Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - brommer start wel maar valt uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1228 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46177 - brommer start wel maar valt uit
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nouwk 8-11-2007 18:00 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
OMG JE ZEGT HET ZELF!! DAT DUID OP TE VEEL OF TE WEINIG BENZINE!!
kortom als de benzinetoevoer (bijna) leeg is zuigt hij minder op en gaat hij bij hem beter lopen, dus als hij met minder benzine beter loopt staat dat gelijk aan TE GROTE SPROEIER!!


Sukkel, er staat nergens dat hij beter loopt Die jongen noemt gewoon een voorbeeld dat als hij bij zijn brommer, die NORMAAL GOED LOOPT, hetzelfde symptoon, wanneer hij de benzinetoevoer afsluit, vertoont als de TS. Daarmee laat hij zien dat dat dus sowieso aan de benzinetoevoer moet liggen, dat heeft dus bij die jongen die het voorbeeld geeft NIETS te maken met een grotere of kleine sproeier.

Tevens kun je dat bij de TS niet zeggen, dat ding krijgt gewoon geen benzine of teveel lucht, dus klopt je theorie voor geen hout, want hij trekt dus of valse lucht of heeft MEER benzine nodig om niet zo hoog stationair gaan lopen.
 
Niek de Wildt 8-11-2007 18:01 Print reply
Posts: 7168
dat zeg ik net 4x, als je mengsel beter is dan krijg je een grotere knal en dus meer toeren:
denk maar eens aan het afstellen van je luchtschroef, je draaid eraan totdat hij meer toeren loopt (stationair) en als hij de grootste hoeveelheid toeren loopt heb je een goede luchtsproeier stand gevonden (daarna natuurlijk je stationair ff goed zetten)
of denk aan het proefje dat je geheid een bij scheikunde hebt gedaan:
dat je een potje met gas en een gaatje erin aansteekt en dat hij dan steeds langzaam brand totdat het mengsel ideaal is en dat dan het potje van de tafel ploft.

 
Elco 8-11-2007 18:04 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
OMG JE ZEGT HET ZELF!! DAT DUID OP TE VEEL OF TE WEINIG BENZINE!!
kortom als de benzinetoevoer (bijna) leeg is zuigt hij minder op en gaat hij bij hem beter lopen, dus als hij met minder benzine beter loopt staat dat gelijk aan TE GROTE SPROEIER!!



sukkel, hij gaat beter lopen en daarna uit, dat betekent dat die later beter loopt door teveel lucht, en dan is de benziene op, dus een te grote sproeier is bullshit, beter hou je op,

als je je vlotter ietsjes bij buigt, is het dan niet over, loopt die iets beter door?? en als je erop zit, start en gas geeft, ff met gasspelen doet die het dan ook?
 
Nouwk 8-11-2007 18:05 Print reply

Posts: 4242
Het gaat om belachelijk veel toeren maken stationair, niet om beter lopen. Dat ding gaat gewoon ineens stationair oplopen in toeren na een paar minuutjes, dus dan is de vlotterbak gewoon leeg, krijgt hij geen benzine meer. Dat heeft dus geen ruk met sproeier te maken maar met een benzinetekort doordat de vlotterbak leeggelopen is.

Beter hou je dus even je mond, verdere discussie doe je maar in mn profiel ofzo als je je nog niet gelooft dat je verkeerd zit.
 
Niek de Wildt 8-11-2007 18:05 Print reply
Posts: 7168
IK ZEG TOCH VEDOMME 10X DAT IK HET ERMEE EENS BEN DAT HET AAN DE BENZINE TOEVOER LICHT!! (ik gok btw vlotter afstelling)
Maar dat hij ook nog een kleinere sproeiere moet proberen want hij loopt kennelijk beter met minder benzine ----> zie mijn vorige post)
 
Elco 8-11-2007 18:07 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
IK ZEG TOCH VEDOMME 10X DAT IK HET ERMEE EENS BEN DAT HET AAN DE BENZINE TOEVOER LICHT!! (ik gok btw vlotter afstelling)
Maar dat hij ook nog een kleinere sproeiere moet proberen want hij loopt kennelijk beter met minder benzine ----> zie mijn vorige post)



btw, je voorbeeld klopt dus van geen kan


want je voorbeeld is het zo, dat de verbrandig komt als de juister verhouding eris, daarna doet die het niet meer, probleem met brommer is, eerst mooi benziene, daarna vlotter leeg, krijg hij meer lucht gaat die hoger, daarna moet die wachten en dan pas start die weer, dus gewoon vlotter, je voorbeelden kloppend dus van geen kant
 
Nouwk 8-11-2007 18:08 Print reply

Posts: 4242
Niek, waar haal jij precies vandaan dat hij beter loopt met minder benzine? Dat staat nergens als je goed leest.
 
Niek de Wildt 8-11-2007 18:09 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]



btw, je voorbeeld klopt dus van geen kan


want je voorbeeld is het zo, dat de verbrandig komt als de juister verhouding eris, daarna doet die het niet meer, probleem met brommer is, eerst mooi benziene, daarna vlotter leeg, krijg hij meer lucht gaat die hoger, daarna moet die wachten en dan pas start die weer, dus gewoon vlotter, je voorbeelden kloppend dus van geen kant



hoe verklaar jij dan het feit dat hij in toeren oploopt??

dit zei florry: hij zuigt je benzineresevoir leeg en vult niet bij, dus krijgt hij het perfect mengsel, vandaar dat ie hoog in toeren gaat lopen...
En daar ben ik het 100% mee eens, alleen conludeer ik er ook uit dat hij beter loopt met minder benzine (of meer lucht) en dus een te grote sproeier heeft.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 8-11-2007 om 18:11 uur.
 
Scozzisa 8-11-2007 18:09 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
Het gaat om belachelijk veel toeren maken stationair, niet om beter lopen. Dat ding gaat gewoon ineens stationair oplopen in toeren na een paar minuutjes, dus dan is de vlotterbak gewoon leeg, krijgt hij geen benzine meer. Dat heeft dus geen ruk met sproeier te maken maar met een benzinetekort doordat de vlotterbak leeggelopen is.

Beter hou je dus even je mond, verdere discussie doe je maar in mn profiel ofzo als je je nog niet gelooft dat je verkeerd zit.


ach, dat snaptie ie nou net ff niet denk ik.. gelukkig zijn we niet allemaal even stom

maar oplossing van het probleem moet worden gezocht in de benzine toevoer, dus vanaf de kraan(niets verstopt/iets wat het tegenhoud?); de slang(geen lek?); vlotter(werktie goed, niet verbogen)
duidelijk is dat de vlotterbak wordt leeggezogen zonder voldoende toevoer
 
Elco 8-11-2007 18:10 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



hoe verklaar jij dan het feit dat hij in toeren oploopt??



door het laatste beetje wat die verbrand, dan komt er een lading verse lucht, daardoor loopt die hoger op, dan is het ineens uit
 
Niek de Wildt 8-11-2007 18:18 Print reply
Posts: 7168
hier schieten we nix mee op, wat ik van de TS opmaak is dat hij stationair loopt en na een tijdje lopen is ze benzine toevoer leeg en loopt hij op in toeren en valt hij uit.
(hetzelfde geld voor kurzel, all1 zijn benzine toevoer sluit hij zelf af ipv een verbogen vlotter of dergelijk)

kortom ga je benzine kanalen checken:
trek je slang los en kraan open en kijk of hij goed loopt
dan sluit je je slangetje weer aan en trek je vlotterbakje los en kijk je of de benzine er onder uit komt als je vlottertje naar beneden hangt)

maar aangezien zijn brommer opliep in toeren (en meer toeren duid op betere verbranding = beter mengsel)
en zijn benzine toevoer niet goed is, loopt hij dus met wat minder benzine beter en dus is de sproeier (LOS VAN HET BENZINE TOEVOER PROBLEEM!!) te groot!
 
Scozzisa 8-11-2007 18:26 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
maar aangezien zijn brommer opliep in toeren (en meer toeren duid op betere verbranding = beter mengsel)
en zijn benzine toevoer niet goed is, loopt hij dus met wat minder benzine beter en dus is de sproeier (LOS VAN HET BENZINE TOEVOER PROBLEEM!!) te groot!


nog héél even over dit stukje dan..
je maakt 1 structurele fout: dat hij ging oplopen in toeren staat nou juist niet los van 'het benzine toevoer probleem', het is juist de oorzaak ervan.
het gaat om de afgifte van benzine bij stationair lopen, die is te weinig waardoor er een teveel aan lucht ontstaat(voor stationair draaien) en de verbranding feller wordt. vandaar het oplopen in toeren. of zijn sproeier te groot of te klein is kun je hier eenvoudigweg niet uit afleiden.

edit: ik merk dat je een en ander erop nagelezen/gedacht hebt tov verbranding e.d., dat is te waarderen.
alleen moet je voor je een dergelijke vraag beantwoord wel een paar dingen zeker weten en alleen relevante informatie geven

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 8-11-2007 om 18:28 uur.
 
Heilige Antonius 8-11-2007 19:48 Print reply

Posts: 1202
Idd. Ookal is je sproeier zelfs té groot, zal hij nog hoog stationair gaan lopen als je de benzine toevoer afsluit.
 
Niek de Wildt 8-11-2007 19:55 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Idd. Ookal is je sproeier zelfs té groot, zal hij nog hoog stationair gaan lopen als je de benzine toevoer afsluit.



dus wat jullie zeggen is meer lucht tegenover benzine staat gelijk aan meer toeren??
 
christianos 8-11-2007 19:55 Print reply

Posts: 20445
ja, dat heet te arm

teveel lucht op benzine in verhouding

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 8-11-2007 om 19:56 uur.
 

Dit topic is 8435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved