Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - nsr ik wil meer!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46307 - nsr ik wil meer!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pro-shark 15-11-2007 9:27 Print topicpost

Posts: 290
hallo,
Dit is mijn setup,
18mm keihin carb
13mm spruitstuk--->18?
originele membraam
ori luchtfilter
50cc eurocylindro
proma gp.
95km/u met wind mee

wat is de goedkoopste manier om hem naar de 100 km/u te brengen?

 
kkkk

Jarco 15-11-2007 9:29 Print reply

Posts: 4520
Ja eerst een 18 mm spruitstuk regelen voor je 18 mm carb. Een 18 mm carb op een 13 mm spruitstuk heeft weinig zin.

Daarnaast zou je je 50 cc nog kunnen (laten) bewerken.
Maar dan slijt het ook nogal.

Als je echt richting de 100 km/h wilt gaan zou ik een 70 cc halen.

 
Streethonda 15-11-2007 9:30 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pro-shark
hallo,
Dit is mijn setup,
18mm keihin carb
13mm spruitstuk--->18?
originele membraam
ori luchtfilter
50cc eurocylindro
proma gp.
95km/u met wind mee

wat is de goedkoopste manier om hem naar de 100 km/u te brengen?


ik zou toch eerst een 18mm spruitstuk kopen, dan kan je met je tandwielverhouding gaan kloten
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 15-11-2007 9:49 Print reply

Posts: 10835
18mm spruitstuk natuurlijk. goed afstellen en misschien nog de tandwielverhouding aanpassen.

als je het dan nog niet haalt dan kun je nog afvallen (weet niet wat je weegt?) en dan de cilinder tunen hoeft ook niet zo gek duur te zijn.

edit: ik denk dat je best tevreden mag zijn met 95km/h. 100 km/h met 50cc is zo'n beetje de magische grens bij honda

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 15-11-2007 om 9:50 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
geert-nsr 15-11-2007 9:58 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
18mm spruitstuk natuurlijk. goed afstellen en misschien nog de tandwielverhouding aanpassen.

als je het dan nog niet haalt dan kun je nog afvallen (weet niet wat je weegt?) en dan de cilinder tunen hoeft ook niet zo gek duur te zijn.

edit: ik denk dat je best tevreden mag zijn met 95km/h. 100 km/h met 50cc is zo'n beetje de magische grens bij honda

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 15-11-2007 om 9:50 uur.

hoezo is dat een magische grens?
boven de 100 kmph is makkelijk te halen hoor.
ik haalde het al met een getunde 50cc, metrakit uitlaat , 18 keihin.
gewoon juiste matterialen nemen.
Denk dat TS met een opmaat uitlaatje al ver komt.

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 15-11-2007 10:14 Print reply

Posts: 10835
dat zei ik omdat er maar weinig mensen zijn die dat halen met 50cc
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Jarco 15-11-2007 10:28 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
dat zei ik omdat er maar weinig mensen zijn die dat halen met 50cc


Het valt wel te halen, maar hoe relaxt rijd je dan 100? met veel toeren, constant.

Als je een beetje 70 cc haalt rijd je veel rustiger 100.


 
honda fryslan 15-11-2007 10:37 Print reply

Posts: 1914
idd.. haal gewoon een 70 malossi en een ander spruitstuk..
je kunt wel veel geld in een 50cc steken maar dat was dus niet de bedoeling..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Makrolon 15-11-2007 12:34 Print reply

Posts: 6733
idd, 70 malossi. rijd zo veel relaxer, ook in de stad enzo. en je trekt m gewoon door tot 110 oid.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mtx-motard 15-11-2007 12:38 Print reply

Posts: 14947
even een chille uitlaat ipv zo'n standaard brul ding.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Djeep 15-11-2007 15:20 Print reply

Posts: 8621
NSR is gewoon niet zo snel als de nieuwe daagse brommers, je moet er veel meer voor doen om hem naar de 100 te krijgen.

maja zoals al eerder vermeld, koop een 70c
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Vuile Beunkoe 15-11-2007 16:20 Print reply

Posts: 6114
Beter leg je er een 80blok onder
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
NSR_rijder 15-11-2007 17:05 Print reply

Posts: 510
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
idd, 70 malossi. rijd zo veel relaxer, ook in de stad enzo. en je trekt m gewoon door tot 110 oid.


70 malossi haal ik ook maar de 95 km/h mee hoor met 21mm carb en fasmen pijp

 
puch_master 15-11-2007 17:10 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
[...]


70 malossi haal ik ook maar de 95 km/h mee hoor met 21mm carb en fasmen pijp



wat voor tandwiel verhouding heb je?

setup van mijn (vroegere) nsr:

70 fast arrow (iets beter als immi)
18mm keihin (+spruitstuk )
orri luchtfilter (met extra gaten en dikke slangen)
twv 15-42
tecno uitlaat (leovinci demper)

top 110 @ teller (90 @ teller was gelijk aan div. auto tellers)

en trok ook nog altijd goed hard op, draaide op top niet iets overtoeren..
 
Toyota AE86 Levin coupé
honda driver 15-11-2007 22:28 Print reply
Posts: 8
met een 70cc malossi moet je veel harder kunnen halen dan 95 km/h
en als je er een hpi op zet haal je de 100 wel met 50cc
 
Makrolon 15-11-2007 22:40 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
[...]


70 malossi haal ik ook maar de 95 km/h mee hoor met 21mm carb en fasmen pijp


ik rij nu met 70 malossi op mn mtx, maar die wand is heel slecht van dat ding. daar rij ik 95 echte mee. mtx is veel hoger en minder gestroomlijnder, + die slechte wand dan. ik heb proma pijp en een 18 keihin. dus dan moet 110 met een nsr te halen zijn lijkt mij.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 1556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved