Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gsm zakt in toeren na tijdje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 426 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46265 - Gsm zakt in toeren na tijdje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fitskie_RX 13-11-2007 14:42 Print topicpost

Posts: 112
ik heb een gsm gekocht die deed het eerst goed maar nu stottert hij een beetje, heb niks eraan veranderd.
in het begin staat de benzinekraan naar beneden(open) dan rijd hij eerst ff goed en na een tijdje begint hij te stotteren, als ik dan me benzinekraan dichtdoe doet de brommer het ineens goed vlak voordat die uitvalt.
1. is mijn benzinekraan verstopt/kapot?
2. caburateur/luchtfilter verstopt
3. afstelling verkeerd?

Heb de search al gebruikt maar kon niks vinden:$

edit: heeft een gsm een benzinefilter eigenlijk?

wie kan mij helpen?



Dit bericht is gewijzigd door Fitskie_RX op 13-11-2007 om 14:47 uur.
 

kees2501 13-11-2007 14:55 Print reply

Posts: 522
filter zit in iedergeval in de origineele carb wel.
als je bij het benzine slangetje kijkt zit er een schroef als je die los draait zit daar een filtertje achter.

probleem heb ik ook gehad met me gsm ooit... toen zat er een druppel water in het flotterbakje.

maar opzig lijkt het ook alsof hij verzuipt een beetje. gewoon even testen zit iedergeval bij de carb denk ik.
 
Intenso 13-11-2007 15:17 Print reply

Posts: 2922
ik denk je afstelling hij krijgt te veel en wil hij geen toeren meer maken en als je de kraan dicht doet dan haalt hij het laatste eruit zeg maar en krijgt hij neit teveel mischien verkeerde theorie maar dit lijkt mij opzich logisch :p
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Fitskie_RX 13-11-2007 18:23 Print reply

Posts: 112
heb vanmiddag even de caburateur schoongemaakt, er zit sproeier 76 in, lijkt me zelf beetje klein bougie is koffiebruin/zwart dus zou er een kleinere inmoeten, maar toen ik hem kocht deed die het goed hoe kan dit dan?

Setup: Alles orgineel met gianelli uitlaat
 
kees2501 13-11-2007 18:33 Print reply

Posts: 522
gsm heeft ook vaak last van bevriezende carb ofzo...
als het sinds kort is kan het daar wel aan liggen...met dit weer kun je daar goed last van hebben denk ik...
en heb geen idee wat je daaraan zo even kan doen...

op de zomer w88 werkt natuurlijk
 
Fitskie_RX 13-11-2007 18:57 Print reply

Posts: 112
dus zal het voorlopig hiermee moeten doen?
 
Arjanus 13-11-2007 19:06 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fitskie_RX
dus zal het voorlopig hiermee moeten doen?


is een bekend probleem van bevriezende carb/spruitstuk bij gsm

dat ie beter gaat lopen als je je benzinekraan dicht doet is logisch omdat ie dan eventjes te weinig benzine krijgt, en dan gaat ie harder lopen

oplossing voor altijd nieuwe (grotere) carb + spruitstuk kopen, ben je voor altijd van het gezeik af, anders heb je daar de komende 5 maanden last van

goedkope oplossing is iig zorgen dat je verwarmingsleidinkjes van je cilinderkop naar je spruitstuk goed open zijn, zodat je zeker weet dat ie goed verwarmt word
dit helpt alleen niet altijd helaas

 
lieber nurburgring als ehering
knulla 13-11-2007 19:37 Print reply

Posts: 2953
Alle GSM's hebben dit probleem, grotere carb moet de oplossing zijn...
 
look its them duke boys!
kees2501 13-11-2007 22:29 Print reply

Posts: 522
k kan ut fout hebben maar me pa heeft abbonement op zoon motorblad
daarin stond een stuk over bevriezende carberateurs enz.
er was iets wat je door je benzine kon mengen waardoor het probleem een stuk minder werd maar heb geen idee wat dat was.
maarja je zou even kunnen informeren enzo.

ik heb dat toen doorgelezen omdat ik zelf ook een gsm had.
maar daar vlak na heb ik die verkocht dus nooit zelf geprobeerd.
 
Fitskie_RX 13-11-2007 22:34 Print reply

Posts: 112
Wat voor caburateur raad je me aan dan? zit nu 12mm op.
en welk spruitstuk?
 
Arjanus 14-11-2007 15:21 Print reply

Posts: 9073
alles behalve origineel is goed
bij ori cilinder zou ik iets van een 16 mm kopen ofzo spruitstuk past van alle brommers met am6 blok , van gsm zelf is iets minder te vinden
 
lieber nurburgring als ehering
Royal Club 14-11-2007 15:22 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
alles behalve origineel is goed
bij ori cilinder zou ik iets van een 16 mm kopen ofzo spruitstuk past van alle brommers met am6 blok , van gsm zelf is iets minder te vinden


zoek een ori tzr spruitstuk in dat geval, die zijn voor 16mm en aan te passen naar 21 als je wil
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
helly 14-11-2007 17:45 Print reply

Posts: 2424
gister in dat weer gereden?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Fitskie_RX 14-11-2007 17:53 Print reply

Posts: 112
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


zoek een ori tzr spruitstuk in dat geval, die zijn voor 16mm en aan te passen naar 21 als je wil


Die van am6 past niet toch? kerel uit me klas had er een besteld voor am6 maar hij zei dat die niet paste.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
gister in dat weer gereden?


ja gister gereden

Vanmorgen deed die weer raar, vanmiddag deed die het goed tot vlak voor huis, heb net die leidingen vervangen waar het kvs door gaat.ook die bocht die bij je carb. zit en bij spruitstuk zat allemaal kalk in enzo leidingen waren ook verstopt.

Er lekte ook iets kvs toen ik die slangen erafhaalde, was niet superveel, heb hem gestart en het niveau in het reservaar bleef tussen max en min in, is goed toch? of duurt het een tijdje voordat die het rond heeft gepompt?
 
helly 14-11-2007 18:38 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fitskie_RX
[...]


Die van am6 past niet toch? kerel uit me klas had er een besteld voor am6 maar hij zei dat die niet paste.

[...]


ja gister gereden

Vanmorgen deed die weer raar, vanmiddag deed die het goed tot vlak voor huis, heb net die leidingen vervangen waar het kvs door gaat.ook die bocht die bij je carb. zit en bij spruitstuk zat allemaal kalk in enzo leidingen waren ook verstopt.

Er lekte ook iets kvs toen ik die slangen erafhaalde, was niet superveel, heb hem gestart en het niveau in het reservaar bleef tussen max en min in, is goed toch? of duurt het een tijdje voordat die het rond heeft gepompt?



ik denk dast het vanzelf weggaat. moet gewoon ff rijden en dan wachten en dan weer ff rijden.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Arjanus 15-11-2007 10:32 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


ik denk dast het vanzelf weggaat. moet gewoon ff rijden en dan wachten en dan weer ff rijden.


gaat niet weg zolang het koud/vochtig weer is

meestal loopt ie de eerste 3 km goed voordat hij begint te kloten, en dan blijft hij ook kloten totdat je thuis ben

k`heb heel wat lopen kloten onderweg totdat ik een andere carb had :P
 
lieber nurburgring als ehering

Dit topic is 2844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved