Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - verf reactie? wat te doen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #46313 - verf reactie? wat te doen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6199 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

laurenh 15-11-2007 17:46 Print topicpost
Posts: 155
hallo

Een paar dagen terug heb ik een ander blok voor me nsr binnengekregen.(zie gallary) Deze heb ik toen ontvet en in de primer gezet (motip). Het resultaat was heel mooi.

Gister heb ik het hele blok zwart gespoten wat een heel mooi resultaat gaf zoals je misschien kunt zien.

Vandaag dacht ik het mooi af te maken door blanke lak uit een spuitbus (motip) op het blok te spuiten. Ik deed dus gewoon eerst 2 laagjes en liep even weg, toen ik terug kwam waren er allemaal rare vlekken en bobbels op gekomen. Als ik mijn vinger hieroverheen haal bladerd de verf er gewoon af. Ik geloofte mijn ogen niet en baal nu als een stekker. Ik heb met de compressor het meeste zwarte verf er zo afgespoten. Het rare is dat de primer nog helemaal goed is/blijft hier is niks aan te zien. ik heb nog maar wat lagen lak erop gespoten omdat er nog veel delen zwart waren, het meeste heb ik er nu af. Maar hoe moet ik verder?

Ik wil dus gewoon het blok nu weer helemaal schoon krijgen totop de primer maar hoe? want veel hoekjes of plekjes zijn nog zwart en over de primer zit nu al blanke lak.

heeft er iemand een heeel goed idee wat ik moet doen want dit is echt focked op.

mvg lauren
 

mtx-motard 15-11-2007 17:49 Print reply

Posts: 14947
carters ff zandstralen en overnieuw beginnen.

en temperatuur op ong 20 graden. niet in een koud hok.


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
laurenh 15-11-2007 17:59 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
carters ff zandstralen en overnieuw beginnen.

en temperatuur op ong 20 graden. niet in een koud hok.




waar ik spuit is het zeker niet te koud, heb altijd kwartiertje eerder de kachel aanstaan. wat betaal ik voor stralen? en hoe kon dit gebeuren dat die lak zo agressief is en dat alleen op de zwarte verf
 
THE CRAZY DOCTOR 15-11-2007 18:10 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurenh
[...]


waar ik spuit is het zeker niet te koud, heb altijd kwartiertje eerder de kachel aanstaan. wat betaal ik voor stralen? en hoe kon dit gebeuren dat die lak zo agressief is en dat alleen op de zwarte verf


was ie wel helemaal schoon toen je hem spoot
 
Erik 39 15-11-2007 18:11 Print reply

Posts: 15088
Zeker omdat je sneldrogende blanke lak had, en niet sneldrogende zwart, of niet?
Dan is het een verschil tussen Acryl en Alkyd lak. Allebei van motip, maar reageerd. Lees de verpakking maar eens
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Elco 15-11-2007 18:13 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Zeker omdat je sneldrogende blanke lak had, en niet sneldrogende zwart, of niet?
Dan is het een verschil tussen Acryl en Alkyd lak. Allebei van motip, maar reageerd. Lees de verpakking maar eens



ik had me remschijven gespoten met motip, en action blanke lak, ging prima, waren mooi, met inzetten kom ik iets tegen voorvork, wil ik het bij spuiten, ineens een dikke reactie, met tinner daarna eraf, alles schoon, plekje met action lak, ineens gaat het wel goed, zal wel door de verschillende laksoorten komen
 
BUURTJE 15-11-2007 18:43 Print reply

Posts: 762
Met wat heb je het ontvet? Als je het met tinner ofzo ontvet gaat de verf er zo vanaf. Het beste is ontvetten met ammoniac of wat dan ook.
 
Yamaha TZR50 '08 Sports White
laurenh 15-11-2007 18:45 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
[...]


was ie wel helemaal schoon toen je hem spoot


ja alles was helemaal schoon, btw ik spoot over de gewone zwarte verf heen.

@Erik 39. Het is volges mij geen sneldrogende blanke lak, het is Motip clear varnish idd acryl.hier achterop staat alleen dat het perfect is als finish voor acryl en nitro-cellulose lakken. De zwarte verf is niet van motip.
Dit is Case IH zwart (Case is een trekker merk) ik kan niet vinden dat dit een alkyd lak is ofzo, maar dat zal dan wel.

Maar hoe krijg is het nou allemaal er weer af want veel hoekjes en stukjes zijn nog zwart. en op de delen die nu weer alleen primer zit, zit ook blanke lak over dit moet er wel eerst af voordat ik weer zwart spuit toch?

is stralen de enige oplossing of zijn er andere.
En stel dat ik laat stralen, kan ik me hele blok dan laten doen, ik weet daar niks van dus wil ik graag weten of stralen niks kapotmaakt.


Dit bericht is gewijzigd door laurenh op 15-11-2007 om 18:50 uur.
 
laurenh 15-11-2007 18:47 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BUURTJE
Met wat heb je het ontvet? Als je het met tinner ofzo ontvet gaat de verf er zo vanaf. Het beste is ontvetten met ammoniac of wat dan ook.


ik heb na het zwarte alleen even snel een doekje met wasbenzine over de grote oppervlakken gehaald want daar zat af en toe een stofje. Maar dit kan het niet zijn lijkt me. Wat erik zegt geloof ik meer in.
 
BUURTJE 15-11-2007 18:55 Print reply

Posts: 762
Ja dus als iik het goed begrijp je zwarte lak van case gebruikt en je blanke lak van motip? Dan is dat het geweest, dan gaat waarchijnlijk niet samen. Dan zit er maar 1 ding op alles van motip kopen en opnieuw beginnen. Veel succes!
 
Yamaha TZR50 '08 Sports White
BUURTJE 15-11-2007 18:56 Print reply

Posts: 762
Je zou het eraf kunnen halen met verfafbeit.
 
Yamaha TZR50 '08 Sports White
Schuurman 15-11-2007 19:00 Print reply

Posts: 659
alles van motip kopen heeft ook geen nut. ik heb dit probleem ook gehad. heb ook verschillende primers en, verschillende schoonmaakspullen geprobeerd, en verschillende kleurlakken, waaronder ook die dure van motip, action, en speciale industrieele, maar, maar het reageerde allemaal met die motip clear varnish. ik heb uiteindelijk gewoon die industrieele verf gebruikt zonder blanke lak eroverheen, omdat ik het probleem niet kon vinden.
 
laurenh 15-11-2007 19:01 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BUURTJE
Je zou het eraf kunnen halen met verfafbeit.


verfafbeit houd ik niet zo van, vind ik grote troep. en ik vind het er nooit egaal afgaan. De volgende keer doe ik wel gewoon die case verf maar geen blanke lak. Dit was al beetje overbodig omdat die verf hoogglans is. maar ik dacht ach wel leuk voor extra bescherming. maar nu heb ik het verneukt
 
laurenh 15-11-2007 19:01 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
alles van motip kopen heeft ook geen nut. ik heb dit probleem ook gehad. heb ook verschillende primers en, verschillende schoonmaakspullen geprobeerd, en verschillende kleurlakken, waaronder ook die dure van motip, action, en speciale industrieele, maar, maar het reageerde allemaal met die motip clear varnish. ik heb uiteindelijk gewoon die industrieele verf gebruikt zonder blanke lak eroverheen, omdat ik het probleem niet kon vinden.


hmm duidelijk, dat spul gebruik ik dus niet meer. Maar hoe heb jij hem weer mooi gekregen?
 
-Viking 15-11-2007 19:06 Print reply

Posts: 1415
Wat BUURTJE zegt

Altijd lak van zelfde merk gebruiken bij spuiten om mogelijke reactie te voorkomen. En niet de gebruiksaanwijzing op de achterkant vergeten te lezen
 
Knäckebröd!!
laurenh 15-11-2007 19:09 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Viking
Wat BUURTJE zegt

Altijd lak van zelfde merk gebruiken bij spuiten om mogelijke reactie te voorkomen. En niet de gebruiksaanwijzing op de achterkant vergeten te lezen


achter op die blanke lak staat helemaal niets over reacties met wat voor soort lak dan ook. En zoals schuurman zegt reageerde bij hem die motip lak ook met motip verf.

 

Dit topic is 6199 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved