Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - pretpakket MT5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4619 - pretpakket MT5
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mikey 9-7-2002?22:32 Print reply
Posts: 2392
zou me brommerboer dat kunne doen of late doen? ik had wel graag een polinitje gehad
anders vind ik er wel iets op

 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
MB50TUNED 9-7-2002?22:28 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

mickey heb je die post van symen niet gelezen ofzow??
voor polini moet je je carters uitfrezen.. en je kan beter een iets goedkopere cil kopen met een betere uitlaat, want zo'n luhao remt af als de tering denk...


Bij eurocilindro moet je heel je cilinderuitvrezen, dat zitten standaard al bobbels in de spoelgangen en de spoelpoorten zitten soms ook nog gedeeltelijk dicht. (ik ben niet in de war met airsal/eurokit) . Polini heeft een 10 keer betere afwerking. En polini gaat hard genoeg zonder in je carter te vrezen... En vergelijk ff een zeta timing en poortvorm met een euro, dan heeft de euro geen leuke timing voor een machine die goed handelbaar/makkelijk te bereiden moet zijn...

En voor een 50 pw zal je je carter moeten opvullen, omdat de spoelgang richting boostpoort in het carter te groot is. Dat doet ook NIEMAND.

Wat ik daarmee wil zeggen is: neem nou maar aan dat dat vrzen in je carter niet nodig is voor dagelijks woon werk/school verkeer. Alleen voor de pro's onder ons.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
mikey 9-7-2002?22:40 Print reply
Posts: 2392
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

mickey heb je die post van symen niet gelezen ofzow??
voor polini moet je je carters uitfrezen.. en je kan beter een iets goedkopere cil kopen met een betere uitlaat, want zo'n luhao remt af als de tering denk...


Bij eurocilindro moet je heel je cilinderuitvrezen, dat zitten standaard al bobbels in de spoelgangen en de spoelpoorten zitten soms ook nog gedeeltelijk dicht. (ik ben niet in de war met airsal/eurokit) . Polini heeft een 10 keer betere afwerking. En polini gaat hard genoeg zonder in je carter te vrezen... En vergelijk ff een zeta timing en poortvorm met een euro, dan heeft de euro geen leuke timing voor een machine die goed handelbaar/makkelijk te bereiden moet zijn...

En voor een 50 pw zal je je carter moeten opvullen, omdat de spoelgang richting boostpoort in het carter te groot is. Dat doet ook NIEMAND.

Wat ik daarmee wil zeggen is: neem nou maar aan dat dat vrzen in je carter niet nodig is voor dagelijks woon werk/school verkeer. Alleen voor de pro's onder ons.


whoohoo thx mb50 tuned, ik wachte al op deze replie thx ben ik ff happy

hoeveel zou ik er dan mee halen met die setup?

[This message is edited by mickey MT5 on 9-7-2002 22:47]
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Jan van Elderen 9-7-2002?23:16 Print reply

Posts: 555
hehehehe,
ik WIL me carter niet eens uitfrezen voor een cilinder.
Stel dat ik hem ook weer std wil maken?
HEb ik mijn carter verneukt,
en btw als je van een biojna std vespa'tje (alleen 13/13 en leo) naar een 70 polini mb'tje met 20 mikuni gaat, dan gaat het al hard genoeg
 
*blurk*
verwijderd 10-7-2002?10:51 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

mickey heb je die post van symen niet gelezen ofzow??
voor polini moet je je carters uitfrezen.. en je kan beter een iets goedkopere cil kopen met een betere uitlaat, want zo'n luhao remt af als de tering denk...


Bij eurocilindro moet je heel je cilinderuitvrezen, dat zitten standaard al bobbels in de spoelgangen en de spoelpoorten zitten soms ook nog gedeeltelijk dicht. (ik ben niet in de war met airsal/eurokit) . Polini heeft een 10 keer betere afwerking. En polini gaat hard genoeg zonder in je carter te vrezen... En vergelijk ff een zeta timing en poortvorm met een euro, dan heeft de euro geen leuke timing voor een machine die goed handelbaar/makkelijk te bereiden moet zijn...

En voor een 50 pw zal je je carter moeten opvullen, omdat de spoelgang richting boostpoort in het carter te groot is. Dat doet ook NIEMAND.

Wat ik daarmee wil zeggen is: neem nou maar aan dat dat vrzen in je carter niet nodig is voor dagelijks woon werk/school verkeer. Alleen voor de pro's onder ons.


volgens mij heb je het over oud type eurocilindro ofniet? ik had het over nieuw type eurocilindro (ATHENA) zonder verf (grijs dus). ik heb die wel eens in m'n handen gehad, zover ik me kon herinneren was ie wel redelijk goed afgewerkt (hoog uit ff paar giet raden weg frezen, maar je hebt wel mooi alu cil met chroom wand en, mooi aansluitende spoelkanalen, en je kunt hem mooi hoog toerig maken.
 
MB50TUNED 10-7-2002?21:32 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

mickey heb je die post van symen niet gelezen ofzow??
voor polini moet je je carters uitfrezen.. en je kan beter een iets goedkopere cil kopen met een betere uitlaat, want zo'n luhao remt af als de tering denk...


Bij eurocilindro moet je heel je cilinderuitvrezen, dat zitten standaard al bobbels in de spoelgangen en de spoelpoorten zitten soms ook nog gedeeltelijk dicht. (ik ben niet in de war met airsal/eurokit) . Polini heeft een 10 keer betere afwerking. En polini gaat hard genoeg zonder in je carter te vrezen... En vergelijk ff een zeta timing en poortvorm met een euro, dan heeft de euro geen leuke timing voor een machine die goed handelbaar/makkelijk te bereiden moet zijn...

En voor een 50 pw zal je je carter moeten opvullen, omdat de spoelgang richting boostpoort in het carter te groot is. Dat doet ook NIEMAND.

Wat ik daarmee wil zeggen is: neem nou maar aan dat dat vrzen in je carter niet nodig is voor dagelijks woon werk/school verkeer. Alleen voor de pro's onder ons.


volgens mij heb je het over oud type eurocilindro ofniet? ik had het over nieuw type eurocilindro (ATHENA) zonder verf (grijs dus). ik heb die wel eens in m'n handen gehad, zover ik me kon herinneren was ie wel redelijk goed afgewerkt (hoog uit ff paar giet raden weg frezen, maar je hebt wel mooi alu cil met chroom wand en, mooi aansluitende spoelkanalen, en je kunt hem mooi hoog toerig maken.



Een nieuwe athena cilinder zou ik zoiezo niet kopen. Er zijn hard stalen zuigerveren geleverd bij cililinders met chrome wand. Er zijn er al een flink aantal vastgelopen...

Bij een cilinder van ruim 200 euro leveren hun een koppakking die niet past. De binnenring is te dik waardoor koelvloeistof blijft lekken (bij mijn vader). Het kan gebeuren, maar toch erg slordig...

Die eurocilindro was waarschijnlijk een oud type, nieuw worden ze niet meer gemaakt in 50 cc. Dat werd me verteld toen ik bij dekker was. Maar aan de andere kant, bij sunder zag ik een paar jaar geleden al een grijze cilinder liggen. Dat is dan ook wel vaag.

Al met al trek ik de conclusie dat euroclindro niet je van het is. Bij polini WEET ik ZEKER dat ik een goede cilinder heb. En daar betaal ik dan liever wat meer voor.

polini kan je ook hoogtoerig maken. En er zit een erg goede zuiger bij, een goede wand en een bijna perfecte afwerking.

Ik weet niet hoeveel je haalt met die setup. Maar zal wel ergens tussen de 90 en 100 liggen met een goede aceleratie.

Spoelgangen zijn trouwens weer op te vullen met alu epoxy.

En waar ik laatst achter kwam is dat er minstens 2 modellen carter zijn. De ene heeft echt een gare flow. En de ander is erg netjes. Weet iemand hier wat meer van?

[This message is edited by MB50 TUNED on 10-7-2002 21:45]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
mikey 10-7-2002?21:47 Print reply
Posts: 2392
lijkt me leuk, heel leuk, jaja leuk
goed goed, maar wat was dat van die cilinder die ruim 200 euro kost?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
MB50TUNED 10-7-2002?21:59 Print reply
Posts: 1054
eurocilindro voor mbx80 ''110'' cc
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
mikey 10-7-2002?22:03 Print reply
Posts: 2392
ah okay
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
NSR-TUNER 10-7-2002?22:43 Print reply
Posts: 128
kweenie hoor, maar op een 50cc luchtgekoeld blok (MB/MT) zou ik dus echt wel voor de 70cc malossi gaan! dat zijn echt master cilinders, ik had er zelf ook een, ging ranzig hard joh, trok goed op, en trok door als een bezopen aap, en op top ging t ook altijd goed hard... je kan er ook heel (zuiver) rustig meerijden en je kan er goed mee racen, de cilinder is ook altijd mooi afgewerkt, en is meestal aardige gatenkaas bij meneer malossi.... maargoed, das allemaal mijn mening

[This message is edited by NSR-TUNER on 10-7-2002 22:54]
 
Blukaap 10-7-2002?22:52 Print reply

Posts: 10008
110 athena LC

Die heeft B3ast op z'n NSR zitten geloof ik, misschien interessant als ie dit even te horen krijgt ?
En athenas hebben toch een nicasil wand ?
Of zijn dat alleen de 70cc's ?

Naja, ik heb dus een Eurocilindro (zat in een gele doos, rode letters met eurocilindro), met 2 aux intakes, zo'n T-inlaat en die is best aardig afgewerkt naar mijn idee (had d'r ffkes op gelet nadat ik jouw ervaringen las).
Alleen de inlaatzooi is prut, daar zitten overal rare uitgefreesde stukken in.
En hij tikt als de tering, maar das dan pech.

[This message is edited by Blukaap on 10-7-2002 22:57]
 
Bastila is lief
NSR RULEZZ 11-7-2002?15:07 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: NSR-TUNER?

kweenie hoor, maar op een 50cc luchtgekoeld blok (MB/MT) zou ik dus echt wel voor de 70cc malossi gaan! dat zijn echt master cilinders, ik had er zelf ook een, ging ranzig hard joh, trok goed op, en trok door als een bezopen aap, en op top ging t ook altijd goed hard... je kan er ook heel (zuiver) rustig meerijden en je kan er goed mee racen, de cilinder is ook altijd mooi afgewerkt, en is meestal aardige gatenkaas bij meneer malossi.... maargoed, das allemaal mijn mening

[This message is edited by NSR-TUNER on 10-7-2002 22:54]


hu met mijn 70zeta kan ik helemaal niet rustig rijden ik moet de heletijd gas bijgeven om rustig te rijden niet echt soepelrijden dus
maar volgas rijd i redenlijk vlot door
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Dit topic is 1756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved