Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verschil Nsr H2 en Ge2 cilinderkop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 690 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46192 - Verschil Nsr H2 en Ge2 cilinderkop
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Burningtux 9-11-2007 15:25 Print topicpost

Posts: 242
Even een vraagje...

Vroeger had ik op men nsr een Ge2 cilinderkop op men 65cc malossi. Dit ging loeihard!

Nadat ik mijn motorblok gereviseerd had, heb ik een opmaatkopje gemaakt, deze zou 14:1 compressie moeten geven.

Trok een pak minder hard op dan met de 50cc cilinderkop (minder compressie prolly)

Nu heb ik een nsr H2 cilinderkop erop gezet, dit geeft volgens mij minder compressie dan de Ge2 kop...
Hij trekt harder dan met de opmaat (dit bij een lager toerental ook)

Wat is nu het juiste verschil tussen de H2 en de Ge2 kop?
H2 grotere inhoud?

Thanks

Tux
 

erwin fs1 9-11-2007 20:24 Print reply

Posts: 897
zit het niet meer tussen de oren? dat je het vroeger heel wat vond maar dat je nu meer gewend bent en het dus lijkt als of je vroeger loeihard ging?
 
vake bej te bange....
THOMASJEUHHH 9-11-2007 20:32 Print reply

Posts: 4159
een h2 kop?

en hogere compressie zegt ook niet alles.
dat is slechts 1 vd zoveel dingen die bepalen over het karakter van je brommertje,
 
bwoaahhppp,,..
Burningtux 10-11-2007 18:03 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
zit het niet meer tussen de oren? dat je het vroeger heel wat vond maar dat je nu meer gewend bent en het dus lijkt als of je vroeger loeihard ging?


Ok, ik ben veel meer gewoon dan een brommertje.
Maar vroeger trok ik in zen 1 van de grond.
Dit doet hij nu dus niet meer.
Ik heb nochtans heel de setup nagemaakt, zoals hij vroeger voor de revisie was. Cilinder is nieuw enzo.
Alles hetzelfde als vroeger, tot luchtfilter, en 2-takt olie toe.
Het enige verschil is de cilinderkop.

H2 nu, vroeger Ge2.
Beide 50cc kopjes, ik weet niet of hier een verschil in zit.
Dat wil ik dus graag weten.
 
Burningtux 10-11-2007 18:04 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
een h2 kop?

en hogere compressie zegt ook niet alles.
dat is slechts 1 vd zoveel dingen die bepalen over het karakter van je brommertje,


Ik weet uit ondervinding dat compressie héél veel invloed heeft op het koppel (wat ik persoonlijk belangrijker vind dan het aantal pk's)
En dit is nu juist anders, het koppel...
 

Dit topic is 675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved