Vuile Beunkoe |
8-11-2007 22:25 |
Posts: 6114 |
Ga je het een netjes recht doen, en het ander krom.
doe dan allebei krom dan heft het misschien elkaar op :+
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Erik 39 |
8-11-2007 22:25 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ik betwijfel of het aan de kop ligt. Die kan toch niet ff in 1x gaan lekken met het eraf halen. Heb je wel een originele pakking? niet voor een 70 oid?
Nee weet ik, lijkt mij opzich ook sterk, maar zitten wat braampjes op enzo, en volgens mn pa is het wel goed om hem ff te vlakken, dan is dat iig weer 100%.
Het probleem moet toch ergens vandaan komen, dus dit wil ik zowieso proberen.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
8-11-2007 22:47 |
Posts: 17929 |
ga langs motorrevisie bedrijf, dan ist goed en kost t max 10 euro
|
|
|
|
ploe |
8-11-2007 22:49 |
Posts: 635 |
wel een beetje overdreven op een draaibank
moet je maar net iemand kennen die dat even kan
het maakt toch niet uit of de kop iets scheef is dat is dan zo weinig daar merk je echt helemaal niets van als hij maar vlak is
gewoon korrel 1000 op een glasplaat en in alle richtingen schuren
|
|
www.placeonearth.nl |
|
ironbird |
8-11-2007 23:05 |
Posts: 1096 |
Idd, gewoon met een schuurpapiertje op een gladde plaat. Kan je weinig mis mee doen...
Revisiebedrijf ed is nergens voor nodig. Als het maar gewoon om wat "op te frissen" is...
|
|
|
|
-Bassie- |
9-11-2007 9:05 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ploe
wel een beetje overdreven op een draaibank
moet je maar net iemand kennen die dat even kan
het maakt toch niet uit of de kop iets scheef is dat is dan zo weinig daar merk je echt helemaal niets van als hij maar vlak is
gewoon korrel 1000 op een glasplaat en in alle richtingen schuren
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ironbird
Idd, gewoon met een schuurpapiertje op een gladde plaat. Kan je weinig mis mee doen...
Revisiebedrijf ed is nergens voor nodig. Als het maar gewoon om wat "op te frissen" is...
als jullie nou een lezen.
dan gaat het er om dat hjij koelvloeistof en niet om meer vermogen.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
PRO TUNING |
9-11-2007 10:03 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik wil mn Senda kop vlakken op n glasplaat.
Welke commandant kan ik hiervoor gebruiken? (daar kan ik toch commandant voor gebruiken?)
Erik
Pak een stuk vlak glas - leg hierop een stuk waterproof schuurpapier (A4 formaat) korrel 800.
Spuit dit schuurpapier in met b.v. WD 40 , en maak draaiende bewegingen op het schuurpapier met je cilinderkop.
Regelmatig opnieuw inspuiten met WD 40 ,en na verloop van tijd zie je dat het vlak helemaal draagt.
|
|
|
|
RM-sm |
9-11-2007 10:11 |
Posts: 3908 |
beter doe je het maar gewoon niet met een schuurpapier/glasplaat.
want de kans dat jij je cilinder kop verneukt is heel groot.
en dan nog eventjes iets.
als jij ben een std derbi senda cilinder die gaat afvlakken, dan vlak je ook je ontbrandings ruimte af! weet niet als je daar rekening mee heb gehouden?.
maar ook die geul waar die rubbere ringen/pakkings inleggen en zal die dus hellemaal niet meer goed zitten.
beter koop je voor 8 euro gewoon nieuwe pakkings, pakkings smeer je een klein beetje in met olie en je plaats ze in je cilinder. draai ze kruislinks vast, en daarna met de krachtsleutel op de juiste krachgt vast draaien zodat iedere bout even strak zit.
|
|
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared |
|
Erik 39 |
9-11-2007 16:26 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RM-rr
beter doe je het maar gewoon niet met een schuurpapier/glasplaat.
want de kans dat jij je cilinder kop verneukt is heel groot.
en dan nog eventjes iets.
als jij ben een std derbi senda cilinder die gaat afvlakken, dan vlak je ook je ontbrandings ruimte af! weet niet als je daar rekening mee heb gehouden?.
maar ook die geul waar die rubbere ringen/pakkings inleggen en zal die dus hellemaal niet meer goed zitten.
beter koop je voor 8 euro gewoon nieuwe pakkings, pakkings smeer je een klein beetje in met olie en je plaats ze in je cilinder. draai ze kruislinks vast, en daarna met de krachtsleutel op de juiste krachgt vast draaien zodat iedere bout even strak zit.
Dat laatste heb ik ook gedaan, maar dat kan het nooit wezen.
Btw gaat het niet echt om vlakken, maar meer gewoon ff netjes maken.
Ik heb gister ontdekt dat ook de voetpakking nog 100% hetzelfde was, kan dit het probleem (koelvloeistof komt in de cilinder, ligt op de zuiger) ook zijn? Nee toch? Bij derbi wordt niet via carter gekoeld, maar blijft het boven in de cilinder zo ver ik kan zien.
Hij lekte daar wel iets (bij de voet, dus)
Pakkingen heb ik nieuw, heb nu 100% de goede.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
ironbird |
9-11-2007 16:34 |
Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]
[...]
als jullie nou een lezen.
dan gaat het er om dat hjij koelvloeistof en niet om meer vermogen.
Ja? Waaruit leid jij af dat we dat niet weten
En jouw post is hélemaal vaag geschreven
|
|
|
|
Almer |
9-11-2007 16:42 |
Posts: 3325 |
Gewoon op glasplaat, gaat prima. Draaibank, vlakbank, freesbank of whatever is onnodig veel werk, en beter wordt het er niet van dan met de glasplaat .
@ MT5-HAN; kop kan wel gaan lekken door te vast draaien, dus dit kan ook bij montage gebeurt zijn !
@ Erik: Je hebt je kop toch wel met de momentsleutel vastgezet? 18 - 23 Nm is genoeg.
Dit bericht is gewijzigd door Almer op 9-11-2007 om 16:43 uur.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Razor |
9-11-2007 17:27 |
Posts: 1554 |
Draaibank, vlakbank is allemaal overdreven.
Alleen als er iets heel scheef is gemaakt dan heeft dat nut, want dat kan je niet met de hand eraf schuren (mbv een glasplaat).
Maar blokken, koppen, cilinders afvlakken gaat meer dan prima op een glasplaat! Ik ken een goede tuner die al 38 jaar z'n vak doet en doet het ook mbv glasplaat.
Hij gebruikt gewoon een fijn soort polijst/schuurpaste en brengt dat met druppels olie aan op een glasplaat. En vervolgens heel lang ding eroverheen schuren.
Maar al met al, denk ik dat dit in jouw geval niet nodig is maar gewoon aan iets anders ligt. Houd ook rekening als je gaat vlakken hoeveel je eraf haalt (ivm compressie, squish, pakkingen enz enz)
suc6
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Erik 39 |
9-11-2007 17:44 |
Posts: 15088 |
T'is gewoon de bedoeling hem weer ff netjes egaal te maken, braampjes eraf enzo, voor zo ver die er zitten, er zal dus lang geen 0.5 mm afgaan.
verder: Ik heb ze niet vastgezet met momentsleutel, was dit wel van plan maar hebben we niet. Weet je zeker dan ca. 20Nm goed is?
Ik heb hem btw niet té gek aangedraaid hoor. Gewoon dat ie goed vast zat.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Razor |
9-11-2007 17:59 |
Posts: 1554 |
Heb ook wel eens gehad dat na een tijdje cilinderbouten los kwamen of dat ik hem gewoon niet goed had vast gedraaid. Draai ze eens allemaal een half slagje door (zonder extreem geweld)
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Erik 39 |
9-11-2007 18:00 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
Heb ook wel eens gehad dat na een tijdje cilinderbouten los kwamen of dat ik hem gewoon niet goed had vast gedraaid. Draai ze eens allemaal een half slagje door (zonder extreem geweld)
Ja kheb ze normaal vastgezet, dat lijkt me het probleem niet, maar wat is het probleem wel
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|