Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - monkey

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 907 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #46206 - monkey
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3895 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stoeptegel 10-11-2007 16:07 Print topicpost

Posts: 3085
eej mensen, ik zit te denken om een monkey aan te schaffen(2ehands).
Ik maak me alleen zorgen om de kwaliteit van die dingen en de zithouding.
Ik heb dadelijk mijn motorrbw, maar ik blijf een brommer nodig hebben omdat op het station alleen maar brommers kan stallen.
Nou leek mij zon mini 4takt honda wel leuk, en handig.
Neemt weinig ruimte in en is zuinig.
IK hoef toch niet erg snel te gaan,heb ik dadelijk wel een motor voor.Dit zijn mijn vragen:
-IK ben plus minus :1,75 meter is de zithouding dan wel confortabel bij die dingen?

-Hebben ze veel onderhoud nodig?het is dan wel 4takt maar het is wel immitatie.

-Is het frame niet iel en wankel?
-JIncheng of skyteam?
-Wat is ongeveer een goede prijs voor een nette originele 2ehands monkey?

Ik heb wel search gebruikt , maar werd niet veel wijzer.

mvg,sander

 
80 cc ownatsj

Mopar 10-11-2007 16:17 Print reply

Posts: 4772
Verwacht geen Honda kwaliteit wat eens goed is, en goed blijft..

Er gaan zat verhalen rond over brekende achterassen en kettingen enz.

Maar ook zat probleemloze dingetjes...

Het motortje zal wel goed blijven als je hem rustig warm rijd, en niet boven de 60km/u opvoert.
Chinees spul is geen Japans spul..

Als het gewoon een soort van beun brommer word om alleen maar naar het station te rijden is het best te doen.

Maar wat je ook kan doen is kijken naar een oude 2e hands Honda, en die keuze zou ik prefereren.
Hoeft ook niet meer als 600eu te kosten..

Desnoods een oude Honda PC50 of Novio.. zo'n dingetje heb ik ook, heeft me 200eu gekost inc. een nieuw gereviseerd blokje..
Ding start na een jaar stilstand in 1x (halve meter) loopt 1:80 ongeveer, rijd gewoon netjes 40~45.
Kan niks aan verrot, en mocht het motortje kapot gaan kan je altijd nog fietsen

Starte ook altijd met hartje winter en een laag sneeuw..

Zijn ideale Woon Werk/School brommertjes, niemand die ze jat (ze zijn gewoon te lelijk/oud) best een verkeerd model als je de schoonheid er niet van inziet, maar degenlijk als geen andere brommer en fuckin zuinig.

Alleen opvoeren is niet aan te raden met deze brommertjes, blokje kan er niet tegen.
Maar als je hem gewoon normaal houd en niet opvoerd blijft het 40jaar goed...
 
RowdyCross 10-11-2007 16:18 Print reply

Posts: 3211
Een vriend van mij heeft een JIncheng Monkey en die is ongeveer 1,75m.
Ik heb er ook nog ff opgezeten , zit eigenlijk heel comfortabel.
Je moet wel je kleppen regelmatig afstellen dacht ik bij 4t.
En hij kan gwn wheely's trekken met dat ding ( nja als hij helemaal achterop zit ) en zo te zien had hij geen moeite mee om hem recht te houden.
Dus frame is gewoon stevig gebouwt.
De prijs weet ik niet.


 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Mopar 10-11-2007 16:21 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Een vriend van mij heeft een JIncheng Monkey en die is ongeveer 1,75m.
Ik heb er ook nog ff opgezeten , zit eigenlijk heel comfortabel.
Je moet wel je kleppen regelmatig afstellen dacht ik bij 4t.
En hij kan gwn wheely's trekken met dat ding ( nja als hij helemaal achterop zit ) en zo te zien had hij geen moeite mee om hem recht te houden.
Dus frame is gewoon stevig gebouwt.
De prijs weet ik niet.




Klep speling moet je van de fabriekant eigenlijk altijd om de 5000km controleren, en indien nodig ff bijstellen.

Maar eigenlijk is er na 5000km nog niks aan de hand, en hoef je het helemaal nog niet af te stellen.
Het is meer een soort zekerheid.

kleppen stellen is 10 minuten werk en je handen blijven schoon..
 
RowdyCross 10-11-2007 16:24 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Klep speling moet je van de fabriekant eigenlijk altijd om de 5000km controleren, en indien nodig ff bijstellen.

Maar eigenlijk is er na 5000km nog niks aan de hand, en hoef je het helemaal nog niet af te stellen.
Het is meer een soort zekerheid.

kleppen stellen is 10 minuten werk en je handen blijven schoon..


Ja ik weet het ook niet percies, ik heb nooit 4t gereden.

Maar was wel af en toe dat hij met de fiets naar school kwam omdat ie z'n kleppen moest laten controlen/stellen

 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Eat My Dust 10-11-2007 16:33 Print reply

Posts: 2562
ik rij op een gorilla
check me gallery maar
zithouding is perfect, trilt niet enzz
ik rij dan wel met een 120cc met een rotor, maar onderhoud is bij mij
om de 1000km kleppen stellen, en olie verversen
voordrest geen omkijken naar
gewoon skyteam nemen veel beter

 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Mopar 10-11-2007 16:34 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]


Ja ik weet het ook niet percies, ik heb nooit 4t gereden.

Maar was wel af en toe dat hij met de fiets naar school kwam omdat ie z'n kleppen moest laten controlen/stellen



Och, dat hoeft niet, als je een 4takt fuckin hard hoort tikken is het tijd om de klep speling bij te stellen.

Hoeft echt niet persee om de 5000km, maar tis gewoon een zekerheidje..
 
Mopar 10-11-2007 16:34 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
ik rij op een gorilla
check me gallery maar
zithouding is perfect, trilt niet enzz
ik rij dan wel met een 120cc met een rotor, maar onderhoud is bij mij
om de 1000km kleppen stellen, en olie verversen
voordrest geen omkijken naar
gewoon skyteam nemen veel beter



Om de 1000km olie verversen ?

1x in het jaar vind ik meer dan genoeg
 
stoeptegel 10-11-2007 18:10 Print reply

Posts: 3085
hmmz een oude damesbrommertj 4takt, vind ik in principe ook niet erg.
Uiterlijk maakt me geen flikker uit.

Alleen zijn die mini brommers wel vet
Eeen snelheid van 60 km per uur zat ik aan te denken.

Ik heb ook gehoord dat die jinchengs die een paar jaar oud zijn(eerste serie dus).Heel veel kinderziektes hebben.
Het beste is dus om gewoon een skyteam te kopen?
Zijn er dan nog specifieke kwaaltje waar ik op moet letten?
(speling op achterbrug,gaar voorvork, gare wiellagers?)
Kwaaltjes die dus echt bij dat type brommer hoort.

En een richtprijs voor een nette skyteam monkey/ lijkt me toch wel 600/700 euro?


 
80 cc ownatsj
Viertakt 10-11-2007 18:13 Print reply

Posts: 3586
Slijtdelen bij de imidaxjes zijn niet allemaal even goede kwaliteit. Daar moet je goed op letten.
 
Viertakt uber alles.
Mopar 10-11-2007 18:16 Print reply

Posts: 4772
Gewoon een goeie 2e hands Honda kopen, als het blokje niet rookt en goed loopt en reageert is het al gauw goed.

e.v.t. onderdelen is dan ook een stuk makkelijker, en wss goedkoper..

Honda is gewoon het beste.


 
Vehikel 10-11-2007 18:19 Print reply

Posts: 2903
Jincheng is idd niet zo heel geweldig, ik zou voor Skyteam gaan.
Over het kleppenstellen zou ik je geen zorgen maken, dat stelt niks voor, en is maar 1x per half jaar/jaar nodig. Zelfs zou je nooit je kleppen stellen blijf je nog heel lang rijden hoor :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vic Vega 10-11-2007 18:27 Print reply

Posts: 81
als je een skyteam koop koop je best ook nieuwe tandwielen en nieuwe ketting maar de blokken en frame's zijn wel goed
zelf heb ik nog met een singa gereden met M-stuurtje dus helemaal plat, heb er mee op brommerreis geweest met een rugzak van 14kilo maar heb niks aan mijn rug gevoeld het enige nadeel is bij lange ritten dat je af en toe eens je benen moet strekken maar voor de rest....
kwa verbruik met een ori monkey zit je met 1 tank ongeveer 250 a 300 km ver (4.5liters)

de foutje waar je moet op leten zijn achterwiel of er geen spel op zit zoja gewoon andere naaf kopen 30euro ongeveer kijk ook effe naar de achterbrug of die niet los zit.
bij singa's van de vroegere jaren zijn er veel gevallen bekent waarvan de stuurhelfthouders tegen de tank aan botsen maar valt te verhelpen ook eeen gevoelig puntje is het voorvering die zou wel een blijven zitten maar goed onderhouden en verder is er niks aan

is heeeeeeeeeel tof om te rijden en wheelie's zijn zeeer makkenlijk.
als je begint met opzetten zal het iets duurder vallen dan van 2t maar ze zijn ook wel vettiger dus
enkele site's hiervoor zijn:
www.m4t.be
www.dax.be
www.fredsbike.be
www.daxdodo.nl


 
[NSR] Never Sucks at Racing + Kijk ook ff bij sales
Name of Steel 10-11-2007 23:30 Print reply

Posts: 3532
Skyteams zijn met wat iets meer ontwikkelde delen opgebouwd, en beter afgewerkt, en naar mijn idee ook iets robuuster ( heb et beidde gehad )

Onderhoud valt reuze mee, al ben ik zelf wel heel erg ijverig met olie verversen ( maar das omdat ik Castrol gratis krijg :P )
Het onderhoud val ook reuze mee, wat je wel moet doen is de brommer regelmatig wassen als je door blubber en modderweer rijd, want er zitten wat roestgevoelige kiertjes in, metname bij het bagagerekje.

verder hoef je kleppen stellen ook niet zo vaak te doen, nalopen kan overgens nooit kwaad, en kost 3 minuten.

Wel in de gaten houden dat alles wat draait goed int vet staat.. ook je tellermechanisme! maar das een kwestie van een snifje spuitvet, kost 10 seconden.. ( echt secondenwerk allemaal ) :P


En mocht er die standaard noppenbanden op zitten, die eraf halen!!




Verder heb je een leuke, en goedzittende brommer, waarvan onderdelen echt extreem goedkoop zijn, en dus ook makkelijk en goedkoop te tunen zijn :p


 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Vuile Beunkoe 10-11-2007 23:47 Print reply

Posts: 6114

 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Dit topic is 3895 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved