkt ie ook niet...dus de afstelling van de punten heeft wel degelijk zin
Dat zeg ik toch ook niet
Ik bedoelde dat het eerst noodzaak is om hem te laten vonken. Dus eerst punten goed afstellen en alles goed nakijken. Op tijd zetten is dan de finishing touch om hem goed te laten lopen
edit: @ topicstarter: Misschien moet je is op www.puchmaxi.nl kijken. Daar kun je best wel redelijk wat informatie vandaan halen. Misschien dat het je dan beter lukt.
Dit bericht is gewijzigd door Gradje op 16-11-2007 om 23:08 uur.
|
|
|
|
van bussel |
16-11-2007 23:09 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]
Dat zeg ik toch ook niet
Ik bedoelde dat het eerst noodzaak is om hem te laten vonken. Dus eerst punten goed afstellen en alles goed nakijken. Op tijd zetten is dan de finishing touch om hem goed te laten lopen
daar kwam het wel op neer:P
want vehikel zei in zijn verhaaltje ook ''DAN ontsteking op tijd zetten''
maarja @ ts probeer al het boven genoemde even uit
en post je waarneming^^:P
of(kweet niet of het mag)
www.puchforum.net
daar kun je echt heeeel veel info krijgen. van die site heb ik ook heel veel geleerd
Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 16-11-2007 om 23:10 uur.
|
|
|
|
riccardot |
16-11-2007 23:52 |
Posts: 1096 |
Bedankt allemaal!
De onsteking werkte eerst perfect, maar nu heb ik het blokje gereviseerd . Nouja dan haal ik morgen maar ff de onsteking eruit en meet ik alles door. Is de spoel ook door te meten?
|
|
|
|