Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 16 mm keihin slecht ????? :s ???????????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1194 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4629 - 16 mm keihin slecht ????? :s ??????...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jhillen 9-7-2002?10:51 Print topicpost
Posts: 622
Hallo,

Ik heb een tijd geleden een Honda NSR gekocht en daar zat onder:

50 cc snel Fast Arrow
13 mm keihin carburateur
proma uitlaat.
sproeier 80 (was een beetje te groot denk ik)
twv. 15-42

Ik heb toen mijn NSR helemaal opgeknapt en ik wou ook motorisch het een en ander veranderen.

Ik besloot toen om maar een 16 mm keihin aan te schaffen omdat hij alleen maar hard trok in hoge toeren en omdat ik toen al die kut scootertjes niet bij hield met optrekken. Ook meteen een 16/18 mm keihin spruitstuk aangeschaft en een techno uitlaatje.

Dit weekend had ik al die shit binnen en meteen er onder gezet natuurlijk. Maar toen ik ff ging uitproberen kwam ik erachter dat ik maar net iets harder trok in hoge toeren (helemaal GEEN groot verschil ofzo) en de top lag nog steeds bij 80 op de teller. De top was dus helemaal niet veranderd en het optrekken dus ook niet egt.

Ik heb in die 16 mm keihin carburateur gewoon die 80 sproeier gedaan omdat hij ietsjes te groot was voor die 13mm keihin.

Nou wil ik dus weten: Wat doe ik fout ?????
Ik hoor altijd vanj iedereen dat als je een 16 mm keihin neemt dat je dan het verschil heel erg merkt. Zowel in topsnelheid als in optrekken. Ik vind dat optrekken heel erg belangrijk (net als de top) omdat ik al die scootertjes bij wil houden of er zelfs uit wil trekken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertlellen wat ik nie goed heb gedaan, of is misschien mijn sproeier maat niet goed ?? of de tandwielverhouding ??? Er zit trouwens ook nog een standaart membraan in...

Ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en mij kunnen vertellen wat ik nu moet doen !

alvast bedankt !!

Jurriƫn Hillen.
 
SM Stunt Bike

ardan 9-7-2002?13:22 Print reply
Posts: 595
16mm keihin is echt goed spul,goede grote als je een 50 hebt,zeer goede kwaliteit en een groot verschil met een 13 mm,en keihins zijn koning van carbu's dat vind ik alleszins toch.

in jou geval denk ik dat je een andere sproeier nodig hebt,80 in een 16mm met dan nog een techno lijkt me wat klein,ik reed op mijn mbx eerst met een 50 fast arrow (brolcilinder),16mm en een proma en ik had een 90 sproeier denk ik,is wel al even geleden ben er dus niet zeker van,kijk eens naar je bougie en gewoon blijven afstellen tot ie goed is
 
have a blast,go fast
jhillen 9-7-2002?14:24 Print reply
Posts: 622
ok, dat ga ik ff proberen, maar heeft iemand anders nog suggesties over wat het zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen ???
 
SM Stunt Bike
Superfunk 9-7-2002?14:25 Print reply

Posts: 1442
Tja heb je nog veel compressie?
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
barry 9-7-2002?15:59 Print reply

Posts: 7387
andere cilinder nemen, die ongetunde 50 FA zijn kut
 
He?
jhillen 9-7-2002?16:28 Print reply
Posts: 622
komop jongens, ff serieuze antwoorden,
ik wil in eerste instantie deze setup houden dus ik wil graag oplossingen horen waarmee ik deze setup kan houden. En volgens mij hebbik nog wel genoeg compressie ja, maar dat moet ik eigenlijk nog ff meten.
maar hebben jullie nog oplossingen ???
 
SM Stunt Bike
verwijderd 9-7-2002?16:49 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: ardan?labrie

16mm keihin is echt goed spul,goede grote als je een 50 hebt,zeer goede kwaliteit en een groot verschil met een 13 mm,en keihins zijn koning van carbu's dat vind ik alleszins toch.



klopt
 
Blorn 9-7-2002?17:34 Print reply

Posts: 13825
tecno uitlaatjes voor nsr zijn HEEL hoogtoerig dus als je dan een scooter wilt bijhouden met optrekken zul je met de koppeling moeten spelen misschien trekt ie wel harder met die proma hoor.. en ik heb geen verstand van afstellen.. (helaas :()
 
jhillen 9-7-2002?17:57 Print reply
Posts: 622
ik ben trouwens vergeten nog wat erbij te vermelden... als ik mijn NSR start, en hij is dus koud, dan stotterd hij heel erg in hoge toeren en kan ik niet meer toeren m aken dan 6 a 7 duizend... Ik wil nog steeds weten wat ik er nou aan kan doen zodat hij beter trekt en een hogere top heeft, want zoals hij nu staat afgesteld, hebbik dezelfde top, en trek ik iets beter (denk ik) in hoge toeren.

Dit kan tog nie goed zijn ????? ik zou tog veel harder moeten gaan en veel beter moeten optrekken in hoge toeren en lage ???

Plz help me !!!!! :a
 
SM Stunt Bike
Rens 9-7-2002?18:30 Print reply

Posts: 6863
miscchien is het handig als je je nsr afstelt dat helpt wel eens.
moet je een nieuwe bougie erin doen
en dan een stukkie volgas rijden dan stop je METEEn en draai je bougie eruit en kijkt welke kleur-> zwart moete en kleinere sproeier in wit moet een groteresproeierin koffie met melkbruin is de goede kleuer
 
achter de maan is alles beter
NSR JunK 9-7-2002?19:39 Print reply

Posts: 2339
wat anderen al zeiden Keihin carbs zijn gewoon de beste carbs en voor die 50cc is die carb wel goed alleen die TECHNO niet die dingen zuigen zwaar op een 50 tis niet voor niet een 70cc uitlaat, je kan beter een proma nemen (goedkoop) of een duurdere, ik krijg morgen waarscheinlijk mn MetraKit binnen voor mn NSR kijken hoe die presteerd op mn 50cc eurocilindro

 
sam vl. - [HRC Nijmegen] 9-7-2002?20:29 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Originally posted by: NSR JunK?

alleen die TECHNO niet die dingen zuigen zwaar op een 50 tis niet voor niet een 70cc uitlaat, je kan beter een proma nemen


of neem een homoet, nog beter
 
Nijmegen!
barry 9-7-2002?20:56 Print reply

Posts: 7387
ik heb trouwens nog nooit een 13mm kehin gezien die NIET lekt :(
 
He?
RRRRossi 9-7-2002?21:13 Print reply
Posts: 58
ik zou eerst een ff m'n bougie bekijken want dat stotteren in hoge toeren komt waarschijnlijk omdat je 'm niet goed hebt afgesteld, had ik eerst ook, luchtschroef een slagje in en alles was weer opgelost.

ennehh slippende koppeling rulezz en als je je koppelingsplaten niet veel wil laten slijten zou ik een eens met de vertanding gaan kloten
 
MBX OWNER 9-7-2002?22:15 Print reply
Posts: 179
jurri?n Hillen, je moet ff een aantal dingen checken:

- je zei dat je membraan nog std was. Moet je ff kijken of de klepjes normaal open kunnen en of de reedstops niet 3 mm maar open kunnen. Anders moet je ff die reedstops iets open buigen dat de klepjes verder open kunnen. Niet t? veel!

- Verder kan het zijn dat de std klepjes z???r dik en stug zijn. Als dit het geval is, kan je het beste carbon plaatjes monteren.
- Je kan het beste ook ff kijken of je luchtfilter niet verstopt is (of vervangen moet worden) en of er geen vernauwing etc in zit, dus dat die goed lucht kan aanzuigen. Als dit niet het geval is, kan een 16 mm natuurlijk nooit veel meer lucht aanzuigen dan een std 13.

K hoop dat je er wat aan hebt.

H? Bill Gates, je kan het beste op tijd tanken, dus niet altijd je tank leeg rijden, verder ook een benzinefilter monteren!!!
Je hebt dan nooit meer last van lekkende cabbie's

 
Robert Lukkes 9-7-2002?22:26 Print reply
Posts: 1406
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry)?

ik heb trouwens nog nooit een 13mm kehin gezien die NIET lekt :(


Ja mijne.

Ik heb er 1 onder mijn SH.
Hij lekt niet.
Mijn 20mm mikuni lekte wel. :a
 
I'm a supersonic highspeed racer

Dit topic is 4733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved