Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch start niet (keerring)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46220 - Puch start niet (keerring)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 11-11-2007 1:22 Print topicpost
Posts: 7168
Hallo, ik heb een puch Z-one met std cilindertje 15 bing carb en techno uitlaat.
hij liep met deze setup (en de bijbehorende afstelling) altijd gewoon goed.
maar een tijdje geleden begon hij steeds slechter te lopen en hield er uiteindelijk mee op.

toen heb ik:
-cilinder los gehad (zat wel een krasje in, maar zou wel moeten lopen) veren enz zagen er goed uit.
-carb. helemaal schoon gemaakt en benzine doorstroom gechecked (dus kraantje en vlotter enz. (bougie wordt volgens mij wel nat)
-ontsteking afgesteld (hij vonkt gewoon goed ----> ook met andere bougie geprobeerd).
-voetpakking was nog goed, dus met vloeibare pakking gefixed, koppaking vervangen, en een nieuwe inlaat pakking geknipt (goeie dikke pakking).

later zelfs nog een tomos pakking in gestopt (die zijn dikker en lijken tenminste op een fatsoenlijke pakking, me vader geloofd niet dat dat metalen plaatje werkt)
(toen nadat mijn broertje dacht te helpen en de bougie er scheef indraaide een nieuwe kop erop gedaan).

EN NOG START HIJ NIET!!
als ik aanloop dan geeft hij soms (alleen in het begin, als ik een tijdje heb gelopen niet meer) een of twee slagen maar dan stopt hij weer.

dus ik kijk nog ff naar de bougie, en vindt deze toch wel erg vettig.
dus ik denk aan een kapotte keerring, wat denken jullie??

zo jah?, welke is dit dan??
en wat moet er uit om erbij te komen?
me blok wou ik toch binnekort openmaken, om even me carters te bewerken voor een 70cc tccd.

bij voorbaad dank,
 

mtlover 11-11-2007 1:24 Print reply

Posts: 2372
Gooi es een beetje benzine via het bougiegat naar binnen, wat doet ie dan?

Edit: Zie @ titel (keerring) staan, rookt ie ook enorm, zit er dikke olie in de cilinder?

Over beterweter gesproken, het is voorbaat

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 11-11-2007 om 1:33 uur.
 
Niek de Wildt 11-11-2007 1:38 Print reply
Posts: 7168
goed idee van de benzine in het bougie gat,

verder: hij start niet dus ik kan niet zien of hij rookt

en verder was de cilinder volgens mij niet echt vettig... idd goed punt alweer.

maar ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn, hij vonkt echt goed...
misschien toch benzine toevoer... (ondanks dat ik die al helemaal had nagechecked/schoongemaakt)
toch maar eens wat benzine in bougiegat gooien

merci

 
falco 11-11-2007 9:57 Print reply

Posts: 3724
meng je de benzine zelf?? heb je er niet tè veel olie bijgedaan??
probeer eens een bougie waarvan je zeker weet dat hij het doet. bijv. de bougie van een vriend zn brommer die het wel doet.
 
RXBaz 11-11-2007 12:33 Print reply

Posts: 1879
hoe dik is t "krasje" van jou cilinder? en zat die er al de hele tijd in? heb je m gecheckt op compressie bij de uitlaat?.. ik denk dat t gwoon een gebrek aan compressi is, je hebt vonk en benzine dus... zelfs heel beroerd afgesteld zou ie iig moeten ploffen oid.

miss nog een tip, is je membraan nog wel oké? as deze afknapt hej je geen compressie genoeg meer en beschadigt je cil wand

suc6 met je puch
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Error1991 11-11-2007 14:08 Print reply

Posts: 939
gelukkig heeft een puch Z-one een membraam (kuchkuch)
 
mtx-motard 11-11-2007 14:14 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Error1991
gelukkig heeft een puch Z-one een membraam (kuchkuch)


gewoon een zuigergestuurde inlaat

iig

een poegblok is fucking simple dus niet zo beunen met vloeibare pakking/tomos shit maar gewoon goed puch spul halen.

dan stel je de onsteking af, puntjes 0,35 mm van elkaar af. (dikte van een nagel)

en ff tjekke of hij vonkt
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 12-11-2007 16:04 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


gewoon een zuigergestuurde inlaat

iig

een poegblok is fucking simple dus niet zo beunen met vloeibare pakking/tomos shit maar gewoon goed puch spul halen.

dan stel je de onsteking af, puntjes 0,35 mm van elkaar af. (dikte van een nagel)

en ff tjekke of hij vonkt



lees even goed wat ik zeg, hij vonkt tog... heb ik allemaal netjes afgesteld, en ik beun niet aan met pakkingen.
ik heb alleen de voetpakking die nog behoorlijk nieuw was met vloeibare pakking gefixed en een tomos pakking gebruikt omdat de kop een beetje niet netjes was gevlakt (nu wel weer netjes gemaakt) en hij dus een beetje dikker moest zijn (en die van tomos zijn beter.)
 
mtx-motard 12-11-2007 16:07 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



lees even goed wat ik zeg, hij vonkt tog... heb ik allemaal netjes afgesteld, en ik beun niet aan met pakkingen.
ik heb alleen de voetpakking die nog behoorlijk nieuw was met vloeibare pakking gefixed en een tomos pakking gebruikt omdat de kop een beetje niet netjes was gevlakt (nu wel weer netjes gemaakt) en hij dus een beetje dikker moest zijn (en die van tomos zijn beter.)


beunen dus,

ff heel snel puch pakkingen gaan halen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved