Aangezien je met die olie stomweg wat hebt lopen prutsen lijkt he me verstandig om dat eerst eens uit te sluiten voordat je het blok open haalt.
Gooi eerst die olie er maar uit (even warmdraaien, vervolgens aftapplug los en olie eruit laten lopen, pas op dat je je klauwen niet brand)
Ga vervolgens fatsoenlijke 10W40 olie halen en die moet geschikt zijn voor natte plaat koppeling! (Motul, Castrol, weet ik wat).
Dan haal je de peilschroef uit je blok, zit bij je kickstart, en moet normaal met een sleutel 10.
Dan vraag je iemand om je brommer rechtop te houden en dan gooi je rustig wat olie in het blok, totdat de olie langzaam door het gaatje komt lopen. Daarna zet je je brom weer op de standaard en draai je dat schroefje en de dop er weer in.
Als de olie die je nu hebt geschikt is en je weet dat heel zeker kan je ook van deze olie het peil even controleren en in orde brengen.
edit:
@Flip,
lokale bromboer is meestal wel prijzig om ff blokkie van een ragbrommer open te trekken. Beter zoek je een bffer in de buurt die je een dagje wil komen helpen.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 8-11-2007 om 22:08 uur.
|