Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Sparta 3V opvoeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
BeF: Afstellen carbu...
Project: MTX80s moto...
MF: Het werd weer ti...
BeF: Voorvork keerri...
Project: Rd50 Cafera...
MF: Beste wensen voo...
BeF: zelfbouw
BeF: Nieuwe gebruike...
Project: ThaSuzukiTs...
BeF: Kreidler dice s...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
Motor: Honda MTX-ot
User: RUTGER_86
User: Blukaap
Gallery: MTX80 ot
User: MC Beuner
Project: MTX80s moto...
Motor: Honda Algemee...
User: Blukaap2
Project: Rd50 Cafera...
Bromfiets: Orion Ove...
   Online Users
   Er zijn 1196 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46193 - Sparta 3V opvoeren.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Baron 9-11-2007 18:07 Print topicpost
Posts: 232
Ik wordt over 2 maandjes 16 en wil dan met me sparta 3v gaan rijden, ik wil hem zo rond de 80 echte km/h's hebben als dat zou kunnen, kun je de ori cilinder zo erg opvoeren of moet je dan een andere cilinder eropzetten? en heeft iemand enig idee welke 70cc zou passen?
mvg

http://www.spartabro...&key=3&hit=1

dat is het model.
 
hoi

Vehikel 9-11-2007 18:15 Print reply

Posts: 2903
Dat wordt heel erg lastig, voor Sachs motorblokken is bijna niks voor te krijgen. Homoet (Kreidler winkel) in Soest heeft ervaring met Sachsblokken, misschien dat zij 'm voor je kunnen opvoeren, of iig tips geven. Het zijn echte oldskoolers, ze hebben dus geen internetsite
Teminste, er zit toch een Sachsmotor onder? Of toch JLO?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
erwin fs1 9-11-2007 19:56 Print reply

Posts: 897
ik denk dat je dan het makkelijkst een zundapp/kreidler/fs1 blok pas kunt maken. daar is tenminste nog snel spul voor te krijgen. bovendien zijn die sachsblokken ook echt ontworpen op 45km/h, dus ben ik bang dat je binnnen de kortste keren je krukas de soep in draait
 
vake bej te bange....
-Tom- 9-11-2007 20:16 Print reply

Posts: 4151
Ik denk dat je beter die brommer niet kunt opboeren, want dat is zonde :P zo'n ding kan je wel wat harder laten lopen. Probeer een goede ervaren tuner te vinden, zeg dat je met max iets van een 12mm of 16mm kan rijden (zal vast wel passen, zo'n bing) en originele uitlaat, dan kunnen ze er vaak toch wel een goede 65/70 km/h uit persen.
Maar om het ding 80 te laten lopen kan je beter een andere brommer kopen
 
FTS Member
Vehikel 9-11-2007 21:08 Print reply

Posts: 2903
Ik heb onlangs wel een Hercules gezien, met Sachs motor. Daar hadden ze een 6bak ingebouwd, de cilinder was daarvan bewerkt(dus nog wel 50cc), ik geloof dat Homoet in Soest dat gedaan heeft. Maar iig, die Hercules ging ongelovelijk hard, die had volgens mij heen moeite met de 100.
Dus ik zou eens contact opnemen met Homoet (Niet Homoet 2-wielers, maar Kreidler Homoet), ik denk dat zij je cilinder wel kunnen opfokken.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Henk-88 9-11-2007 21:12 Print reply

Posts: 26703
In de jaren 80 liepen Herculesjes met 50cc standaard al harder dan 80.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Baron 10-11-2007 12:44 Print reply
Posts: 232
ja is sachs blokje, hmm ja ik vind het model wel vet enzo, en voor -Tom-: ja maar 60 is zo'n kutsnelheid!! hij loopt nu ongeveer 55 helemaal standaard, en als ik er dan een andere krukas indoe? zou ik hem dan wel 80 kunnen laten lopen? het is trouwens handschakel, dus om er een 6 bak in te zetten is ook weer zowat
 
hoi
erwin fs1 10-11-2007 13:48 Print reply

Posts: 897
krukas heb je denk ik niet zo veel passende alternatieven voor, bovendien schiet je er voor de snelheid weinig mee op. als je hard wil gaan had je geen sparta moeten kopen
 
vake bej te bange....
-Tom- 10-11-2007 14:03 Print reply

Posts: 4151
Idd, en de sachs blokken waar hierover gepraat wordt in dit topic, zijn van die duitse mokick blokken. En totala niet te vergelijken met de blokken die onder zo'n sparta zitten.
 
FTS Member
Baron 10-11-2007 17:52 Print reply
Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Idd, en de sachs blokken waar hierover gepraat wordt in dit topic, zijn van die duitse mokick blokken. En totala niet te vergelijken met de blokken die onder zo'n sparta zitten.


onder me sparta zijn die beter dan of slechter? punt is ik wil graag weten of ik hem zo hard kan laten lopen, cilinder uithonen, ander carbje erop, ander uitlaatje erop en andere vertanding, dan moet hij de 80 toch wel halen??

@ erwin fs1: nee maar als die krukas dan niet aan kan wil ik een andere, en ik heb die sparta niet gekocht ik heb hem al vanaf me 10e (gekrege van me opa) en ik vind hem er wel vet uitzien dus..
 
hoi
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-11-2007 18:24 Print reply

Posts: 10835
misschien een ander snel blok eronder maken?
ik zou het zonde vinden om dit ding op te voeren, koop er dan een snellere brommer bij...
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-Tom- 10-11-2007 19:16 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baron
[...]


onder me sparta zijn die beter dan of slechter? punt is ik wil graag weten of ik hem zo hard kan laten lopen, cilinder uithonen, ander carbje erop, ander uitlaatje erop en andere vertanding, dan moet hij de 80 toch wel halen??

@ erwin fs1: nee maar als die krukas dan niet aan kan wil ik een andere, en ik heb die sparta niet gekocht ik heb hem al vanaf me 10e (gekrege van me opa) en ik vind hem er wel vet uitzien dus..

Cilinder uithonen maakt geen zak uit. Dat ding zal met zo'n blok in principe nooit hard gaan.
Beter koopje een snelle brommer, het is zowiezo zonde om op te voeren, daar wordt zo'n brommer niet beter van. En voor die snelheden is hij helemaal niet ontworpen
 
FTS Member

Dit topic is 6103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved