Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DR70 op senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46312 - DR70 op senda
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 15-11-2007 17:27 Print topicpost

Posts: 15088
Hallo,

Hoe loopt een DR70 op ori senda met 14mm en een leovince V6?
Hij zal wel wat geknepen worden door de uitlaat, maar dat vind ik niet zo erg...
Hoe hard loopt dat ongeveer? Ik wil het niet zo super hard ivm boetes enzo.
En is het vervangen van de krukas noodzakelijk?

Erik
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

Dtje 15-11-2007 17:29 Print reply
Posts: 1107
Dr is laagtoerige cilinder dus goed slijtvast je hebt meer koppel dan top. Je rijdt zker stuk harder maar je koppel zal wel stuk meer worden.
 
je mama
Royal Club 15-11-2007 17:33 Print reply

Posts: 60390
ik zou voor de lol wel een 16mm carb of meer nemen..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
- Han - 15-11-2007 17:35 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik zou voor de lol wel een 16mm carb of meer nemen..


16? 21 zou ik doen

14 of 16 maakt niks uit (ofja niet veel)
 
<10.000 posts
Royal Club 15-11-2007 17:35 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


16? 21 zou ik doen

14 of 16 maakt niks uit (ofja niet veel)


waarom zou je zon grote carb op zon slome cilinder zetten, 19 is zat
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Dtje 15-11-2007 17:44 Print reply
Posts: 1107
Gewoon een 17,5
 
je mama
Derbi Joris 15-11-2007 17:54 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


waarom zou je zon grote carb op zon slome cilinder zetten, 19 is zat

19mm of 21mm scheelt echt niks qua verbruik en prestaties, zijn mijn ervaringen... Persoonlijk zou ik niet voor een giet ijzeren cilinder gaan, liever een gilardoni 70 of metrakit SP (nicasyl) aangezien je geen snelle uitlaat heb vind ik dit lekkere cilinders daarvoor, je rijd leovincie dus een SP met 21mm haalt daar wel de 110 mee zelf getest.
 
Erik 39 15-11-2007 18:05 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

19mm of 21mm scheelt echt niks qua verbruik en prestaties, zijn mijn ervaringen... Persoonlijk zou ik niet voor een giet ijzeren cilinder gaan, liever een gilardoni 70 of metrakit SP (nicasyl) aangezien je geen snelle uitlaat heb vind ik dit lekkere cilinders daarvoor, je rijd leovincie dus een SP met 21mm haalt daar wel de 110 mee zelf getest.

Ik snap je verhaaltje niet helemaal.
Je zou liever een nicasil kopen, die zijn alleen weer een stuk duurder.
'aangezien je geen snelle uitlaat heb vind ik dit lekkere cilinders daarvoor, je rijd leovincie dus een SP met 21mm haalt daar wel de 110 mee zelf getest.' ????

Mijn bedoeling is niet om supersnel te gaan, het liefst 85 maar heel snel optrekken.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
- Han - 15-11-2007 18:06 Print reply

Posts: 9667
dat haal je makkelijk met een 50cc'tje, wat jij wil erik

met een 70 ga je toch al richting de 100
 
<10.000 posts
Erik 39 15-11-2007 18:07 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
dat haal je makkelijk met een 50cc'tje, wat jij wil erik

met een 70 ga je toch al richting de 100

Ja dat dacht ik al, vandaar dat ik met leovince en 14mm wilde rijden.
Snelheid vind ik wel ff OK zo, maar trekken mag harder.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
- Han - 15-11-2007 18:08 Print reply

Posts: 9667
haal dan een andere 50, iets van gilardoni ofzo
 
<10.000 posts
Erik 39 15-11-2007 18:09 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
haal dan een andere 50, iets van gilardoni ofzo

Ja hebk al naar gekeken, maar die of de mhr50 zijn gelijk weer zo veel duurder.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Joel_koningslust 15-11-2007 18:11 Print reply

Posts: 14514
ori getuned met 17.5mm en leo... dat moet zeker hard trekken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi Joris 15-11-2007 18:11 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Ik snap je verhaaltje niet helemaal.
Je zou liever een nicasil kopen, die zijn alleen weer een stuk duurder.
'aangezien je geen snelle uitlaat heb vind ik dit lekkere cilinders daarvoor, je rijd leovincie dus een SP met 21mm haalt daar wel de 110 mee zelf getest.' ????

Mijn bedoeling is niet om supersnel te gaan, het liefst 85 maar heel snel optrekken.

1. Nja vind de gilardoni wel schappelijk voor een nicasyl cilinder...
2. Jij wilt een 70cc met jou leovincie en originele carberateur dan zeg ik dat ik met ongeveer dezelfde setup al 110km/h ging (alleen had ik 21mm carberateur). Als je maar 85 wilt gaan hou het dan bij originele cilinder en bespaar je het geld... meeste 70cc's gaan voorbij de 100...
 
Erik 39 15-11-2007 18:13 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ori getuned met 17.5mm en leo... dat moet zeker hard trekken

Hé, zoiets wilde ik horen Goed idee.

@Joris en Han: ok bedankt.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
b e r t 15-11-2007 18:28 Print reply

Posts: 1855
die van mij loopt nu 85, vast nog wel harder maar das niet goed. heb m nu ook vanwege veel politie te licht vertand. 100 echte km's haal je makkelijk met 13-52 ofzo, is nog vrij licht. en het trekt echt hard als je 50cc bent gewent. krukas kun je houden. wel zou ik even ringetjes tussen je koppelingsveren doen anders slipt die erdoor heen in de powerband. of andere veertjes. maar ringetjes werkt ook goed. Heb m zelf met een 50cc gianelli uitlaat. denk dat ik de originele er maar weer op zet want knijpt teveel.

Het is gewoon een mooi straatcilindertje. echt een aanrader voor dit budget
 

Dit topic is 3063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved