sibren |
8-11-2007 14:21 |
Posts: 191 |
de stand van dat wormpje kun je veranderen door er een korter boutje in te doen.. of een moertje op het boutje te draaien.. zo zal het boutje minder snel je drukstift raken.. en kan je wormpje dus een stukje tegen de klok in draaien..
|
|
|
|
suzukitsxpower |
8-11-2007 14:24 |
Posts: 38 |
die drukstift(wat jij noemt ijzeren staaf ) krijg je er zoiezo nooit met de hand in. dat gaat altijd zwaar, maar dat gaat lichter als je je koppeling handel inknijpt. omdat je koppeling handel als hefboom werkt maar dan moet je eerst dat hefboompje op die wokkel goed zetten. als het goed is zit er een draad eind op die wokkel die je kunt verstellen.. dat draadeind drukt precies op de drukstift. en die zal je een paar slagen uit moeten draaien.. en weer vast zetten! ingewikkeld verhaal dus als je het niet snap zeg het dan
|
|
2x suzuki ts50x , pitbike 125cc:) |
|
TSX-Rider |
8-11-2007 14:43 |
Posts: 546 |
ja inderdaad, als ik je goed begrijp moet je dus dat stukje schroefdraad wat door het wokkeltje heen zit (en waar de drukstift mee word vastgemaakt) een eindje verder erin draaien zodat de drukstift niet recht naar beneden of helemaal horizontaal komt te staan maar schuin naar beneden.
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Christian-tsx |
8-11-2007 14:43 |
Posts: 856 |
officieel zit in het wormwiel een klein draatstangetje met in de kop van het draadeindje een vorm voor de schroevendraaier. zo kun je em gemakkelijk uit en in draaien.
je draait precies goed in of uit zodat het heveltje schuin naar beneden staat, zodat je de kabel goed kunt bevestigen.
dan draai je het moertje wat op het draadstangetje zit vast.
hoop dat je het snapt. is beetje moeilijk verhaal.
|
|
|
|
TSX-Rider |
8-11-2007 14:47 |
Posts: 546 |
ik snap hem helemaal , super bedankt. ik ga het zo gelijk proberen. Zou trouwens het heveltje gelijk weer terug moeten veren na dat je hem hebt ingedrukt door middel van de koppelingshendel?
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
sibren |
8-11-2007 14:49 |
Posts: 191 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
ik snap hem helemaal, super bedankt. ik ga het zo gelijk proberen. Zou trouwens het heveltje gelijk weer terug moeten veren na dat je hem hebt ingedrukt door middel van de koppelingshendel?
ja.. als alles gemonteerd is natuurlijk wel ja... anders zou je onder rijden ook moeten wachten tot je koppeling eens een keer op komt... deze moet gelijk weer terug schieten.
Dit bericht is gewijzigd door sibren op 8-11-2007 om 14:50 uur.
|
|
|
|
TSX-Rider |
8-11-2007 15:06 |
Posts: 546 |
ik ben (hoe stom kan je zijn) het rubbertje kwijt waarmee de koppelingskabel aan de drukstift, ijzeren plaatje, hefboompje (wat het officieel dan ook is) vast gemaakt moet worden. Hoe kan ik dit probleempje oplossen. want ik zou niet weten waar ik zoon rubbertje moet gaan kopen.
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
sibren |
8-11-2007 15:35 |
Posts: 191 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
ik ben (hoe stom kan je zijn) het rubbertje kwijt waarmee de koppelingskabel aan de drukstift, ijzeren plaatje, hefboompje (wat het officieel dan ook is) vast gemaakt moet worden. Hoe kan ik dit probleempje oplossen. want ik zou niet weten waar ik zoon rubbertje moet gaan kopen.
misschien er een busje tussen lijmen ofzo.. alhoewel daar ook weinig ruimte voor is.. verder zul je dan toch ergens een oud kapje moeten gaaan zoeken.. en daar een uithalen. Nieuw zullen ze wel niet meer te verkrijgen zijn, en je hebt hem echt nodig.
Edit: misschien een sluitring op de opening lijmen, waar je drukstift perfect doorheen past.. wel superbeun.. maar het moet lukken
Dit bericht is gewijzigd door sibren op 8-11-2007 om 15:36 uur.
|
|
|
|
TSX-Rider |
8-11-2007 15:39 |
Posts: 546 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sibren
[...]
misschien er een busje tussen lijmen ofzo.. alhoewel daar ook weinig ruimte voor is.. verder zul je dan toch ergens een oud kapje moeten gaaan zoeken.. en daar een uithalen. Nieuw zullen ze wel niet meer te verkrijgen zijn, en je hebt hem echt nodig.
Edit: misschien een sluitring op de opening lijmen, waar je drukstift perfect doorheen past.. wel superbeun.. maar het moet lukken
Dit bericht is gewijzigd door sibren op 8-11-2007 om 15:36 uur.
hoe bedoel je dit precies, en sluitring in de opening lijman waar je drukstift perfect doorheem past
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
sibren |
8-11-2007 16:17 |
Posts: 191 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
[...]
hoe bedoel je dit precies,en sluitring in de opening lijman waar je drukstift perfect doorheem past
de opening waar normaal je rubbertje tussen zit, daar lijm je met een goede lijm, loctite bijv. een ring op, zodat deze je rubbertje vervangt.
Dit lijkt me echter niet de beste oplossing, je kunt beter een andere rubbertje zoeken, of even heel goed naar de ouwe zoeken.
|
|
|
|
TSX-Rider |
8-11-2007 19:43 |
Posts: 546 |
om nog even terug te komen op mij oorspronkelijke vraag. Is het dan zo dat het schroefdraad wat door het wokkeltje heen gaat,(een waarvan jullie zeggen dat ik dat iets naar binnen moet draaien) de ijzeren pin naar binnen drukt? dus komt dat schroefdraad tegen die pin aan?
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
spoorlijncrosser |
8-11-2007 19:56 |
Posts: 2687 |
ik heb alleen beginpost gelezen meot ik al meteen bekennen, sorry als ik iets stoms zeg
naja goed er hoort ook nog n lagertje te zitten tussen drukstift en heveltje zegmaar.
Ik heb wel eens tsx gekocht zonder koppeling ook, naja na heel ang zoeken kwam k erachter dat alleen dat lagertje miste
naja hiervoor oeft dus neit heel je blok uti elkaar
ste preciesik heb gewoon lagertballetje gepakt van n deurklink dacht ik die pat
misschien is dat eht ook wel bij jou
|
|
|
|
Christian-tsx |
8-11-2007 20:18 |
Posts: 856 |
welk rubbertje bedoel je precies? foto of afbeelding ofzo? misschien dat ik er nog 1 heb liggen.
inbox me anders maar
|
|
|
|