Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1021 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #46181 - ontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 767 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vroembroem 8-11-2007 18:05 Print topicpost
Posts: 617
ik word echt helemaal gek van de ontsteking van me mt.
het gebeurde het eerst toen ik 200m van huis vandaan was en weer wou omkeren naar huis. me brommer liep stationair en viel ineens uit, k dacht nee he . maar jah dus hij ging niet meer aan en mocht dus schaamtelijk naar huis lopen .
eindelijk thuis aangekomen alles nagecheckt, toen kwam ik erachter dat me bougie geen vonk meer gaf. ik dus alles nalopen: nieuwe bougie, alles doorgemeten. daaruit bleek dat de waarde van de weerstand bobine niet klopte. ik dus nieuwe bobine gehaald met nieuwe bougie dop, gemonteerd en het zaakje gaf weer een vonk, ik dus proberen te rijden. hierbij maakte hij maar een paar slagen en deed daarna niks meer. ik weer controleren op een vonk en nu gaf ie ineens geen vonk meer
ik nog van alles proberen: opnieuw aansluiten en aarden. maar ik krijg nog steeds nul op reqest. heeft er iemand een idee wat ik nog kan doen om het zaakje weer vonken/rijdend te krijgen?
 

benellifan 8-11-2007 18:14 Print reply
Posts: 1553
condensator naar de tievus
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
mtx-motard 8-11-2007 18:15 Print reply

Posts: 14947
ontsteking helemaal naar rechts

daarna: alle draden controleren,

(heb je een kabelboom?)

en ff ander cdi proberen dan.

met een bougie die zeker werkt testen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 8-11-2007 18:17 Print reply

Posts: 13830
gewoon pink in de bougidop doen, en hopen dat hij niet vonkt.


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx-motard 8-11-2007 18:19 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
gewoon pink in de bougidop doen, en hopen dat hij niet vonkt.




k wee tniet wat voor pink jij hebt, maar mijntus past er lekker niet in.

ff je bougie dop eraf, kabel in je hand en met zelfde hand ook cilinder(kop) vast houden. als hij vonkt voel je het wel.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 8-11-2007 18:20 Print reply

Posts: 13830
huuh, weet niet wat voor bougidop jij hebt, maar mijn pink past met wat wringen gewoon in de bougi dop.

en je hoeft je kop niet vast te houden, als hij vonkt voel je het sowieso wel
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
helly 8-11-2007 18:42 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
huuh, weet niet wat voor bougidop jij hebt, maar mijn pink past met wat wringen gewoon in de bougi dop.

en je hoeft je kop niet vast te houden, als hij vonkt voel je het sowieso wel


je hoeft bij mij helemaal niks te doen gewoen bougiedop en draad vastpakken en starten
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
vroembroem 8-11-2007 19:00 Print reply
Posts: 617
jah gedaan dus, enne eerst ook gekeken of ik een vonk zag als me bougie tegen de cil aanzat maar geen vonk. kan iemand me precies vertelen aan welke kant de bobine geaard hoort te zijn en welke draad nog meer geaard hoort te zijn.
 
derbi-dude 8-11-2007 19:28 Print reply
Posts: 163
ik had het zelfde dat hij maar heel soms vonkte (witte vonk) ook condensator vervangen heb nu weer een constante mooie blauwe vonk dus is het proberen waart zekker voor die ong ยค5

veel succes
 
christianos 8-11-2007 19:53 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
huuh, weet niet wat voor bougidop jij hebt, maar mijn pink past met wat wringen gewoon in de bougi dop.

en je hoeft je kop niet vast te houden, als hij vonkt voel je het sowieso wel

je weet dat zo'n vonk potentieel dodelijk kan zijn voor bepaalde mensen he (zwak hart..blabla..) lijkt me dus niet echt een methode om hier aan te prijzen.


 
Tommyofzo 8-11-2007 19:56 Print reply

Posts: 6934
em.. mt'tjes werken niet met een condensater dat zit bij de cdi in
 
mtx-motard 8-11-2007 20:03 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
em.. mt'tjes werken niet met een condensater dat zit bij de cdi in


ze bedoelen de spoel

iig zonder de cilinder vast te houden werkt niet, mijn kisten aarden niet

@ chris

is maar zacht vonkje, als je dat niet overleeft, overleef je MT ook niet
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
vroembroem 9-11-2007 11:01 Print reply
Posts: 617
maar k had de weerstand van de spoelen ook doorgemeten (zwart/rode en groene draad en nog zoiets). de waardes waren nog binnen de tolleranties volges mij iets van 50-300ohm. dan hoort het toch gewoon te werken?
 
jd boer 9-11-2007 11:20 Print reply

Posts: 6005
andere cdi schreeuwen ze hier toch
 
rs1sprintuhr
vroembroem 9-11-2007 18:26 Print reply
Posts: 617
kheb de originele denshigen en de gene die ik erop zat geprobeerd (das 'n daytona). nu deed de denshigen het nog wel toen ik hem eraf haalde, dus het lijkt me sterk dat het daaraan ligt.
hmmmmm, mischien toch maar hpi ofzo halen.
 

Dit topic is 767 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved