Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - knallen uit de uitlaat??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46309 - knallen uit de uitlaat??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijs26 15-11-2007 16:06 Print topicpost
Posts: 32
na een warmloper paar weken geleden kwam er koelvloeistof in de zuiger, dat probleem is (DENK IK) verholpen. maar nu heb ik het volgende probleem:

ik heb een nieuwe pakkingset erin gedaan en daarna kreeg ik de volgende problemen:
- er komen knallen uit de uitlaat
- de bougie is zwart (te weinig lucht maar afstellen van carb lijkt niet te werken)

stationair looptie goed, de knallen komen als ik het gas wat verder open draai. De bougie doet het trouwens goed. Die heb ik gisteren nog getest. Iemand een idee hoe ik het kan fixen?
 

Jelle rs50 15-11-2007 16:07 Print reply
Posts: 521
het heeft zowieso wat met je onsteking te maken
 
Vehikel 15-11-2007 16:09 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijs26
na een warmloper paar weken geleden kwam er koelvloeistof in de zuiger, dat probleem is (DENK IK) verholpen. maar nu heb ik het volgende probleem:

ik heb een nieuwe pakkingset erin gedaan en daarna kreeg ik de volgende problemen:
- er komen knallen uit de uitlaat
- de bougie is zwart (te weinig lucht maar afstellen van carb lijkt niet te werken)

stationair looptie goed, de knallen komen als ik het gas wat verder open draai. De bougie doet het trouwens goed. Die heb ik gisteren nog getest. Iemand een idee hoe ik het kan fixen?

De lucht/benzine verhouding kan je alleen verstellen door je gasnaald te verzetten, of door sproeiers. Dat gaat niet met de luchtstelschroef, dat is puur alleen voor het stationair.

Als je brommer te rijk loopt, moet je het clipje een tandje hoger zetten, waardoor de sproeier naar beneden zakt.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Thijs26 15-11-2007 16:09 Print reply
Posts: 32
misschien een stomme vraag hoor, maar ik heb wel is gehoord dat je die kan afstellen maar hoe?

edit: ik bedoel hier de ontsteking :P

Dit bericht is gewijzigd door Thijs26 op 15-11-2007 om 16:10 uur.
 
Vehikel 15-11-2007 16:11 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
het heeft zowieso wat met je onsteking te maken

Dat hoeft niet hoor, kan ook heel goed je benzinetoevoer zijn.



Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 15-11-2007 om 16:11 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Thijs26 15-11-2007 16:13 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

De lucht/benzine verhouding kan je alleen verstellen door je gasnaald te verzetten, of door sproeiers. Dat gaat niet met de luchtstelschroef, dat is puur alleen voor het stationair.

Als je brommer te rijk loopt, moet je het clipje een tandje hoger zetten, waardoor de sproeier naar beneden zakt.


ik zal dat wel is proberen. bedankt
 
Vehikel 15-11-2007 16:16 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijs26
[...]


ik zal dat wel is proberen. bedankt

Zou k cker doen Je merkt dan meestal gelijk verschil, je kan het er niet altijd helemaal uit stellen, maar je kan wel met zekerheid zeggen dat ie te rijk staat. (in dat geval zou je met sproeiertjes moeten werken)
Ik zou wel elke keer als je je naald verzet, je luchstelschroef verstellen, het kan zijn dat ie moeilijk start. (het hoogste stationair opzoeken, liefst met warme motor)
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Thijs26 15-11-2007 16:59 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Zou k cker doen Je merkt dan meestal gelijk verschil, je kan het er niet altijd helemaal uit stellen, maar je kan wel met zekerheid zeggen dat ie te rijk staat. (in dat geval zou je met sproeiertjes moeten werken)
Ik zou wel elke keer als je je naald verzet, je luchstelschroef verstellen, het kan zijn dat ie moeilijk start. (het hoogste stationair opzoeken, liefst met warme motor)


kheb de naald 1 clipje hoger gezet zoals je zei, maar er komen nog steeds knallen uit de uitlaat als ik gas geef. stationair looptie trouwens weer goed. kheb nog even met de luchtschroef gespeeld. nog andere ideeen?
 
mtx_owned 15-11-2007 17:02 Print reply

Posts: 2183
hoe heb je die bougie getest dan?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Thijs26 15-11-2007 17:04 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
hoe heb je die bougie getest dan?


nieuwe bougie eruit geschroefd - oude bougie erin geschroefd, die dop op de nieuwe bougie en dan de bougie tegen het motorblok aanhouden, dan zie je die vonken als je em wil starten

Dit bericht is gewijzigd door Thijs26 op 15-11-2007 om 17:04 uur.
 
Vehikel 15-11-2007 17:05 Print reply

Posts: 2903
Probeer eens een rondje zonder luchtfilter Dat wil ook nog wel eens de boosdoener zijn.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
mtx_owned 15-11-2007 17:06 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijs26
[...]


nieuwe bougie eruit geschroefd - oude bougie erin geschroefd, die dop op de nieuwe bougie en dan de bougie tegen het motorblok aanhouden, dan zie je die vonken als je em wil starten

Dit bericht is gewijzigd door Thijs26 op 15-11-2007 om 17:04 uur.


ja maar dat wil nog niet zeggen dat die bougie goed functioneerd, probeer eens een andere, dit probleem heb ik namelijk ook wel eens een keer gehad, hij liep wel, maar begon ook beetje te knallen in toeren, nieuwe bougie erin, en probleem verholpen
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Thijs26 15-11-2007 17:07 Print reply
Posts: 32
maar die knallen zijn omdatie te laat het mengsel verbrand, hoe komt dat dan? en hoe kan ik dat fixen? luchtfilter kan toch eilijk et probleem niet zijn datie knalt lijkt me beetje scheef..
 
Thijs26 15-11-2007 17:08 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


ja maar dat wil nog niet zeggen dat die bougie goed functioneerd, probeer eens een andere, dit probleem heb ik namelijk ook wel eens een keer gehad, hij liep wel, maar begon ook beetje te knallen in toeren, nieuwe bougie erin, en probleem verholpen


kzal dat dan wel is proberen. moetk even een nieuwe bougie kopen want die oude van me was door een warmloper gesmolten
 
mtx_owned 15-11-2007 17:08 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijs26
maar die knallen zijn omdatie te laat het mengsel verbrand, hoe komt dat dan? en hoe kan ik dat fixen? luchtfilter kan toch eilijk et probleem niet zijn datie knalt lijkt me beetje scheef..


probeer maar gewoon een andere bougie en als t daar niet aan ligt, draai dan eens je ontsteking wat naar rechts (met de klok mee dus)
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Jarco 15-11-2007 17:09 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijs26
maar die knallen zijn omdatie te laat het mengsel verbrand, hoe komt dat dan? en hoe kan ik dat fixen? luchtfilter kan toch eilijk et probleem niet zijn datie knalt lijkt me beetje scheef..


Heb je al eens een andere bougie geprobeert?
 

Dit topic is 10457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved