Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppeling tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1162 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46178 - koppeling tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-Rider 8-11-2007 14:09 Print topicpost

Posts: 546
ik heb een probleem met de koppeling van mij tsx. Ik ben m`n brommer nu weer in elkaar aan het zetten maar de koppeling krijg ik niet goed. de kopp.kabel gaat naar een soort ijzeren hefboompje, die zit aan gesloten op een soort wokkeltje. Als je aan dat wokkeltje draait dan draat die naar binnen(of andersom er aan draait, draait hij naar buiten), achter dit wokkeltje zit een pin die je blok in gaat, deze pin word door het wokkeltje(als je de koppeling in drukt) verder naar binnen gedrukt. Alleen ik heb 2 problemen. 1: het ijzeren plaatje wat aan de ene kant aan het wokkeltje zit en aan de andere kant aan je kopp.kabel hoort schuin naar beneden te staan. maar bij mij staat die nu of recht naar beneden, of als je het wokkeltje er anders in doet, horizontaal.dus kan ik daar me kabel niet goed aan vast maken. en 2: als ik probeer met me hand het hefboomje naar boven te trekken(waardoor het wokkeltje naar binnen zou moeten draaien en de pin daarachter ook naar binnen zou moeten gaan waardoor hij koppelt)dan gaat dit bijna niet, heel zwaar. Weet iemand een oplossing om dit probleem met de koppeling te verhelpen,(zonder dat ik gelijk heel me blok dr weer af moet gaan halen om te kijken waardoor de ijzeren stang bijna niet naar binnen gaat)
Het is veel text, bedankt voor het lezen en ik hoop dat ik wat aan jullie reacties heb.
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last

sibren 8-11-2007 14:21 Print reply
Posts: 191
de stand van dat wormpje kun je veranderen door er een korter boutje in te doen.. of een moertje op het boutje te draaien.. zo zal het boutje minder snel je drukstift raken.. en kan je wormpje dus een stukje tegen de klok in draaien..


 
suzukitsxpower 8-11-2007 14:24 Print reply

Posts: 38
die drukstift(wat jij noemt ijzeren staaf) krijg je er zoiezo nooit met de hand in. dat gaat altijd zwaar, maar dat gaat lichter als je je koppeling handel inknijpt. omdat je koppeling handel als hefboom werkt maar dan moet je eerst dat hefboompje op die wokkel goed zetten. als het goed is zit er een draad eind op die wokkel die je kunt verstellen.. dat draadeind drukt precies op de drukstift. en die zal je een paar slagen uit moeten draaien.. en weer vast zetten! ingewikkeld verhaal dus als je het niet snap zeg het dan
 
2x suzuki ts50x , pitbike 125cc:)
TSX-Rider 8-11-2007 14:43 Print reply

Posts: 546
ja inderdaad, als ik je goed begrijp moet je dus dat stukje schroefdraad wat door het wokkeltje heen zit (en waar de drukstift mee word vastgemaakt) een eindje verder erin draaien zodat de drukstift niet recht naar beneden of helemaal horizontaal komt te staan maar schuin naar beneden.
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Christian-tsx 8-11-2007 14:43 Print reply
Posts: 856
officieel zit in het wormwiel een klein draatstangetje met in de kop van het draadeindje een vorm voor de schroevendraaier. zo kun je em gemakkelijk uit en in draaien.

je draait precies goed in of uit zodat het heveltje schuin naar beneden staat, zodat je de kabel goed kunt bevestigen.

dan draai je het moertje wat op het draadstangetje zit vast.

hoop dat je het snapt. is beetje moeilijk verhaal.
 
TSX-Rider 8-11-2007 14:47 Print reply

Posts: 546
ik snap hem helemaal, super bedankt. ik ga het zo gelijk proberen. Zou trouwens het heveltje gelijk weer terug moeten veren na dat je hem hebt ingedrukt door middel van de koppelingshendel?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
sibren 8-11-2007 14:49 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
ik snap hem helemaal, super bedankt. ik ga het zo gelijk proberen. Zou trouwens het heveltje gelijk weer terug moeten veren na dat je hem hebt ingedrukt door middel van de koppelingshendel?


ja.. als alles gemonteerd is natuurlijk wel ja... anders zou je onder rijden ook moeten wachten tot je koppeling eens een keer op komt... deze moet gelijk weer terug schieten.

Dit bericht is gewijzigd door sibren op 8-11-2007 om 14:50 uur.
 
TSX-Rider 8-11-2007 15:06 Print reply

Posts: 546
ik ben (hoe stom kan je zijn) het rubbertje kwijt waarmee de koppelingskabel aan de drukstift, ijzeren plaatje, hefboompje (wat het officieel dan ook is) vast gemaakt moet worden. Hoe kan ik dit probleempje oplossen. want ik zou niet weten waar ik zoon rubbertje moet gaan kopen.
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
sibren 8-11-2007 15:35 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
ik ben (hoe stom kan je zijn) het rubbertje kwijt waarmee de koppelingskabel aan de drukstift, ijzeren plaatje, hefboompje (wat het officieel dan ook is) vast gemaakt moet worden. Hoe kan ik dit probleempje oplossen. want ik zou niet weten waar ik zoon rubbertje moet gaan kopen.


misschien er een busje tussen lijmen ofzo.. alhoewel daar ook weinig ruimte voor is.. verder zul je dan toch ergens een oud kapje moeten gaaan zoeken.. en daar een uithalen. Nieuw zullen ze wel niet meer te verkrijgen zijn, en je hebt hem echt nodig.

Edit: misschien een sluitring op de opening lijmen, waar je drukstift perfect doorheen past.. wel superbeun.. maar het moet lukken

Dit bericht is gewijzigd door sibren op 8-11-2007 om 15:36 uur.
 
TSX-Rider 8-11-2007 15:39 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren
[...]


misschien er een busje tussen lijmen ofzo.. alhoewel daar ook weinig ruimte voor is.. verder zul je dan toch ergens een oud kapje moeten gaaan zoeken.. en daar een uithalen. Nieuw zullen ze wel niet meer te verkrijgen zijn, en je hebt hem echt nodig.

Edit: misschien een sluitring op de opening lijmen, waar je drukstift perfect doorheen past.. wel superbeun.. maar het moet lukken

Dit bericht is gewijzigd door sibren op 8-11-2007 om 15:36 uur.



hoe bedoel je dit precies,en sluitring in de opening lijman waar je drukstift perfect doorheem past
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
sibren 8-11-2007 16:17 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
[...]



hoe bedoel je dit precies,en sluitring in de opening lijman waar je drukstift perfect doorheem past


de opening waar normaal je rubbertje tussen zit, daar lijm je met een goede lijm, loctite bijv. een ring op, zodat deze je rubbertje vervangt.

Dit lijkt me echter niet de beste oplossing, je kunt beter een andere rubbertje zoeken, of even heel goed naar de ouwe zoeken.
 
TSX-Rider 8-11-2007 19:43 Print reply

Posts: 546
om nog even terug te komen op mij oorspronkelijke vraag. Is het dan zo dat het schroefdraad wat door het wokkeltje heen gaat,(een waarvan jullie zeggen dat ik dat iets naar binnen moet draaien) de ijzeren pin naar binnen drukt? dus komt dat schroefdraad tegen die pin aan?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
spoorlijncrosser 8-11-2007 19:56 Print reply

Posts: 2687
ik heb alleen beginpost gelezen meot ik al meteen bekennen, sorry als ik iets stoms zeg
naja goed er hoort ook nog n lagertje te zitten tussen drukstift en heveltje zegmaar.
Ik heb wel eens tsx gekocht zonder koppeling ook, naja na heel ang zoeken kwam k erachter dat alleen dat lagertje miste
naja hiervoor oeft dus neit heel je blok uti elkaar
ste preciesik heb gewoon lagertballetje gepakt van n deurklink dacht ik die pat
misschien is dat eht ook wel bij jou
 
Christian-tsx 8-11-2007 20:18 Print reply
Posts: 856
welk rubbertje bedoel je precies? foto of afbeelding ofzo? misschien dat ik er nog 1 heb liggen.

inbox me anders maar
 

Dit topic is 864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved