Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - powerband boven 8k?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1268 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46296 - powerband boven 8k?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1842 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Streethonda 14-11-2007 19:16 Print topicpost

Posts: 2114
Hey lui, ik heb sinds eergister ofzo een proma uitlaat op mijn nsr gemonteerd(heb ik bij de aankoop gekregen). nu is het rare(maar ook mooie) dat hij rond de 8k (met de uitlaat in mijn gallery ging hij niet verder dan 9 k) opeens super hard trekt. dat is dus mijn powerband neem ik aan, maar kan ik mijn powerband ook verstellen? dat hij zeg maar over het algemeen vloeiend snel optrekt en niet in 1 keer rond de 8k toeren? wat moet ik dan aan mijn brom veranderen?


setup:

50cc
20mm keihin
82 sproeier
powerfilter
tandwielverhouding(nog geen idee ik denk standaard)

hij is nog niet goed afgesteld, want als ik van middel toeren in de 4 naar hoge toeren wil met volgas dan houd hij in.


sorry als het een beetje onduidelijk is
 

tvmierlo 14-11-2007 19:19 Print reply
Posts: 277
andere cilinder of andere uitlaat, het ligt het meeste aan je uitlaat, als je je uitlaat wilt aanpassen, moet je je laatste conus van de uitlaat verlengen maar je kunt beter een andere uitlaat zoeken als je een bredere powerband wilt
 
Streethonda 14-11-2007 19:34 Print reply

Posts: 2114
kan het ook komen doordat de uitlaat verkoold is ofzo? dat ik em even uitbrand.. want brommer heeft bij de vorige eigenaar 2 jaar stil gestaan en die uitlaat zat er toen niet op dus ik weet niet hoe het met de binnenkant zit


edit: het is ook wel beetje raar want hij trekt gewoon op en dan ineens trekt hij super hard

Dit bericht is gewijzigd door Brommer-G op 14-11-2007 om 19:39 uur.
 
Karlmt5 14-11-2007 20:01 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
kan het ook komen doordat de uitlaat verkoold is ofzo? dat ik em even uitbrand.. want brommer heeft bij de vorige eigenaar 2 jaar stil gestaan en die uitlaat zat er toen niet op dus ik weet niet hoe het met de binnenkant zit


edit: het is ook wel beetje raar want hij trekt gewoon op en dan ineens trekt hij super hard

Dit bericht is gewijzigd door Brommer-G op 14-11-2007 om 19:39 uur.



dat is niet raar dat is normaal met een "snelle" uitlaat

edit: als je een bredere powerband wilt zul je vaak toch een ori uitlaat eronder moete zette

Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 14-11-2007 om 20:01 uur.
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Mathijs MT5 14-11-2007 20:32 Print reply

Posts: 734
ik heb dat ook bij mijn MT met:
70cc
18mm Keihin
uitlaat weet ik niet wat voor merk
maar dan trekt hij eerst heel langzaam en dan komt hij ineens op een punt dat hij heel hard begint te trekken maar dat punt is heel laat ook wel ongeveer bij 8 000 toeren

zou ik dan ook een proma uitlaat hebben?
 
Banaan 14-11-2007 20:33 Print reply

Posts: 5725
nee, jij hebt een tecno scheitgeval

edit: maar dat hard trekken is kut he.. maandagavond bijv.

Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 14-11-2007 om 20:34 uur.
 
flip_nsr_80cc 14-11-2007 20:40 Print reply

Posts: 597
tot hoe ver in toeren trek je hem door?

als hij vanaf 8k tot 14k doortrekt heb je mischien geen 50cc ma 70cc

had ik oowk orgienele uitlaat was 11k en tecno pijp was ruim ijnde teller
 
i cant spel, dus zeur niet
NSR-Brian 14-11-2007 20:44 Print reply

Posts: 364
keb het/HAD zelfde met mijn nsr (heeft nu bijna helemaal geen pb meer (weet ik veel waarom)
maar dat licht vooral aan de proma uitlaat
 
Streethonda 14-11-2007 21:12 Print reply

Posts: 2114

ok, ik ga er ook vanuit dat het de uitlaat is, opzich niet zo erg trekt lekker hard maarja dan is het wel oppassen in de stad als je achter auto's rijd
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
[...]


tot hoe ver in toeren trek je hem door?

als hij vanaf 8k tot 14k doortrekt heb je mischien geen 50cc ma 70cc

had ik oowk orgienele uitlaat was 11k en tecno pijp was ruim ijnde teller

geen idee ongeveer vanaf 8k tot 12 of 13 toerenteller werkt niet die moet ik nog ff fixen. cilinder haal ik ook nog wel een keer los om te kijken of het geen 70 is



Dit bericht is gewijzigd door Brommer-G op 14-11-2007 om 21:13 uur.
 
Sypie_Honda 14-11-2007 21:13 Print reply

Posts: 13830
8K is niks man

wanneer eindigt hij ongeveer?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Streethonda 14-11-2007 21:22 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
8K is niks man

wanneer eindigt hij ongeveer?


post boven je
 
mblover 14-11-2007 21:34 Print reply

Posts: 5391
koop een 4 takt of een slome uitlaat.

Een snelle 2 takt heeft altijd zo'n powerband, niks aan te doen.
 
pro-shark 14-11-2007 21:47 Print reply

Posts: 290
Ik begrijp je probleem niet, het mooie is juist. (vind ik in ieder geval) dat je na de 1e versnelling van powerband naar powerband kan schakelen.

1e versnelling tot 7k
2e tot 10
3e tot 10
4e (ontgrenst tot 11.5) tot 9


Mijn setup is:
proma gp
ori luchtfilter
18mm keihin(imitatie)
Eurocylindro

top: 95km/u

1e versnelling 25km/u
2e 50km/u
3e 70k/u
4e 90 km/u (na 30 sec plat liggen 95 km/u)


ps: ik heb ergens gelezen in een faq dat je door middel van een powerbox je powerband kan verleggen klopt dit?

en ik weeg 58kg dat speelt ook wel mee denk ik.
 
kkkk
Makrolon 14-11-2007 21:57 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pro-shark
Ik begrijp je probleem niet, het mooie is juist. (vind ik in ieder geval) dat je na de 1e versnelling van powerband naar powerband kan schakelen.

1e versnelling tot 7k
2e tot 10
3e tot 10
4e (ontgrenst tot 11.5) tot 9


Mijn setup is:
proma gp
ori luchtfilter
18mm keihin(imitatie)
Eurocylindro

top: 95km/u

1e versnelling 25km/u
2e 50km/u
3e 70k/u
4e 90 km/u (na 30 sec plat liggen 95 km/u)


ps: ik heb ergens gelezen in een faq dat je door middel van een powerbox je powerband kan verleggen klopt dit?

en ik weeg 58kg dat speelt ook wel mee denk ik.

nee met een powerbox kan je een dipje er uit halen. niet je powerband verleggen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Streethonda 14-11-2007 22:37 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pro-shark
Ik begrijp je probleem niet, het mooie is juist. (vind ik in ieder geval) dat je na de 1e versnelling van powerband naar powerband kan schakelen.

1e versnelling tot 7k
2e tot 10
3e tot 10
4e (ontgrenst tot 11.5) tot 9


Mijn setup is:
proma gp
ori luchtfilter
18mm keihin(imitatie)
Eurocylindro

top: 95km/u

1e versnelling 25km/u
2e 50km/u
3e 70k/u
4e 90 km/u (na 30 sec plat liggen 95 km/u)


ps: ik heb ergens gelezen in een faq dat je door middel van een powerbox je powerband kan verleggen klopt dit?

en ik weeg 58kg dat speelt ook wel mee denk ik.


is ook niet echt een groot probleem maar was even een vraag je of ik me powerband kon veranderen, je hebt wel gelijk hij gaat supersnel op top, als je hem goed doortrekt, maar ik moet em nog goed afstellen wat voor sproeier heb je nu in je carb?

 
pro-shark 15-11-2007 8:58 Print reply

Posts: 290
wat voor sproeier? pff, ik zou het echt niet weten, wat er standaard in een 18mm keihin imitatie zit.

mijn probleem was dat in de imitatie iets was geknapt, daardoor deed hij het niet. ik ga nu denk ik een 18mm keihin echte kopen.

nu zit er een 20mm mikuni op. en met 18 keihin loopt hij echt vele malen beter
 
kkkk

Dit topic is 1842 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved