Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80cc blok met 125 cc athena.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46182 - 80cc blok met 125 cc athena.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9927 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wipe-out 9-11-2007 9:29 Print reply

Posts: 7672
Even voor de duidelijkheid, want ik zie in het begin van het topic wat dingen die niet kloppen over de (werkelijke) inhoud van de cilinders:

Luchtgekoelde 80cc+ cilinders voor MB/T 80 hebben in werkelijkheid ook echt de cilinderinhoud die ze in de naam dragen.

Eurocilindro (=Athena) heeft +- 125cc, Malossi heeft ook echt +- 110cc, enz.



Watergekoelde cilinders voor 80 blokken (MBX 80) hebben minder cc's dan de naam doet vermoeden.

125cc Athena heeft 98cc, de 110 Malossi heeft 93cc.
 
Niek de Wildt 9-11-2007 9:52 Print reply
Posts: 7168
een opmaat is natuurlijk het beste, maar als dat geen optie is zal ik een crosseruitlaat (laten) verlassen.
en als derde optie een homoet racing special

 
Baasbas 9-11-2007 10:24 Print reply
Posts: 2176
110 (116cc) Malossi is ongetuned gewoon de cilinder met de meeste potentie.. Ongetuned heeft een gast hier op het forum er 18.8 pk mee gebankt..

correct me if I'm wrong, maar dat is volgens mij nog niemand met een andere cilinder gelukt?



Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 9-11-2007 om 10:37 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
- Kevin - 9-11-2007 12:42 Print reply

Posts: 8086
Ten eerste gaat het hier hoogstwaarschijnlijk om AC cilinders en niet om LC cilinders aangezien Lesley een Honda MB heeft. Buiten dat worden er ook veel dingen fout opgegeven en vergeleken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
110 km/h haal je niet met een ori 80cc. (ook niet bewerkt)

ik heb 110cc malossi getuned en 24 mm vlakschuif en 110cc opmaat gedraaide kop en ik haal 95.

of je zou hem heel zwaar moeten vertanden. maar ga er maar van uit dat je met een 80cc niet boven de 100 uitkomt. (echte kilometers)



Dit is echt heel apart. Ik heb zelf een Malossi 110cc (lees 113cc) op mijn Honda MT8. Cilinder is niet bewerkt, al het andere wel. Ik heb met ori ontsteking een top van 140 a 145 echte kilometers gehaald, dit was wel met de zwaarste vertanding die erop kon: 17 / 35. Naar mijn idee kon het nog wel harder. Ook had ik geen opmaat uitlaat.

Toen ik nog tandwiel verhouding 16 / 38 had trok die ernstig hard op en had een top van 125 echte kilomters. In de eerste 3 versnellingen kwam het voorwiel met gemak van de grond.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
ik heb zelf een 110cc malossi (93 echte cc's) heerlijk koppel cilindertje, heb hem zelf bewerkt (fluiters) en 24 carb spruit en powerbox (4 kleps membraam), kop uitgedraaid, std ontsteking (afgedraaid vliegwiel).
verlaste crosser uitlaat.
heel goed afgesteld
en daarmee 140 km/u en wheelies in ze 3.

import raad ik je af.
autisa is moeilijk te krijgen en ik weet niet of er een watergekoelde versie van is??
125 athene/euro slijt als de nete, dus als je kms wil maken raad ik 110 malossi aan


Dit is dus een Malossi LC cilinder en deze gaat niet op een MB, tenzij hij een watergekoeld blok heeft, maar daar ga ik nu even niet van uit.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt

klopt, athena meer een toeren cilinder, en malossi meer koppel cilinder.
maar het licht er maar net aan wat hij ermee wil.
ik rij 15 heen en 15km terug naar school


Dit is precies andersom. Athena 125cc is een koppel cilinder en de Malossi 110cc is een echte toerenbeuker.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda


neem is foto's man!

afbeelding

beste poorten dacht ik zo.




Hmm zitten wel 2 gietonzuiverheden in, bij je poorten, waarvan ik niet vrolijk zou worden, zeker niet als je er meer vermogen uit wilt halen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
Even voor de duidelijkheid, want ik zie in het begin van het topic wat dingen die niet kloppen over de (werkelijke) inhoud van de cilinders:

Luchtgekoelde 80cc+ cilinders voor MB/T 80 hebben in werkelijkheid ook echt de cilinderinhoud die ze in de naam dragen.

Eurocilindro (=Athena) heeft +- 125cc, Malossi heeft ook echt +- 110cc, enz.

Watergekoelde cilinders voor 80 blokken (MBX 80) hebben minder cc's dan de naam doet vermoeden.

125cc Athena heeft 98cc, de 110 Malossi heeft 93cc.


Hier sluit ik me dus bij aan, deze worden hier veelvuldig door elkaar gehaald.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
110 (116cc) Malossi is ongetuned gewoon de cilinder met de meeste potentie.. Ongetuned heeft een gast hier op het forum er 18.8 pk mee gebankt..

correct me if I'm wrong, maar dat is volgens mij nog niemand met een andere cilinder gelukt?


Dit is correct, alleen hebben mijn Malossi cilinders (Honda MT8) 113 cc's. Deze cilinder heeft heel veel tuningspotentie. Check mijn gallery MT8 maar voor wat leuke foto's en spullen zoals die Malossi cilinder. Ik zou trouwens minimaal een 28 mm carb nemen, meer kan altijd natuurlijk. Leuke vlakschuif wil het altijd wel goed doen.

Oja hier de link naar een MB8 van Jasper, ook een Malossi 110 cc met top rond de 140 km/h:

http://www.brommerfo...rofile/voertuig/3022

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 9-11-2007 om 12:58 uur.
 
Barrel 9-11-2007 13:00 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Dit is echt heel apart. Ik heb zelf een Malossi 110cc (lees 113cc) op mijn Honda MT8. Cilinder is niet bewerkt, al het andere wel. Ik heb met ori ontsteking een top van 140 a 145 echte kilometers gehaald, dit was wel met de zwaarste vertanding die erop kon: 17 / 35. Naar mijn idee kon het nog wel harder. Ook had ik geen opmaat uitlaat.

Toen ik nog tandwiel verhouding 16 / 38 had trok die ernstig hard op en had een top van 125 echte kilomters. In de eerste 3 versnellingen kwam het voorwiel met gemak van de grond.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 9-11-2007 om 12:58 uur.


Hier sluit ik me bij aan, een neef van mij reed met een bewerkte 80cc ori LC ruim 130 en ook nog wheelies in zn 3. dus dan doe je toch iets niet goed..
 
Maar dat is mijn mening...
harm0ss 9-11-2007 13:36 Print reply

Posts: 1247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barrel
[...]


Hier sluit ik me bij aan, een neef van mij reed met een bewerkte 80cc ori LC ruim 130 en ook nog wheelies in zn 3. dus dan doe je toch iets niet goed..


130 op z'n malossi teller zker? dat haal je nooit met een 80 lc ook al is die iets bewerkt
 
Citta92 9-11-2007 16:34 Print reply

Posts: 614
130 vind ik hard zat, ik ga nu blok kopen met athena 125 cc en 80cc blok.
Ik duw tydelijk mijn dell orto 21mm eronder.(even geen geld verder)
Ik ga hem perfect afstellen en wil gewoon rond top van 120/130 eindige.
Ik heb pas nieuwe achterbrug enz, dus dat zit neem ik aan goed.

Verder nog dingen die ik moet bewerken? kan mijn homoet 70cc pijp eronder of niet?
 
- Han - 9-11-2007 16:38 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Oke , ik neem er een 125 athena bij.
Wat voor uitlaat raden jullie me dan aan?
MVg ik heb nu homoet 70cc special erop zitten die gaat denk niet meer passen.


zal niet goed lopen

en trouwes, alshet om mt/mb/mtx-ot gaat past die niet eens
 
<10.000 posts
Citta92 9-11-2007 16:46 Print reply

Posts: 614
het gaat om een mb.
hoezo slecht lopen? proma 80cc pijp wel goed dan, opmaat is zo prijzig.


 
- Han - 9-11-2007 16:49 Print reply

Posts: 9667
hij past zoiezo niet, dus daar hoef je4 verder neit over te gaan denken.


probeer gewoon een homoet 110 pijp ofzo. Proma weet ik niet. Ik ga er daluk ook mee rijden, maar dat duurt ngo effe
 
<10.000 posts
Citta92 9-11-2007 16:49 Print reply

Posts: 614
waar kan je die kopen dan?
 
- Han - 9-11-2007 16:50 Print reply

Posts: 9667
weeet ik niet, maat van me had em liggen
 
<10.000 posts
THOMASJEUHHH 9-11-2007 16:51 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
waar kan je die kopen dan?


50cc.nl
motoimport.nl
marktplaats.nl
massink.nl(bellen)
honda-m-shop.nl
enz enz

en wat honda mt8 zegt klopt helemaal!
en je kan wel serieuze snelheden halen met honda's

 
bwoaahhppp,,..
Citta92 9-11-2007 17:03 Print reply

Posts: 614
Maak me niet uit dat ik zulke snelheden haal hoor, ik rij toch gemiddeld 70.
Alleen wil genoeg power hebben dat ik afentoe ook kan janken.
Zal zo 80blok snel gaar worden ivm 125cc cilinder, is wel even 45cc meer dan wat die mag hebben.


 
S.Z.O. huug 9-11-2007 17:15 Print reply

Posts: 692
snel gaar worden ligt aan jezelf. Hoedat je hem afsteld en er mee rijd. Ik rij nu 2 jaar met een 125 athena en hij rijd nog steeds als een dolle en blok is ook nog hartstikke goed. Persoonlijk vind ik een 24 mm de mooiste carb voor zowel 110 als 125 cc. Is niet te groot en niet te klein. net als 30,32,34 mm achter je cilinder hangen is allemaal flauwekul want je zal er niks mee winnen behalve sneller tanken.
 
just keep driving

Dit topic is 9927 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved