Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - derbi sende sm 2 takt olie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46227 - derbi sende sm 2 takt olie
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7681 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 12-11-2007 16:06 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotard piloot
jah ik zal het wel effe proberen maar die er nu op zit vonkt goed enzo


dan hoef je niet te verwisselen.

carberateur enzo goed in elkaar, want je brommer rijd op alles.

en niks van die sukkels aantrekken die zeggen dat goedkope olie slecht is.

ik rij al een half jaar zonder luchtfilter en smeer met de allergoedkoopste olie, ook verschillende merken door elkaar. en hij geeft nergens om.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
senda80cc 12-11-2007 16:22 Print reply

Posts: 3434
@mtx-motard
goedkope olie is wel degelijk slecht voor een motor... op kort termijn zal het niet veel uitmaken.. ten eerste zal de goedkope dikke olie veel slechter verbranden.. ok smeert deze vaak niet helemaal goed.. zou zeggen ga zoiezo voor half syntetische olie en als het aan mij ligt koop gewoon goede syntetische olie anders kan je er van uit gaan je je zuiger (misschien zelfs cilinder en lagers) veel sneller moet vervangen waardoor je later nog duurder uitkomt!!!
 
Keep on rockin' in a free world
benellifan 12-11-2007 17:03 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
@mtx-motard
goedkope olie is wel degelijk slecht voor een motor... op kort termijn zal het niet veel uitmaken.. ten eerste zal de goedkope dikke olie veel slechter verbranden.. ok smeert deze vaak niet helemaal goed.. zou zeggen ga zoiezo voor half syntetische olie en als het aan mij ligt koop gewoon goede syntetische olie anders kan je er van uit gaan je je zuiger (misschien zelfs cilinder en lagers) veel sneller moet vervangen waardoor je later nog duurder uitkomt!!!


valt reuze mee zolang je niet meer dan 15k draait vind ik goedkope olie goed zat aangezien de meeste merken van dezelfde fabriek komen
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
supermotard piloot 12-11-2007 20:16 Print reply
Posts: 138
ik heb hem weer aan de loop gekregen maar ik krijg hem nu alleen maar aan als ik ga shoken en hij rookt ook vrij erg
 
supermotard piloot 14-11-2007 13:17 Print reply
Posts: 138
heeft niemand enig idee?? hij loopt wel goed enzo maar hij rookt hardstikke erg
 
supermotard piloot 23-11-2007 19:59 Print reply
Posts: 138
ik heb er nu een andere oliekeering in gedaan maar hij rookt nog steeds ERG kleur rook: wit.hij loopt verder goed maar ik moet sins dien op shoke rijden en als ik zonder shoke dan trekt die hem maar door tot de 6000 en als je meer gas gaaft dan stikt die ofzo

HELP!!!!!!!
 
zeno 23-11-2007 20:19 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotard piloot
ik heb er nu een andere oliekeering in gedaan maar hij rookt nog steeds ERG kleur rook: wit.hij loopt verder goed maar ik moet sins dien op shoke rijden en als ik zonder shoke dan trekt die hem maar door tot de 6000 en als je meer gas gaaft dan stikt die ofzo

HELP!!!!!!!


witte rook duidt op koelvloeistof verbranding

is je koppakking nog wel goed?
 
bier drinken en kut roepen
supermotard piloot 23-11-2007 20:32 Print reply
Posts: 138
zal ik morge drekt kontroleren maar je kan niet zien dat hij veel verliest bij de koelvloeistof tank
 
supermotard piloot 25-11-2007 22:47 Print reply
Posts: 138
ik heb me cilinder enzo er effe af gehaalt, zag ik tot men grote verbazing dat men hele carter vol zat met benzine
 
supermotard piloot 27-11-2007 18:01 Print reply
Posts: 138
ik heb alles nu weer in elkaar zitten en het was allemaal voor niks ,
hij rookt nog steeds verschrikkelijk erg maar hij doet het wel op skoke rijdt die beter dan zonder dat wel
 
harryhouthakker 27-11-2007 18:25 Print reply

Posts: 270
heey ik heb ook gelijk ff een vraagje
in mijn olie reservior zit nu rode 2 takt olie maar ik heb zelf dondeblauwe maakt dat uit als het mengt ?
 
tis zo.. en niet anders !
EnnY 29-11-2007 22:23 Print reply
Posts: 26
Aangezien ik nog stees niet weet hoe ik een nieuwe topic maak:
Ik heb Superplus 98 getankt in mn Derbi Senda, (zat nog 0.5l 95 in) en nu maakt die een zwaarder geluid en er komt veel witte rook en geur uit.
Is dit normaal? alvast bedankt
 
ronge48 29-11-2007 22:26 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: harryhouthakker
heey ik heb ook gelijk ff een vraagje
in mijn olie reservior zit nu rode 2 takt olie maar ik heb zelf dondeblauwe maakt dat uit als het mengt ?


nee maakt niks..heb ik ook allemaal verschillende kleuren


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: EnnY
Aangezien ik nog stees niet weet hoe ik een nieuwe topic maak:
Ik heb Superplus 98 getankt in mn Derbi Senda, (zat nog 0.5l 95 in) en nu maakt die een zwaarder geluid en er komt veel witte rook en geur uit.
Is dit normaal? alvast bedankt


nee is niet normaal..witte rook duidt normaal op een water lek..kijk of je koppakking nog goed is
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
EnnY 29-11-2007 22:30 Print reply
Posts: 26
En wat is de koppaking en verklaart het ook het zwaardere geluid? Mr ik mag toch 98 tanken é?
 
ronge48 29-11-2007 22:32 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: EnnY
En wat is de koppaking en verklaart het ook het zwaardere geluid? Mr ik mag toch 98 tanken é?


koppakking zit tussen je cilinder en je cilinderkop en zorgt dat je kvs niet lekt

het zwaardere geluid heb ik nog ff geen verklaring voor

en 98 mag je gewoon tanken, het schijnt zelfs iets beter te zijn
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap

Dit topic is 7681 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved