Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Gilera Gsm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46320 - Gilera Gsm
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2348 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Noesel Gilera 15-11-2007 21:12 Print topicpost
Posts: 74
Mijn gilera is in de eerste 10000toeren super langzaam en trekt niet snel op, vanaf die 10000 toeren tot 12000 toeren trekt hij wel hard door?!?! Wat kan hier nou precies het probleem zijn?

50cc, standaard luchtfiler, standaard carburateur (12mm)
 

RowdyCross 15-11-2007 21:13 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Noesel Gilera
Mijn gilera is in de eerste 10000toeren super langzaam en trekt niet snel op, vanaf die 10000 toeren tot 12000 toeren trekt hij wel hard door?!?! Wat kan hier nou precies het probleem zijn?

50cc, standaard luchtfiler, standaard carburateur (12mm)

Hele hoge powerband, je kan een uitlaat kopen die bij lager toeren werkt
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Noesel Gilera 15-11-2007 21:15 Print reply
Posts: 74
dus het ligt aan de uitlaat wanneer de powerband in hoge toeren of lage toeren ligt? Kan de powerband dan ook qua breedte worden aangepast?
 
KaWaReZ 15-11-2007 21:18 Print reply

Posts: 20582
Nieuwe powerband halen bij de bromboer
eentje welke begint bij 8k en doorgaat tot de 11k
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
KaWaReZ 15-11-2007 21:18 Print reply

Posts: 20582
en nu een serieuze reply:

Powerband wordt vooral beinvloed door je uitlaat
Een langere bocht betekent meer kracht onderin (powerband die bij lagere toerentallen begint) bijv 6-8k
korte bocht betekent meer kracht bovenin bijv. 10-12k

Een deel wordt veroorzaakt door de cilinder (is deze getuned?)

wat gunstig is voor een bredere powerband :
ietwat laagtoerigere uitlaat en uitlaatpoort ietwat verbreden.

helaas zijn de meeste powerbands ongeveer 2-3k toeren.
(hele piekerige setups zitten op 1-1,5k)

De breedte is gewoon lastig te realiseren, want je levert altijd wel ergens anders wat in.
(soort van weegschaal)

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 15-11-2007 om 21:21 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Noesel Gilera 15-11-2007 21:26 Print reply
Posts: 74
oke bedankt, is kijken of ik er wat aan kan doen
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-11-2007 21:27 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
en nu een serieuze reply:

Powerband wordt vooral beinvloed door je uitlaat
Een langere bocht betekent meer kracht onderin (powerband die bij lagere toerentallen begint) bijv 6-8k
korte bocht betekent meer kracht bovenin bijv. 10-12k

Een deel wordt veroorzaakt door de cilinder (is deze getuned?)

wat gunstig is voor een bredere powerband :
ietwat laagtoerigere uitlaat en uitlaatpoort ietwat verbreden.

helaas zijn de meeste powerbands ongeveer 2-3k toeren.
(hele piekerige setups zitten op 1-1,5k)

De breedte is gewoon lastig te realiseren, want je levert altijd wel ergens anders wat in.
(soort van weegschaal)

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 15-11-2007 om 21:21 uur.


slechte compressie zorgt er ook voor dat je onderin weinig kracht hebt.

met slecht bedoel ik dus lage/weinig

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 15-11-2007 om 21:28 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Noesel Gilera 15-11-2007 21:34 Print reply
Posts: 74
hoe kan je dan voor meer compressie zorgen?!
 
TSX.maxi S....... 15-11-2007 21:35 Print reply
Posts: 511
zuigerveren/zuiger vervangene en evt honen

Dit bericht is gewijzigd door TSX.maxi S....... op 15-11-2007 om 21:35 uur.
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
Arjanus 15-11-2007 21:38 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Noesel Gilera
hoe kan je dan voor meer compressie zorgen?!


[rezstyle]
compressiepoeder halen bij de bromboer
[/rezstyle]

of eerst kijken of je cilinder/zuiger(veren) nog wel goed zijn

Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 15-11-2007 om 21:39 uur.
 
lieber nurburgring als ehering
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-11-2007 21:39 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Noesel Gilera
hoe kan je dan voor meer compressie zorgen?!


iig zorgen dat je geen druk verliest met goede pakkingen/zuiger/veren wand ed.

dan zorgen dat je een goede compressie verhouding hebt. kop eraf halen bougie erin draaien , op de kop houden en meten hoeveel vloeistof in je ontbrandingkamer gaat.
dit moet bij een std brommer zowiezo 4.6cc of meer zijn.
hoe verder je ervan af zit hoe slechter je compressieverhouding..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
KaWaReZ 15-11-2007 21:40 Print reply

Posts: 20582
extra compressie : kop vlakken
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Noesel Gilera 15-11-2007 21:46 Print reply
Posts: 74
Ook is het zo dat hij al moeite heeft om vanuit 4e versnelling naar 5e te gaan (voll op toeren), vaak valt hij dat terug uit z'n powerband... als hij wel op toeren zit in 5e versnellig is het onmogelijk om op toeren door te schaklen naar z'n 6e.. hij valt dat gelijk terug naar 8000 toeren?! What's the problem?!!
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-11-2007 21:49 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Noesel Gilera
Ook is het zo dat hij al moeite heeft om vanuit 4e versnelling naar 5e te gaan (voll op toeren), vaak valt hij dat terug uit z'n powerband... als hij wel op toeren zit in 5e versnellig is het onmogelijk om op toeren door te schaklen naar z'n 6e.. hij valt dat gelijk terug naar 8000 toeren?! What's the problem?!!


bij het schakelen verander je de overbrenging tussen de krukas en je achterwiel. omdat je een versnellingsbak hebt gaat dit met stappen ..
als je schakelt valt hij dus terug in toeren , waardoor hij in jou geval waarschijnlijk voor de powerband komt waardoor hij het niet trekt..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Noesel Gilera 15-11-2007 21:51 Print reply
Posts: 74
dus wanneer powerband naar onder komt, zal ik makkelijker naar 5 en 6e versnelling kunnen gaan?
 
TSX.maxi S....... 15-11-2007 21:51 Print reply
Posts: 511
was dit altijd al zo of opeens,
als het altijd al zo was dan heb je um te zwaar vertand,
als het opeens is dan zijn je zuigeveren versleten
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie

Dit topic is 2348 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved