RowdyCross |
15-11-2007 21:13 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Noesel Gilera
Mijn gilera is in de eerste 10000toeren super langzaam en trekt niet snel op, vanaf die 10000 toeren tot 12000 toeren trekt hij wel hard door?!?! Wat kan hier nou precies het probleem zijn?
50cc, standaard luchtfiler, standaard carburateur (12mm)
Hele hoge powerband, je kan een uitlaat kopen die bij lager toeren werkt
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Noesel Gilera |
15-11-2007 21:15 |
Posts: 74 |
dus het ligt aan de uitlaat wanneer de powerband in hoge toeren of lage toeren ligt? Kan de powerband dan ook qua breedte worden aangepast?
|
|
|
|
KaWaReZ |
15-11-2007 21:18 |
Posts: 20582 |
Nieuwe powerband halen bij de bromboer
eentje welke begint bij 8k en doorgaat tot de 11k
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
KaWaReZ |
15-11-2007 21:18 |
Posts: 20582 |
en nu een serieuze reply:
Powerband wordt vooral beinvloed door je uitlaat
Een langere bocht betekent meer kracht onderin (powerband die bij lagere toerentallen begint) bijv 6-8k
korte bocht betekent meer kracht bovenin bijv. 10-12k
Een deel wordt veroorzaakt door de cilinder (is deze getuned?)
wat gunstig is voor een bredere powerband :
ietwat laagtoerigere uitlaat en uitlaatpoort ietwat verbreden.
helaas zijn de meeste powerbands ongeveer 2-3k toeren.
(hele piekerige setups zitten op 1-1,5k)
De breedte is gewoon lastig te realiseren, want je levert altijd wel ergens anders wat in.
(soort van weegschaal)
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 15-11-2007 om 21:21 uur.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Noesel Gilera |
15-11-2007 21:26 |
Posts: 74 |
oke bedankt, is kijken of ik er wat aan kan doen
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-11-2007 21:27 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
en nu een serieuze reply:
Powerband wordt vooral beinvloed door je uitlaat
Een langere bocht betekent meer kracht onderin (powerband die bij lagere toerentallen begint) bijv 6-8k
korte bocht betekent meer kracht bovenin bijv. 10-12k
Een deel wordt veroorzaakt door de cilinder (is deze getuned?)
wat gunstig is voor een bredere powerband :
ietwat laagtoerigere uitlaat en uitlaatpoort ietwat verbreden.
helaas zijn de meeste powerbands ongeveer 2-3k toeren.
(hele piekerige setups zitten op 1-1,5k)
De breedte is gewoon lastig te realiseren, want je levert altijd wel ergens anders wat in.
(soort van weegschaal)
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 15-11-2007 om 21:21 uur.
slechte compressie zorgt er ook voor dat je onderin weinig kracht hebt.
met slecht bedoel ik dus lage/weinig
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 15-11-2007 om 21:28 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Noesel Gilera |
15-11-2007 21:34 |
Posts: 74 |
hoe kan je dan voor meer compressie zorgen?!
|
|
|
|
TSX.maxi S....... |
15-11-2007 21:35 |
Posts: 511 |
zuigerveren/zuiger vervangene en evt honen
Dit bericht is gewijzigd door TSX.maxi S....... op 15-11-2007 om 21:35 uur.
|
|
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie |
|
Arjanus |
15-11-2007 21:38 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Noesel Gilera
hoe kan je dan voor meer compressie zorgen?!
[rezstyle]
compressiepoeder halen bij de bromboer
[/rezstyle]
of eerst kijken of je cilinder/zuiger(veren) nog wel goed zijn
Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 15-11-2007 om 21:39 uur.
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-11-2007 21:39 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Noesel Gilera
hoe kan je dan voor meer compressie zorgen?!
iig zorgen dat je geen druk verliest met goede pakkingen/zuiger/veren wand ed.
dan zorgen dat je een goede compressie verhouding hebt. kop eraf halen bougie erin draaien , op de kop houden en meten hoeveel vloeistof in je ontbrandingkamer gaat.
dit moet bij een std brommer zowiezo 4.6cc of meer zijn.
hoe verder je ervan af zit hoe slechter je compressieverhouding..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
KaWaReZ |
15-11-2007 21:40 |
Posts: 20582 |
extra compressie : kop vlakken
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Noesel Gilera |
15-11-2007 21:46 |
Posts: 74 |
Ook is het zo dat hij al moeite heeft om vanuit 4e versnelling naar 5e te gaan (voll op toeren), vaak valt hij dat terug uit z'n powerband... als hij wel op toeren zit in 5e versnellig is het onmogelijk om op toeren door te schaklen naar z'n 6e.. hij valt dat gelijk terug naar 8000 toeren?! What's the problem?!!
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-11-2007 21:49 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Noesel Gilera
Ook is het zo dat hij al moeite heeft om vanuit 4e versnelling naar 5e te gaan (voll op toeren), vaak valt hij dat terug uit z'n powerband... als hij wel op toeren zit in 5e versnellig is het onmogelijk om op toeren door te schaklen naar z'n 6e.. hij valt dat gelijk terug naar 8000 toeren?! What's the problem?!!
bij het schakelen verander je de overbrenging tussen de krukas en je achterwiel. omdat je een versnellingsbak hebt gaat dit met stappen ..
als je schakelt valt hij dus terug in toeren , waardoor hij in jou geval waarschijnlijk voor de powerband komt waardoor hij het niet trekt..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Noesel Gilera |
15-11-2007 21:51 |
Posts: 74 |
dus wanneer powerband naar onder komt, zal ik makkelijker naar 5 en 6e versnelling kunnen gaan?
|
|
|
|
TSX.maxi S....... |
15-11-2007 21:51 |
Posts: 511 |
was dit altijd al zo of opeens,
als het altijd al zo was dan heb je um te zwaar vertand,
als het opeens is dan zijn je zuigeveren versleten
|
|
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie |
|