Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakel probleem met de Mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 841 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46184 - Schakel probleem met de Mt5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derk 8-11-2007 19:05 Print topicpost
Posts: 61
Hallo,

ik wou van de week ff op het mais land knappen maar hij schakel nouwelijks de een zit ergens midden in en de vrij ook ergen hij zegt ook geen klik meer en in andere versnellingen kan ik hem niet krijgen weet iemand wat ik kan doen of wat me dit gaat kosten om te maken hij start nu wel maar valt zo weer uit

p.s schakel as en pedaal zit vel vast
 

mblover 8-11-2007 19:11 Print reply

Posts: 5391
Wat voor een brommer?
Wat heb je er aan gedaan als laatste?
Heb je al iets geprobeert om hem te fixen?

Edit:
Een honda dus...
Denk dat je blok los moet... eerst even koppelingsdeksel en koppeling eraf en kijken of die schakelbloem en die hefboom nog goed zit.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 8-11-2007 om 19:18 uur.
 
derk 8-11-2007 19:19 Print reply
Posts: 61
wtf is een schakelbloem en die hefboom en welke koppelingsdeksel ik heb er alleen nieuwe olie op gedaan

 
benellifan 8-11-2007 19:22 Print reply
Posts: 1553
dan zal je er verkeerde olie in hebben gedaan denk je ook niet

Ga naar de bromzaak in de omgeving en vraag om olie voor jou brommer en noem het type er dan bij aldi olie etc mag er niet in dan gaat het zootje stuk!!
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
mblover 8-11-2007 19:22 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derk
wtf is een schakelbloem en die hefboom en welke koppelingsdeksel ik heb er alleen nieuwe olie op gedaan



Dat zit in je blok, iemand die weleens een honda blok los heeft gehad weet wel wat ik bedoel.
Ik denk dat het verstandig is als jij daar niet meteen in je uppie aan begint maar even iemand erbij haalt die dat vaker gedaan heeft, eenmaal een keer gezien dan stelt het niet veel meer voor, maar voor de eerste keer is het makkelijker als iemand anders ff meehelpt.

Maar heb je er wel de goede olie in gegooit? Dus 10w40 voor natte plaat koppeling? En dan ook de goede hoeveelheid (Dus tot hij uit het tapgaatje komt lopen)?
 
derk 8-11-2007 20:14 Print reply
Posts: 61
neej er kan nog wel heel wat olie bij en ik weet niej of ik de goeie heb dacht ik wel motor olie van ok maar gewoon olie bijvullen maar dan is en blijft ie toch kanpot
 
Jeffer 8-11-2007 21:34 Print reply

Posts: 468
er kan nog heel wat olie bij en je weet niet welk type olie je hebt..klinkt goed
 
Plop?
flip_nsr_80cc 8-11-2007 21:46 Print reply

Posts: 597
ik denk iets met uw versnelings bak (was je zelf nog niet ahcter ofzow )

ma inderdaad FF EEN BLOKJE OPENTREKKEN ALLEEN ZONDER ERVARING = een HEEL erg stom plan (heb er ervaring mee

ma lokale bromboer kan dit meestal wel

of zoek iemand op in landbouwvoortuigen die moeten vaker dingen opentrekken en dan overal goed na kijken hoe behoort het nouw ijgenlijk


 
i cant spel, dus zeur niet
mblover 8-11-2007 22:07 Print reply

Posts: 5391
Aangezien je met die olie stomweg wat hebt lopen prutsen lijkt he me verstandig om dat eerst eens uit te sluiten voordat je het blok open haalt.

Gooi eerst die olie er maar uit (even warmdraaien, vervolgens aftapplug los en olie eruit laten lopen, pas op dat je je klauwen niet brand)

Ga vervolgens fatsoenlijke 10W40 olie halen en die moet geschikt zijn voor natte plaat koppeling! (Motul, Castrol, weet ik wat).

Dan haal je de peilschroef uit je blok, zit bij je kickstart, en moet normaal met een sleutel 10.

Dan vraag je iemand om je brommer rechtop te houden en dan gooi je rustig wat olie in het blok, totdat de olie langzaam door het gaatje komt lopen. Daarna zet je je brom weer op de standaard en draai je dat schroefje en de dop er weer in.

Als de olie die je nu hebt geschikt is en je weet dat heel zeker kan je ook van deze olie het peil even controleren en in orde brengen.

edit:
@Flip,
lokale bromboer is meestal wel prijzig om ff blokkie van een ragbrommer open te trekken. Beter zoek je een bffer in de buurt die je een dagje wil komen helpen.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 8-11-2007 om 22:08 uur.
 
derk 9-11-2007 13:05 Print reply
Posts: 61
olie was wel de goede maar er kan nog zeker 13cm bij totdat hij bij dat dopje komt wat je er af moet draaien om olie in te doen

moet je eerst dat ding bij de kickstarter los draaien en dan olie?????
 
derk 10-11-2007 17:26 Print reply
Posts: 61
wrom reageert er niemand op mijn vraag???
 
ikkejw 10-11-2007 17:29 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derk
olie was wel de goede maar er kan nog zeker 13cm bij totdat hij bij dat dopje komt wat je er af moet draaien om olie in te doen

moet je eerst dat ding bij de kickstarter los draaien en dan olie?????




rechtop houden, moertje achter de kickstart losdraaien, dan olie erin gieten en ophouden zodra de olie door het gaatje komt lopen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved