Menu2t |
13-11-2007 22:06 |
Posts: 2815 |
andere uitlaat nemen. door de combinatie van je cilinder met een betere uitlaat, kan de cilinder meer toeren maken. als je deze uitlaat wil houden, moet je indd je twv lichter maken ( voor kleiner/ achter groter )
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Jelle rs50 |
13-11-2007 22:08 |
Posts: 521 |
oke, achter kan ie zowieso niet groter. Heb nog wel een voortandwiel 12 liggen, of kan ik beter 13 nemen? en andere uitlaat heb ik momenteel even geen centen voor. Maar voor de duidelijkheid, hij meot toch meer toeren kunnen maken op topspeed? (overigens overtoeren betekend toch dat ie dan over de 10.000 toeren heen gaat?"in mijn geval"
|
|
|
|
-simon- |
13-11-2007 22:10 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
oke, achter kan ie zowieso niet groter. Heb nog wel een voortandwiel 12 liggen, of kan ik beter 13 nemen? en andere uitlaat heb ik momenteel even geen centen voor. Maar voor de duidelijkheid, hij meot toch meer toeren kunnen maken op topspeed? (overigens overtoeren betekend toch dat ie dan over de 10.000 toeren heen gaat?"in mijn geval"
overtoeren betekend dat hij de powerband uitloopt en je dus wel meer toeren gaat maken maar niet echt harder meer gaat.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Menu2t |
13-11-2007 22:12 |
Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
oke, achter kan ie zowieso niet groter. Heb nog wel een voortandwiel 12 liggen, of kan ik beter 13 nemen? en andere uitlaat heb ik momenteel even geen centen voor. Maar voor de duidelijkheid, hij meot toch meer toeren kunnen maken op topspeed? (overigens overtoeren betekend toch dat ie dan over de 10.000 toeren heen gaat?"in mijn geval"
je kan bijde tandwieltjes wel even proberen, kijken wat jij het lekkerst vind rijden( combinatie optrekken/snelheid en het toerental dat hij dan op top maakt)
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Jelle rs50 |
13-11-2007 22:22 |
Posts: 521 |
oke, dus als hij bijv. 90 gaat met 12-47 bij 9700k dan kan ik beter die 13 nemen denk ik?
wil namelijk wel een beetje topspeed houden minimaal 95 voor hier in de buurt(provinciale weg). leuk voor s'avonds
Dit bericht is gewijzigd door Jelle honda NSR op 13-11-2007 om 22:22 uur.
|
|
|
|
Gijzer |
13-11-2007 22:25 |
Posts: 484 |
ik zou tandwiel 13 is proberen ik weet bijna zeker dat je met 12 overtoeren draait
|
|
yamaha dt 50 sm |
|
Tommyofzo |
13-11-2007 22:25 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
overtoeren betekend dat hij de powerband uitloopt en je dus wel meer toeren gaat maken maar niet echt harder meer gaat.
dit zegt iedereen.. maar dat kan helemaal niet.. tenzij je koppeling slipt want in prensiepe is het een vaste overbrenging dus zuiger(/krukas) sneller wiel ook sneller
|
|
|
|
-simon- |
13-11-2007 22:27 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]
dit zegt iedereen.. maar dat kan helemaal niet.. tenzij je koppeling slipt want in prensiepe is het een vaste overbrenging dus zuiger(/krukas) sneller wiel ook sneller
dat kan wel. op een mtb of race fiets heb je dat ook in de lichtste versnelling dan trak je je helemaal kapot maar je gaat er niet echt harder van. hoe dat komt weet ik ook niet precies maar we hebben het er bij natuurkunde wel ooit over gehad.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Tommyofzo |
13-11-2007 22:28 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
dat kan wel. op een mtb of race fiets heb je dat ook in de lichtste versnelling dan trak je je helemaal kapot maar je gaat er niet echt harder van. hoe dat komt weet ik ook niet precies maar we hebben het er bij natuurkunde wel ooit over gehad.
das gewoon omdat je tegen je max aan zit maar er vrij wijnig weerstand is door je te lichte vettanding waardoor je gewooon veel snel te veel toeren maakt bij een in verhouding te langzame snelheid
(mind me if im wrong)
|
|
|
|
Jelle rs50 |
13-11-2007 22:31 |
Posts: 521 |
nu denk ik eigenlijk is dat je overtoeren maakt als je boven de hoogst gehaalde toeren in de normale versnelling komt. bij mij dus 10.000 met moeite. Dus dan zou ie in z'n 6 ook makkelijk 10k moeten draaien.Bij overtoeren zou ie dan boven de 10k gaan zitte.
Dit bericht is gewijzigd door Jelle honda NSR op 13-11-2007 om 22:31 uur.
|
|
|
|
Tommyofzo |
13-11-2007 22:34 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
nu denk ik eigenlijk is dat je overtoeren maakt als je boven de hoogst gehaalde toeren in de normale versnelling komt. bij mij dus 10.000 met moeite. Dus dan zou ie in z'n 6 ook makkelijk 10k moeten draaien.Bij overtoeren zou ie dan boven de 10k gaan zitte.
Dit bericht is gewijzigd door Jelle honda NSR op 13-11-2007 om 22:31 uur.
imo is overtoeren gewoon een begrip voor 'zoveel toeren dat het niet meer gezond is en je ook niet hoger in de snelheid gaat omdat het zijn max is'
|
|
|
|
mblover |
14-11-2007 0:07 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]
imo is overtoeren gewoon een begrip voor 'zoveel toeren dat het niet meer gezond is en je ook niet hoger in de snelheid gaat omdat het zijn max is'
Je gaat soms wel hoger in snelheid.
Zelf lang met overtoeren draaiende 70cc gereden. Tot 110 trekken als een malle, boven de powerband nog doortrekken tot 115, en ja dan loopt ook de toerenteller langzaam op. En het waren zeker overtoeren want de toerenteller stond behoorlijk hoog, en je voelde ook echt dat hij opeens bijna al z'n kracht verloor.
Toerental van de motor kan niet anders zijn als de snelheid gelijk blijft. Zeker niet als je kijkt waar de toerenteller in het blok zit. (nouja, kan wel, als je schakelt )
Op de fiets is het anders, dan kan je gewoon niet sneller trappen, maar je slaat meer op hol en je moet moeite gaan doen om je trappers bij te houden.
Als je niet te vaak en niet te lang overtoeren gaat rijden is er niks aan de hand.
|
|
|
|
Saknet |
14-11-2007 3:03 |
Posts: 10355 |
overtoeren bedoeld men eigenlijk mee, na de powerband, dus waar je uitlaat zn toeren gebied waarin hij het beste presteerd ophoud
Of het gezond voor je cilinder is daar overheen te gaan verschild per cilinder/zuiger + cilkop + uitlaat + krukas (+ krukaslagers) + ontsteking (natuurlijk) combinatie (en membraan eigenlijk ook maar dat spreekt voor zich)
meestal zorg je dat je dermate power hebt dat je niet de drang hebt dat je "overtoeren" wilt maken
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-11-2007 om 3:04 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Ice Ap rs50 |
14-11-2007 14:41 |
Posts: 7149 |
neem maar een 13 tandwiel, 12 is voor ori ontgrensd
ben je er iets sneller
nog niet snel genoeg?
snellere cilinder en/of uitlaat.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
KaWaReZ |
14-11-2007 14:47 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]
dit zegt iedereen.. maar dat kan helemaal niet.. tenzij je koppeling slipt want in prensiepe is het een vaste overbrenging dus zuiger(/krukas) sneller wiel ook sneller
google jij eens op "powerband en overtoeren"
zooi lezen
denk dat je dan snapt wat er precies bedoeld wordt
boven een aantal toeren is alle "kracht" er uit (en zou je moeten overschakelen), omdat hij "niet meer trekt". Hij gaat nog wel even hard, maar hij trekt niet meer
13tandwiel proberen..
maaktie dan overtoeren in zn 6 (betwijfel dat), 46 (1 tandje lichter) achter.
andere uitlaat zul je "meer" aan hebben
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 14-11-2007 om 15:00 uur.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|